progod Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg har en Dell M1330 med både Windows Vista og Ubuntu 8.01 Desktop (installert via Wubi). Problemet mitt er at jeg misliker sterkt Vista, men den har hele 3 timer bedre batteri kapasitet enn Ubuntu og det er skikkelig dritt for å si det rett ut. Jeg finner heller ingen strømsparer funksjoner under "batteri-funksjonene" Noen som har en løsning på dette problemet? Vh. Ken Lenke til kommentar
05t3k4k3 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Skru av Compiz Fusion viss det står på. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 og demp lysstyrken på skjermen Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 En annen ting som kan hjelpe er å låse prosessoren til en lav hastighet (dersom den støtter multisteping) Lenke til kommentar
Skuzzi Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Du kan også prøve å legge inn powertop. Den viser hvilke programmer som trekker mest strøm og gir deg tips om hvordan du kan redusere strøm forbruktet. Powertop ligger i Ubuntu sin pakkebrøn. Se her for mer info: powertop Endret 16. oktober 2008 av Skuzzi Lenke til kommentar
slemKaffe Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 En annen ting som kan hjelpe er å låse prosessoren til en lav hastighet (dersom den støtter multisteping) Hmm, jeg trodde det var bedre å bruke ondemand-governor, slik at cpu'en klokker opp når den gjør noe krevende for så å klokke ned i gjen når den er ferdig med med de ressurskrevende oppgavene. http://www.lesswatts.org/tips/cpu.php Powertop er forresten genialt. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 slemKaffe: Jupp. Det kommer vell bare an på hvordan man bruker maskinen i dagliglivet tenker jeg. Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Kan det hende Wubi ødelegger for kernelen? Lenke til kommentar
Skuzzi Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Fungerer ganske fint å styre frequency fra Ubuntu om en ikke vil bruke ondemand-governor (eller ønsker å bruke en annen governor). sudo dpkg-reconfigure gnome-applets Velg "Yes" på spørsmålet så kan en velge power govenor / frequency gjennom CPU Frequency Scaling Monitor appleten som følger med gnome. Greit å gjøre om en feks. ønsker å kjøre på powersave-governor eller enkelt låse prosessoren til en lavere hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå