Gå til innhold

HK / CPU / Skjermkort og RAM hjelp..

Anbefalte innlegg

Jeg skal skifte noen komponenter i maskinen.

Skal skifte HK / CPU / Skjermkort og minne.

Harddisk, PSU, drev, skjerm, osv. er bra.

Jeg har sett på å kjøpe:

Asus Maximus II Formula, P45,S-775,DDR2, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 -Demo

Crucial DDR2 BallistiX PC6400 4096MB CL4 Kit w/two BallistiX 2048MB's, E.P.P

Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan

Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0,"TOXIC Edition"

men vurderer Geforce 8800GTX isteden

Med andre ord, "gårsdagens" råe, men som for meg er plenty til å dra facry 2, fallout 3, osv...

Så er spørsmålet mitt om det er lurt å gå for de komponentene, for jeg er ikke lenger like oppdatert på hva som er hva... skjermkort jungelen er jo til å gå seg vill i, er jo ikke lenger at høyeste tallet er best ;)

Pris skal være rundt 5-6 tusen for de 4 komponentene, hvis det er nærmere 5 så tar jeg med en HD også... Overklokking er også morro btw, så en core 2 duo passer meg bra...

Takker for alt av svar!!!

-Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, så kjøre PC8500 isteden på ram. Det blir da for å ha litt å gå på med overklokkingen...? Kan man ikke bare låse minnet på en hvis FSB på HK? ... men så meg ut noen nye: Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB, DDR2, 2x2GB(KIT), DHX, E.P.P, with FAN.

På skjermkortet så hadde jeg tenkt å holde meg på gårsdagens teknologi, siden dagens er så sinnsykt dyr sammenlignet og ikke såå mye ytelses forskjell, derfor hadde jeg tenkt å kjøre 4850, ikke 4870... er det mye forskjell på de to? ...

Mao. hvilket skjermkort er best hvis man *ikke* på død og liv trenger det feteste / dyreste...? 9800GTX? 4850? ....

Skjermkort drøsser det jo ut så mange nye av hele tiden, så tanken var at man heller kunne kjøre en lik en i SLI/Xfire siden, ev. bytte til ett nyere ett da... sålenge CPU/HK/RAM er bra så pleier jo de og holde utover mange generasjoner med skjermkort...

HD blir 2x250gb SATA2 i RAID0 btw...

Raskere RAM for overklokking, foreslår PC8xxx minimum.

Bedre skjermkort enn 4870x2 finner du ikke på markedet nå.

E8500 klokker bra og Asus Maximus II Formula mener jeg er "rock solid"

Endret av Dingy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

kjøp 4850 du, vil si det er det kortet du får mest krutt for penga, samtidig så du får skikkelig med krutt og. 4870 er litt bedre, dette fordi det har gddr5 og ikke gddr3 og er generelt et "røffere" skjermkort. Dette kortet gir også masse for penga!

Har du cash til det, kjør 4850 i crossfire, som er bedre enn et 4870, og bare litt dyrere.(h) ;)

Ellers er minne å anbefale, heftig vifte følger med den :D

Lenke til kommentar

Takker for svar! Da ble det:

Asus Maximus II Formula, P45,S-775,DDR2,

ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 -Demo

Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB,

DDR2, 2x2GB(KIT), DHX, E.P.P, with FAN

Intel Core? 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket

LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan

PowerColor Radeon HD 4870 1GB GDDR5,

PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

Valgte ett 4870 isteden, sånn at jeg kan ha muligheten til å kjøre den i xfire siden...

Lenke til kommentar

:)

Ganske morro egentlig, har 5.9 i "karakter" på alle testene til Vista, utenom CPU som fikk 5.7.

Ikke værst for såvidt i overkant av 5000,- det :)

Støtte på litt problemer da, for HD4870 kortet trengte 2x6-pin strøm kontakt.

PSU'en min har i utgangspunktet inge, men 2 dedikerte VGA molex kontakter/linjer. Også hadde jeg en overgang liggende til 6-pin... men hva gjør man da, den startet jo ikke med bare den ene kontakten på.... hmm... klokka er rundt 11 på kvelden.. jo, da klipper man av en gammel ATX kontakt og en gammel vifte ledning (molex hunn) og lager seg en ny 6-pin overgang ... =)

Funker strøkent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...