RBW Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Vi kjører en liten sniktitt på en av de nyeste godbitene fra Intel. Les mer Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 5000kr for den lekkerbisken svir nok litt for mye for meg. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Å du hellige hardware gud, halver prisen (skjer nok innen ikke så alt for lenge), så kjøper jeg glatt Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Nåda, ikke så ille kapasitet og ytelsen var jo bra. Tipper denne kommer i top of the line bærbare med fokus på lav vekt. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Kjempe ytelse, men jeg trodde og hadde forventet meg en enda litt høyere skrivehastighet Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 HOA! Blir helt skjelven når jeg ser sånne ting. Den sniktitten havner vel i bunken: "Overbevisende" Prisen er selvsagt en issue, men det går seg til i løpet av et år. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 5000kr for den lekkerbisken svir nok litt for mye for meg. Det er jo uansett E-serien du vil ha. 170MBps write for bare 6k/32GB! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Som vi ser er det rett og slett en helt vill ytelse, i alle fall om vi bare ser på lesehastigheten. Siden vanlige bruksmønstre ofte innebærer rundt 10 ganger mer lesing enn skriving så er dette svært mye bedre enn om det var omvendt: 80 MB/s les og 215 MB/s skriv. Dette er ren utklassing. Nja, burst speed har veldig lite å si for vanlige bruksmønstre. Det koster med den gode ytelsen. Prosessorbruken er oppe i 7 prosent, og det er mye. Det mener jeg bare er positivt. Snur man på formuleringen så bruker CPU 98% av tida til å vente og tvinne tommeltotter mens harddisken somler seg til å finne data. SSD-en er så mye raskere at CPU-en ikke bruker så mye tid på venting. Prosessoren jobber 3,5 ganger raskere enn med harddisk, fordi den slipper å vente så mye. Prisen er alt for høy ennå, men det gir i hvert fall et bilde av hva vi kan vente oss. Inntil videre kan man gjerne bruke billigere SSDer. Mange av de yter også enormt mye bedre enn harddisker, selv om de ikke er like rask som intels. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå