Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Har møtt veggen med min e6600, Hjelp om mulig!

Anbefalte innlegg

Speccs:

e6600 cpu

4gb kingston pc6400 ram

asus p5n32 sli se deluxe mb

Jeg har minimalt med peiling på OC men har begynnt å fatte interesse etter å ha lest en del newbie guider. Jeg har justert fsb til 1200 fra 1066 (stock) og har nå ~2.7. Så her kommer da problemet: Jeg er sulten og vil ha ~3.0! De fleste guider sier at "safe" grensa for en e6600 står ved 3.2 så 3.0 bør vel være overkommelig? Ved 1333 fsb nekter maskina å poste. (Det meste av instillinger står på Auto, inkl volt.) Multiplier ved 9. Leste også at ratioen bør være ved 1:1 for å få mest mulig ut av OC'en. Ved 1200 som min står ved nå er den 4:5 om jeg har forstått rett. Har dette noe betydning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv med ca 1.3V +/- litt, sett 333(1333) på fsb og ratio til 5:6

Det vil forhåpentligvis gi deg en klokkefrekvens på 3Ghz på prosessoren og standard frekvens på minnet.

Last ned CoreTemp/RealTemp/Everest og følg med på temperaturene så du ser om CPUen blir for varm. Kjør gjerne Prime for å teste stabilitet.

Har du forresten standard kjøling?

Lenke til kommentar
Prøv med ca 1.3V +/- litt, sett 333(1333) på fsb og ratio til 5:6

Det vil forhåpentligvis gi deg en klokkefrekvens på 3Ghz på prosessoren og standard frekvens på minnet.

Last ned CoreTemp/RealTemp/Everest og følg med på temperaturene så du ser om CPUen blir for varm. Kjør gjerne Prime for å teste stabilitet.

Har du forresten standard kjøling?

Stock kjøling på cpu'n. Er ikke påkostet noe annet enn en pci slot vifte for å dra ut litt fra 'dødzonen' under grafikk kortet, svær jævel som blokkerer alt av luftstrøm.

Jeg får still volten og fsb, men ratio? Finner ikke noe justerings alternativer. Iom at jeg har pc6400, 400mhz blir det vel da. så 400 : 1333 3:5? Hvordan skal jeg få justert det til 5:6?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...