ikjell Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 MSI K7N2G-ILSR AMD XP2400+ Chieftec 360w PSU TwinMos 512MB PC3200 MSI CD-RW Glacialtech Igloo Breeze CPU-fan Har problemer med at maskina etter litt aktivitet i Windows (XP) starter opp på nytt igjen. - tror ikke det er temp, siden den ligger <55 grader Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Gammel Windows-installering? Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Rart, jeg har akkurat det samme problemet.. Home edition? 1.2 Ghz AMD t-bird 512 MB SD RAM 40GB 7200 RPM HD Asus A7V133 Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Prøvd å reinstallere OS? SiSoft Sandra, Ad-Aware og Norton kan være lure programmer å kjøre. Lykke til. Mvh Jens Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Ny installering! (ny maskin) ...og XP Pro! kan det være for liten PSU?? Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Ny installering! (ny maskin) ...og XP Pro! kan det være for liten PSU?? Ny Maskin??? Kan jo bli fuckings dyrt det da :o Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 gå inn i system-avansert-oppstart og gjennoppretting, fjern det markerte feltet start på nytt automatiskt. Legg inn det blåskjermen sier. Hvis du har god tid før maskinen rebooter så gå inn på kontrollpanel-adm verktøy-hendelsesliste-system Så er det bare å dobbeltklikke på feilen som sansynligvis er xen øverst på listen og poste det som står der i denne tråden Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 har sjekket hendelseslisten. Der står det på den siste feilen: Har ikke tilgang til enhet DeviseHarddiskD ennå Har installert windows på D (og ikke C) kan det være årsaken??[/i] Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 har ikke sett det før, det kan være årsaken men det tror jeg ikke, prøv å repartisjoner formater og legg win på c: og se hva som skjer. Det skal også være mulig å søke knowledgebase om du trykker på linken under innholdet Men tenkte det skulle stå slik: Hendelsestype: Feil Hendelseskilde: DCOM Hendelseskategori: Ingen Hendelses-ID: 10005 Dato: 29.03.2003 Klokkeslett: 09:26:21 Bruker: HOSTAdmin'C Datamaskin: HOST Beskrivelse: DCOM fikk feilen "Tjenestedatabasen er låst. " ved forsøk på å starte tjenesten ImapiService med argument "-Service" for å kunne kjøre server: {520CCA63-51A5-11D3-9144-00104BA11C5E} Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. Hvilket os?, det er jo bare å trykke kopier (de to arkene utenpåhverandre når du har dobbeltklikket på feilen) fordi jeg forstod ikke helt hva du hadde fylt ut og hva som sto originalt Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Prøver å installere på nytt! Det stod kun Har ikke tilgang til enhet DeviceHarddiskD ennå Derette står den linken til microsoft, men den funker ikke. (i hvertfall ikke fra den maskina jeg jobber på nå - problemmaskina er ikke tilkknyttet internett!) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Lykke til og kryss fingrene, Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Så lenge ut til å fungere...men nå er det på'n igjen! Dato: 01.01.2002 Tid 02:25:08 Type: Feil Bruker: I/T Datamaskin: ..... Kilde: nv Kategori: Ingen Hendelses-ID: 8 Beskrivelse: Idel Timeout Error Channel 00000000 Samtidig har jeg store visuelle forstyrrelser, kommer ofte opp vertikale streker på skjermen! Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Har nå lasta ned og installert de nyeste driverne fra MSI, både System og VGA. Hjalp ingenting! Lasta ned nyeste drivere fra nVidia og installerte - fortsatt like ille! Begynner å lure på om det kan være noe feil med det integrerte skjermkortet!? => får nesten hele tiden striper som flyr over skjermen, vinduer som er ueleselige etc. Maskina restarter seg også når det er snakk om å åpne nye vinduer, eller andre handlinger som endre skjermbildet. Har ikke flashet til nyeste BIOS - er vel lite trolig at det skulle ha noe å si?? Lenke til kommentar
TomE Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Har akkurat samme problem som deg, lurer på om det er skjermkortet jeg også sliter med. Har du prøvd å bruke et anna skjermkort? Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 Vel, har løst problemet nå! (det fungere forsåvidt med et "eksternt" skjermkort også) Hovedproblemet ligger mest sannsynlig i RAM'en. Jeg satt i en brikke til, og da justerte BIOS også RAM-FSB automatisk til (2x)166, siden HK ikke støtter høyere enn PC2700/DDR-333 ved bruk av integrert GPU - alt fungerte helt perfekt da. Tror dette kortert er ganske så kresent når det gjelder RAM, og må nesten ha to brikker, om det er 2x256 eller 2x512. Les forøvrig mer på forumet på www.msi.com.tw, her finner du svaret på nær sagt alt angående MSI-kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå