Alinoe Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Det endrer seg når du blir voksen. Lenke til kommentar
lawful Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Dette var en stor sak i Nederland, for en liten stund siden. Det var noen pedofile som startet et parti, men de kunne ikke få signaturene de trengte fordi folk var redd for å oppgi sin identitet. Tror det er nøyaktig likt i Norge. Skjønner hva du mener. Selvfølgelig ville det vært et problem med anonymitet. Spørsmålet er vel heller hvor stor grad av anonymitet som kan gjennomføres. Omstrukturering av lønn/trygd/skattesystemet (ut ifra egne erfaringer, og observeringer) Hva konkret tenker du på når du skriver lønnssystemet? Skal det ikke lenger partene i arbeidslivet fremforhandle lønnen på egen hånd? Selvsagt skal vi fortsatt ha forhandlinger. Men jeg har sett på nært hold hva det vil si å ha for lite penger i Norge. Derfor er det ønskelig å endre på skjevhetene. Jeg har ingen perfekt løsning her og nå, men jeg ønsker å starte en litt større debatt rundt problemene. Personlig forstår jeg ikke at det skal være en så stor sak. Jeg merker selv absolutt ingenting til denne såkalte krisen. Et lite lån til de norske bankene som er påvirket av disse "ringvirkningene" fra USA og vips. Null problemer for Norge. Staten har mer enn råd til det. Og ville tjent på det i lengden. Godene ville kommet fra skatten. Dessuten har vi enormt med penger som bare ligger der.. Oljepengene. Hvor fornuftig er det at de ligger der de ligger? Vi har penger, men av en eller annen grunn er vi redde for å bruke dem. Selv bare litt. Og vi er livredde for å investere i noe annet enn olje. Idioti. Legg fra den PC-en. Studer økonomi og samfunnskunnskap. Velkommen til Virkeligheten, hvor ikke alt er så enkelt som det se ut til. Vennligst forklar. Man trenger ikke studere økonimi og samfunnskunnskap for å se hvordan ting fungerer. Jeg vet at ting ikke er så enkelt som det ser ut til. Men spekulering i f. eks. aksjer er bevist at får verdien til å endres. Det samme gjelder alle verdier samfunnet igjennom. Lenke til kommentar
lawful Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Det endrer seg når du blir voksen. Og hvor gammel er man når man er voksen? Eller kanskje det heller dreier seg om å akseptere det faktum at en person ikke kan gjøre noen forskjell, og derfor bare leve i sin egen lille boble av selvopptatthet. Nei takk. Det er mange såkalte voksne jeg har snakket med om disse tingene, og de fleste sier at jeg kommer til å forstå etterhvert, og at ting ikke er så enkelt som det ser ut til. Men de forklarer aldri. Det tror jeg kommer av at de ikke forstår selv, men at de har gitt opp. Idealisme har ingenting med ungdom å gjøre. Det er bare at vi yngre ikke er like fordervet av samfunnet som dere andre. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Vennligst forklar. Man trenger ikke studere økonimi og samfunnskunnskap for å se hvordan ting fungerer.Jeg vet at ting ikke er så enkelt som det ser ut til. Men spekulering i f. eks. aksjer er bevist at får verdien til å endres. Det samme gjelder alle verdier samfunnet igjennom. Unnskyld? Tror du virkelig at du har sjangs til å forklare hvordan samfunnet fungerer uten å ha fordypet deg i samfunnsøkonomi eller økonomi genrelt? Noe du tror fungerer kan gjerne på sikt ha katastrofale effekter. Lenke til kommentar
Bramle Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Vennligst forklar. Man trenger ikke studere økonimi og samfunnskunnskap for å se hvordan ting fungerer. Jeg kan ikke; jeg studerer humaniora. Poenget er at vill bruk av flere hundre millarder kroner vil ha konsekvenser utover å la deg surfe 4chan på bussen. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det endrer seg når du blir voksen. Og hvor gammel er man når man er voksen? Voksen er ingen alder. Forøvrig tror du at du er voksen et par-tre år før du egentlig er det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå