Bjonski Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg leste en artikkel på Fotopia angående microstock sider som selger bilder for deg. Noen som har erfaring fra slike sider? Er de til å stole på? Tenker da på Yaymicro.com og Crestock.com. Crestock gir deg 30% etter å ha solgt 100 bilder, mens Yaymicro gir deg 50% etter å ha solgt for 30$. Andre måter å tjene litt lommepenger? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Det dreier seg om småpenger. For å tjene like mye som jeg får for et bilde må du nok bruke mange år, og det ødelegger for fotografer som virkelig skal tjene penger på det at slike tjenester finnes. Men det er naturligvis et fritt marked, og du kan delta som du ønsker. Å stole på er de nok. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Til trådstarter: Har du sjekket opp hvor mye penger DU faktisk sitter igjen med på konto pr. solgte bilde? Hvis nei, gjør det. Du vil sannsynligvis få en negativ surprise liten edit.. Endret 18. oktober 2008 av yackup Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Hvis du tenker på avskriving av utstyr så ser det ganske greit ut for meg Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Hva med istockphoto.com? dreir seg selvsagt om småpenger, men har du ikke vært innom siden, bør du ta en titt... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 iStockPhoto er perfekt som inispirasjon i hvertfall. Utrolig mye dyktige folk der! Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Hvis du tenker på avskriving av utstyr så ser det ganske greit ut for meg ? tenkte mere på trådstarter, som (tror jeg) tror h*n vil tjene gode penger på dette med stock-salg.. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Yes, og avskriving må man ta med i regnestykket. Men jeg var litt i tvil til hva du henviste til, det var jeg . Og du har helt rett i at balansen på bankkontoen ikke kommer til å forbedre seg dramatisk for trådstarter heller. Endret 18. oktober 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Heldigvis har optikk lang levetid da. Tror du er litt for økonomisk ordlagt i språket ditt for yackup, PM. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Nja, han var jo inne på noe i sitt spørsmål til meg. Litt hoppende kan vi heller kalle det. Endret 19. oktober 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Er fullt klar over at det er småpenger.. Men det er da bedre enn ingenting. sant? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Den eneste gevinst er gleden over å bli publisert, altså oppmerksomhet. Tapet er at du er med på å ødelegge den profesjonelle fotografstand. Og det er ikke bedre enn ingenting. Det er værre enn ingenting. Men er eksponeringstrangen din stor nok så er det verdt det. Lenke til kommentar
mortenprom Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Den eneste gevinst er gleden over å bli publisert, altså oppmerksomhet. Tapet er at du er med på å ødelegge den profesjonelle fotografstand. Og det er ikke bedre enn ingenting. Det er værre enn ingenting. Men er eksponeringstrangen din stor nok så er det verdt det. Profesjonelle fotografer bør vel ikke føle seg truet av hobbyfotografer... De bør vel være betydelig flinkere... 1 Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Har du noen gang sett på stocksider? Det er ufattelig mye dyktige amatørfotografer som kun har dette som hobby og som en bitteliten sideinntekt. Så jo, de burde helt klart føle seg truet. Hadde det kun vært profesjonelle fotografer som drev med stock, hadde det vært et ekstemt lite tilbudsmarked i forhold til hva det er idag. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ja, de bør føle seg truet. Jeg kjøper hauger av stockfotos selv, og vet at mange andre redaksjoner også gjør det. Jeg må ikke nødvendigvis gjøre det, men siden muligheten finnes så forlanger de som betaler lønnen min at jeg gjør det. Vi har abonnement hos Crestock som vi bruker aktivt til å skaffe illustrasjoner til nettsiden vår. I selve magasinet bruker vi ikke stockfotos, men det er mange som gjør det også. Det sier seg selv at proffe frilansere sliter når de skal overleve i et slik marked. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Det er vel her fagforeningene skal komme inn og nekte kjøp av bilder fra Stocksider? Kom igjen folkens! Smelt tripodene! Røyk fotopairene! Brenn minnebrikkene og knus hassebladene! Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Stockfoto er ett eget marked, og det ødelegger ikke for profesjonelle fotografer. Er de ikke flinke nok til å henge på, så er det deres egen feil, ikke de som selger stockfotos =) Er ikke noe i veien for proffesjonelle fotografer å bruke microstock heller =) Kan tenke meg utallige måter det kan vikles inn i en litt mere tradisjonell forretningsmodell, som sikkert kan gi endel ekstra penger. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Sorry for en ekstrem "bump", men eneste tråden jeg fant via søkinga som handla om microstock, jeg vil begynne å selge bildene mine på microstock-sider, hvilke sider er det som er bra å bruke? Noen som ikke er bra lenger som har blitt nevnt? Evt. noen nye? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Jeg aner ikke, men http://www.badstockart.com/ 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Jeg aner ikke, men http://www.badstockart.com/ That one made my day Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå