Gå til innhold

Radeon 9500PRO problem! Desperat!

BoXXer

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått mitt nye kort, et Sapphire Radeon 9500PRO.

Installerte det, la in Catalyst 3.2 og kjørte 3Dmark 2001. Der kjørte jeg på standardsettings, og i game 1, car chase, low detail fikk jeg i snitt 60-70 fps. Det rareste er imidlertid at da oppløsningen ble satt til 1600x1200 fikk jeg samme verdier. På car chase, hi detail, havnet jeg ofte nede i 20 fps på begge modusene.

Med mitt gamle Ti4600 kjørte jeg car chase, low detail med et snitt på 160 fps.

Hva kan være årsaken??

Har merket meg at totalt AGP-minne bør være det dobbelte av skjermkortminne. I info i 3Dmark står det at jeg bare har 56MB, mens det burde være 256MB. Hvordan definerer jeg det?

Hardware specs er vel ikke nødvendig siden jeg VET at kortet skal gå bedre. Virker nesten som om det er en slags sperre aktivert...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp fått mitt nye kort, et Sapphire Radeon 9500PRO.

Installerte det, la in Catalyst 3.2 og kjørte 3Dmark 2001. Der kjørte jeg på standardsettings, og i game 1, car chase, low detail fikk jeg i snitt 60-70 fps. Det rareste er imidlertid at da oppløsningen ble satt til 1600x1200 fikk jeg samme verdier. På car chase, hi detail, havnet jeg ofte nede i 20 fps på begge modusene.

Med mitt gamle Ti4600 kjørte jeg car chase, low detail med et snitt på 160 fps.

Hva kan være årsaken??

Har merket meg at totalt AGP-minne bør være det dobbelte av skjermkortminne. I info i 3Dmark står det at jeg bare har 56MB, mens det burde være 256MB. Hvordan definerer jeg det?

Hardware specs er vel ikke nødvendig siden jeg VET at kortet skal gå bedre. Virker nesten som om det er en slags sperre aktivert...

Litt off topic men...

Hvorfor bytte ut Ti4600 med 9500Pro :-?

Lenke til kommentar
Får bare 3445 poeng i 3Dmark 2003...:|

Har en AMD Athlon XP1900+ med et MSI KT333 og 512 MB DDR PC2100 +et Sapphire Radeon Atlantis 9500PRO.

Ta en titt i signaturen min. Der ser du hva jeg har, og jeg kan opplyse at om i uklokket tilstand fikk jeg 3446 i 3dmark03...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...