Pixl. Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) hei, bygger pc for forste gang og naar jeg var ferdig ville ikke pcn starte. Har ikke mye peil på dette aaa ikke spør vansklige spørsmål . Driver og ser over og leter etter feilen. pc*n ser slik ut : https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=70853 litt usikker på hvordan koble til med alt av strøm =/ Nå har jeg fått liv i den men kun i liggende tillstand. setter jeg det opp kutter den med en gang. tror det er gordi noen av de gullfargede tingene på hk'et er litt løse så når jeg setter kabinettet opp mister de kontakten med kortet, kan dette stemme? Endret 16. oktober 2008 av PixlFace Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hei! Dette kan være veldig mye, eller ingenting. Fint om du gir oss litt mer informasjon er bare maskinvaren, hvor langt du har kommet i byggingen, om du følte noe gikk galt ol.?! Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Start med å sjekk om powerknapp osv er koblet rett på hk. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Har satt i alle delene og koblet alt til. tror feilen ligger i strømkoblingene ettersom den ikke starter i det hele tatt , har bare brukt 60% av strømkablene. burde jeg brukt alle? er også litt usikker på om "startknappen" er koblet til riktig men siden er ikke er noe liv ved tilkobling av strøm tror jeg ikke feien ligger der. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Vel, du kan ikke bruke flere kabler enn det som er nødvendig. Om alt som skal kobles til strøm er koplet til, så kan du ikke plugge i flere kabler. Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Har satt i alle delene og koblet alt til.tror feilen ligger i strømkoblingene ettersom den ikke starter i det hele tatt , har bare brukt 60% av strømkablene. burde jeg brukt alle? er også litt usikker på om "startknappen" er koblet til riktig men siden er ikke er noe liv ved tilkobling av strøm tror jeg ikke feien ligger der. Man kobler aldri opp alt på én gang. det holder med hk+ram+gpu+cpu og strøm. så tester du om den starter. du trenger heller ikke koble til alle små led kablene. bare power, husk polariteten. om den ikke starter, snur du den.(kanskje du ikke trenger å passe på polariteten, ikke sikker) Dette skal stå beskrevet i hk-manualen. lykke til. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Har satt i alle delene og koblet alt til. Tror feilen ligger i strømkoblingene ettersom den ikke starter i det hele tatt , har bare brukt 60% av strømkablene. burde jeg brukt alle? Når de gjelder PWR og RESET knappene, sjekk manualen som fulgte med hovedkortet ditt, alt står der. Trenger heller ikke og bruke "alle" stømkablene hvis du ikke trenger det, men du må passe på og koble til de du virkelig trenger. Som hovedstrømkontakten. Den skal være 20/24 PIN og en eventuell 12.volts strømkontakt, denne er ofte 4/8 PIN. Disse må stemme. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 den strømkabel nr 2 er jeg litt usikker paa. Skal det staa en kabel der som er 4 pin eller to 4pins kabler? Prøvd begge deler men starter ikke Lenke til kommentar
HooligaNs117 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Har du satt i stikkontakta? Lenke til kommentar
MagnusPS Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=x1NxsHpaL_s Er du heldig ser du kanskje noe her du har glemt. Endret 15. oktober 2008 av MagnusPS Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) den strømkabel nr 2 er jeg litt usikker paa. Skal det staa en kabel der som er 4 pin eller to 4pins kabler? Prøvd begge deler men starter ikke Du må se hva det er plass til av kontakter på hovedkortet, hvis hovedstrømkontakten er 24-pin skal den ekstra 4-pin kablen inn der, men hvis du har en 8-pin 12.volts inngang (ikke 4-pin), skal den ekstra 4-pin kablen inn der Ikke meningen og gjøre det vanskelig, men du må titte litt på hovedkortet, les mer i manualen hvis du er usikker. E: Etter og ha sjekket kortet ditt på Komplett fant jeg ut at du har 24-pin hovedstrømforsyningskontakt og 8-pin 12.volt-kontakt, da skal den ekstra 4-pin kablen inn i 8-pin 12.volt-kontakt. Prøv! Endret 15. oktober 2008 av roberteh™ Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 har nå fått liv i pcen etter og ha koblet alt i på nytt. . Det eneste problemet nå er at den vil bare starte ligende, ikke stående . Om jeg setter den opp skrue den seg av med en gang. Tror det skylles en løs gullfarget det på hoved kortet? Hva er dette og hvordan kan problemet løses? På forhånd takk Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Bump, need help. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 har nå fått liv i pcen etter og ha koblet alt i på nytt. . Det eneste problemet nå er at den vil bare starte ligende, ikke stående . Om jeg setter den opp skrue den seg av med en gang. Tror det skylles en løs gullfarget det på hoved kortet? Hva er dette og hvordan kan problemet løses? På forhånd takk Løs gullfarget del? det forklarer ikke stort. hvor sitter den? kanskje det hadde hjulpet med et bilde så vi får se. Hvis maskinen kun starter liggende ville jeg latt den ligge, starte den og så rugge på noen av kablene og se om den kutter da. hvis den kutter når du rugger på en av kablene har du funnet hvor feilen er. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 er det avstandsstykkene bak hovedkortet som er gullfarget del? Dersom det er avstandsstykkene som står montert i kabinettet så må du sjekke at du ikke bruker flere enn antall hull i hovedkortet - og at alle står på riktig sted. Hvis en av disse står feilplassert eller du har flere enn du skal ha så kan det føre til en kortslutning. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 fikk det til og fungere nå, måtte få denne gulldele, tror det er noe kjølegreier eller noe. men fikk liv i det og fy for et monster den er Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 hmm, er nok ikke helt ok nei. noen ganger må jeg åpne den opp og presse litt på denne gulldelen for at den skal starte. tips? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hva menes med "Gulldel"? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 en metalldel med gullfarge som sitter på hk'et. . http://www.pcgameshardware.de/screenshots/..._berblick_3.PNG den som ligger mellom cpu og kontaktutgangene bak pc'n. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Det er som du sier bare en kjøleribbe, og hvis det er noe løst under denne ville jeg ha reklamert på hovedkortet da det kan tyde på at komponenten som kjøleren sitter på ikke er skikkelig festet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå