Gå til innhold

Lanserer stasjonær Eee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se på dette bildet så har de et par avvik fra hva du henviser til, bildet er forstørret så det er lettere å se.

1: Ligger hele OS'et til Eee-OS i et vindu?

2 og 3: Ligger det et panel under menyen til Eee-OS?

post-143435-1224105838_thumb.jpg

Lenke til kommentar
xp? bildet ser ut som xandros distroen...

Det er xp du ser det helt nede på skjermen der ser du den blå streken til å dra opp startlinja med.

Det er et annet KDE tema du ser øverst på skjermen som EEE-OSbildet er inni :hmm:

Alikevel, hvorfor ikke bare vise bilde av XP om det ikke skal komme med Linux?

Tror nok uansett Linux kommer til å bli tilgjengelig før eller siden.

Normalt gjør det ikke det nei. Ser ut for meg som at noen har sakset et screenshot av xandros-desktopen kjørende (emulert?) i et vindu på et KDE-system. Den blå linja du refererer til i bunn er bare nederste del av vindusrammen.

Quoter meg selv jeg ;)

Desuten, det andre panelet er det som er over det blåe, men under Eee-OS menyen.

Lenke til kommentar
Normalt gjør det ikke det nei. Ser ut for meg som at noen har sakset et screenshot av xandros-desktopen kjørende (emulert?) i et vindu på et KDE-system. Den blå linja du refererer til i bunn er bare nederste del av vindusrammen.

Jepp, ser ut som et screenshot av xandros-desktopen inni 'noe annet'

Etter å ha brukt en eee med xandros over et halv år vil jeg uansett si at linux er mer en *potensiell* trussel mot XP enn en *reell* trussel. MS ser helst at det skal fortsette å være slik, derfor fortsatt tilgjengelighet og aggressiv prising på XP.

Edit: Tøff sak, kunne vært en glimrende kjøkken-maskin. :)

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar
Etter å ha brukt en eee med xandros over et halv år vil jeg uansett si at linux er mer en *potensiell* trussel mot XP enn en *reell* trussel. MS ser helst at det skal fortsette å være slik, derfor fortsatt tilgjengelighet og aggressiv prising på XP.
Etter å ha brukt diverse linuxversjoner på arbeidsstasjoner, servere, desktop og laptoper i en årrekke vil jeg påstå at linux er en reell konkurrent forutsatt at leverandør legger inn et minimum av engineering for å gjøre opplevelsen til brukeren god. Laptop er den eneste av disse fire kategoriene som har hatt seriøse issues der, likevel er det liten tvil om at linux selger omtrent like godt som windowsversjonene her, så tallenes tale er klare helt uavhengig av dine personlige erfaringer. Det er en reell konkurrent på disse maskinene, og MS er nødt til å redusere lisensprisene dramatisk hvis ikke de skal tape halvpartene av dette markedet til linux.
Meh.. Litt for mye kjøkken for meg. Det er noe gammel micro over hele designet. De melker virkelig den samme hardwaren for alt det er verdt. Gi meg en med gode htpc muligheter under 4 lapper, som ikke ser ut som restartikkel fra kjøkkenet, så har dere en vinner.

Ash

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....8;c:100580;fl:0
Lenke til kommentar

en liten tanke angående linux vs windows.

windows på hjemmepcen er viktig for microsoft i den forstand at det gir kontorfolket noe dem kjenner, som gir ledelsen en grunn til å velge det for bedriftsnettverket, enkelt og greit.

det er der mangelen på vista salg virkelig svir for microsoft, siden vista skulle være oppgraderingspakka for bedriftene som hadde levd på 2k i ørten og førti varianter.

det siste microsoft trenger er at skrivebordskapteinene får øynene opp for ett alternativ mens dem prøver å rette opp generaltabba vista.

Lenke til kommentar
Med videoakselerasjon i Catalyst 8.10 kan 780G oppsett med effektgjerrig A64 vise seg å være killeroppsett for mediasenter på budsjett, men da får du vente et par uker å se hvordan det funker.

Det er vel kanskje så, men har jeg forstått rett så slenger xbmc alt på CPU'en. :ermm:

Ash

Det er vel akkurat dette punktet som er litt uklart, altså hvordan (og forsåvidt hvor effektivt) catalyst vil få avlastet cpu:

http://www.phoronix.com/scan.php?page=news...m&px=Njc4Ng

Lenke til kommentar

Hmmm ... ser nok ut som om Linux kanskje vil komme i en og annen form alikevel. Selv om jeg tviler på at ASUS kommer til å la Linux bli helt skrinlagt på disse maskinene som et fullt alternativ til Windows XP, ser det ut til at det kommer noe som heter "Express Gate" som skal være noe lignende Acer (?) sitt "Instant-ON OS". Virker også som om dette er noe som vi kommer til å se som standard i hovedkort til ASUS femover :)

Det skal gi mulighet til rask tilgang til internet, Skype og fotoalbum uten at man trenger å boote Windows. Den skal vistnok også boote på kun 7 sekunder.

Link til en noe rotete promoteringsside:

http://event.asus.com/mb/expressgate/index.htm

Klipp på Youtube:

Spesifikasjoner:

Software: StarOffice, Adobe Reader 8.0, Norton Internet Security (90 day trial version), Express Gate, Skype, Eee Memo, SoftStyles, Eee Cam & Eee Cinema

http://www.play.com/PC/PCs/-/653/860/-/772...earchtype=genre

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...