MagnusPS Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Kjøpte nylig GIGABYTE 9800GT samt en I C2D E8500 "Wolfdale", men skjønte at jeg måtte flashe biosen for å få CPUen til å funke. Har Asus P5N-E SLI, og har aldri flashet BIOS på det tidligere. Dette gikk uten problemer, og monterte den nye CPUen, og alt virket fint, men etter en liten stund skrudde PCen seg av. Restartet, kjørte opp Speedfan, og der så jeg at CPU-temperaturen lå over 60 grader, sikkert 70+ når den restartet seg. Poenget er at dette ikke stemmer i det hele tatt. CPUen er kald, men det blir tydeligvis rapportert inn feil temperatur. Har lest litt rundt på diverse forumer og sett at flere har tilsvarende problemer med disse CPUene og feil temperaturavlesning, men har ikke lykkes i å finne noe konkret svar på hvordan man fikser dette, tenkte derfor å spørre her. Svar mottas med takk! Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Sett lignede problemer her før. Dette kan tyde på at du har flashet feil BIOS?! Der har vært tilfellet i de andre trådene om dette... Ikke sikker: Anyone? Lenke til kommentar
MagnusPS Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Sett lignede problemer her før. Dette kan tyde på at du har flashet feil BIOS?! Der har vært tilfellet i de andre trådene om dette... Ikke sikker: Anyone? Tror ikke alle som har rapportert dette problemet på andre forumer har flashet BIOS for å få det til å funke, men det er jeg ikke helt sikker på. Vurderer å kjøpe nytt hovedkort, men hadde jo så klart vært greit å slippe det. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) hvordan vet du at cpu'en er kald? og hvis det er et problem at pc'n skrur seg av pga feil i sensorne så kan man deaktivere dette fra biosen. shutt down temprature: disable edit: windows kan få bsod av warning temp også. Endret 15. oktober 2008 av kjeLL// Lenke til kommentar
MagnusPS Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Har koblet fra rett etter det har kjørt og "kjent" på temperaturen, hovedkortet føles varmt i forhold. Lenke til kommentar
MagnusPS Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Uansett, vil det hjelpe å kjøpe et nytt hovedkort? Vil jeg bli kvitt dette problemet da? Kjekt å få brukt den nye CPUen når man først har kjøpt det. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Asus P5N-E SLI begynner jo å dra på åra og det er ikke sikkert det takler nye cpuer bra. Tror nesten jeg vil anbefale deg å kjøpe nytt hk. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 jeg forklarte hvordan du skulle bli kvitt problemet. Lenke til kommentar
MagnusPS Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Hvor finner jeg dette i BIOS? Kan jo gi det et forsøk, selvom det hadde vært kjekt å ha det på om noe skulle skje. Endret 16. oktober 2008 av MagnusPS Lenke til kommentar
Norion Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Har hatt akkurat det samme problem. CPU'n rapporterte altfor høye temperaturer, og ikke noe galt med hovedkortet (i mitt tilfelle). Har finni ut at det er flere andre som også har hatt problemet. Er forsåvidt ikke noe galt med CPU'n, men litt kjipt at sensorene er på bærtur dersom du trenger korrekte temperaturverdier. Jeg sendte ihvertfall CPU'en i retur og fikk en ny tilbake (komplett) Endret 16. oktober 2008 av Norion Lenke til kommentar
MagnusPS Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Fikk ordnet det nå, så takk for hjelpen til de som har svart! Et annet spørsmål, hva er egentlig vanlig temperatur på disse CPUene? Er 48 grader varmt når det kjøres hardt i form av spill eller lignende? Ligger på ca 38 grader idle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå