Kani Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Jeg spiller aldri. Skal bare ha en pc som fungerer ok med vista. Er dette et fornuftig oppsett? Har sett litt på et oppsett som dinside.no har gjort. *MSI P31 NEO-F, P31, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, ICH7, PCI-Ex16 (P31 NEO-F) *XPERT VISION VGA-Card nVidia 8600GTS 512MB PCI-E DVI HDMI HDCP Retail (NE/86GTSXHD51) *INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz LGA775 FSB1333 6Mb Retail Boxed (BX80570E8400) *Kingston Value Ram 4GB 800MHz DDR2 Har harddisk og dvd-rom. Kan dere anbefale et lite og pent kabinett jeg kan putte dette inn i? Endret 15. oktober 2008 av Kani Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) vel, hvis du aldri spiller trenger du ikke mer enn et skjermkort som jeg har linket til under. da ville jeg heller anbefalt : https://prisguiden.no/product.php?productId=100318 Angående kabinett er dette et fint alternativ. Følger med PSU. https://prisguiden.no/product.php?productId=77261 Endret 15. oktober 2008 av Kron Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg er litt skeptisk til hovedkortet. MSI lager stort sett bare middelmådige hovedkort. Bytt til Asus eller Gigabyte. For eksempel Gigabyte GA-P35-DS3 som er et bra budsjettkort. Her er et bra kabinett til en rimelig penge. Hvis du trenger strømforsyning også,så kan du ta en titt på Antec Sonata III. Eventuelt kjøpe en god å stillegående strømforsyning utenom. Lenke til kommentar
Kani Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Ok. Takk. Synes de er så store de kabinettene. Får man ikke mindre? En annen ting; Hvis jeg f.eks bytter hovedkort til det som er foreslått her, kan jeg bruke de andre delene i oppsettet? Vil de passe? Hender jeg er innom Counter strike av og til, men jeg regner med skjermkortet klarer å dra det uten nevneverdige problem? Og en ting til: Jeg vil at maskinen skal være så stille som mulig. Ser det finnes skjermkort uten vifte. Er det noe jeg bør tenke på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Ja du kan bruke de andre delene om du bytter til hovedkortet Morten K anbefalte. Med mindre kabinett hva mener du da? Antec Sonata 3 er et ganske lite kabinett. Men ja du får mindre, men da må du ha et mATX hovedkort. Begge skjermkortene vil klare å dra counter strike så det er ikke et problem. Om du ønsker et stille skjermkort kan du vurdere https://prisguiden.no/product.php?productId=100324 Endret 15. oktober 2008 av Kron Lenke til kommentar
Kani Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Ok. Hvis jeg kjøper et matex kort, kan jeg fremdeles bruke samme oppsettet? Er disse hovedkortene dyrere? Ser det er noe som heter mini-ITX. Er det noe annet igjen? Faen, jeg er så jævla blank på dette her... Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Ok. Hvis jeg kjøper et matex kort, kan jeg fremdeles bruke samme oppsettet? Er disse hovedkortene dyrere? Ser det er noe som heter mini-ITX. Er det noe annet igjen? Faen, jeg er så jævla blank på dette her... Takk for hjelpa! Mini Itx er dyrere og lite egnet til verken Vista eller Kontorbruk, du kan bruke både M-Atx eller Atx, prisene er vel noelunde det samme på Mikro Atx som det er på Atx Lenke til kommentar
nogen Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Kjøp m-atx hovedkort med integrert grafikk. Intel sine G45 hovedkort har det du trenger til å drive vista med aero. Du sparer deg for unødvendig varmeutvikling pga skjermkort, og kan dermed kjøre de viftene du har på lavere hastighet. Mitt generelle tips til en stille pc er å benytte seg av passive komponenter, men kjøpe et kabinett som støtter 2x120mm vifter som de eneste i systemet. De sørger for god gjennomstrømning, samtidig som de kan byttes uten at en ryker noen garantier. Har vel anbefalt dette oppsettet før: Bytt ut stock kjøleren med en som kan kjøres passivt, f.eks. scythe ninja. Hvis du synes SSD disk er unødvendig anbefaler jeg en slik løsning. Da blir det stille. Endret 15. oktober 2008 av nogen Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Kjøp m-atx hovedkort med integrert grafikk. Intel sine G45 hovedkort har det du trenger til å drive vista med aero. Du sparer deg for unødvendig varmeutvikling pga skjermkort, og kan dermed kjøre de viftene du har på lavere hastighet.Mitt generelle tips til en stille pc er å benytte seg av passive komponenter, men kjøpe et kabinett som støtter 2x120mm vifter som de eneste i systemet. De sørger for god gjennomstrømning, samtidig som de kan byttes uten at en ryker noen garantier. Har vel anbefalt dette oppsettet før: Bytt ut stock kjøleren med en som kan kjøres passivt, f.eks. scythe ninja. Hvis du synes SSD disk er unødvendig anbefaler jeg en slik løsning. Da blir det stille. Skjønner ikke helt hvorfor du anbefaler en så dyr PSU å SSD, det finnes massevis av PSU'er som er billigere å som ikke bråker noe særlig. Personlig ville jeg aldri anbefale en SSD foreløpig før de er blitt stuevarme. Lenke til kommentar
nogen Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Kjøp m-atx hovedkort med integrert grafikk. Intel sine G45 hovedkort har det du trenger til å drive vista med aero. Du sparer deg for unødvendig varmeutvikling pga skjermkort, og kan dermed kjøre de viftene du har på lavere hastighet.Mitt generelle tips til en stille pc er å benytte seg av passive komponenter, men kjøpe et kabinett som støtter 2x120mm vifter som de eneste i systemet. De sørger for god gjennomstrømning, samtidig som de kan byttes uten at en ryker noen garantier. Har vel anbefalt dette oppsettet før: Bytt ut stock kjøleren med en som kan kjøres passivt, f.eks. scythe ninja. Hvis du synes SSD disk er unødvendig anbefaler jeg en slik løsning. Da blir det stille. Skjønner ikke helt hvorfor du anbefaler en så dyr PSU å SSD, det finnes massevis av PSU'er som er billigere å som ikke bråker noe særlig. Personlig ville jeg aldri anbefale en SSD foreløpig før de er blitt stuevarme. Folk har forskjellig oppfatning av hva som er stille. Og det er jo lov. Jeg bare prøver å anbefale noe som faktisk er stille, fremfor noe som nesten er det. Men du har rett. Man får PSU'er som ikke bråker noe særlig. Personlig går imidlertid ikke tilbake til det. Med mindre jeg virkelig trenger mer enn 300W. Lenge siden jeg var borti et kontor oppsett som trengte mer enn 200W. Endret 15. oktober 2008 av nogen Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hvis det er kontormaskin så ville jeg heller hatt en bærbar med docking stasjon. Du trenger ikke ytelse, og det er greitt å kunne ta tingene med seg. Som bonus så er mange av de bærbare ganske støysvake og. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Husk at han sier i en senere post at han ønsker å spille counter strike på pcen da. Det nytter ikke med integrert skjermkort. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Husk at han sier i en senere post at han ønsker å spille counter strike på pcen da. Det nytter ikke med integrert skjermkort. Kom ikke Counter strike for ca 7-8 år siden? vil nå tror ett integrert skjermkort i dag er bedre enn ett add on kort var da. Lenke til kommentar
Kani Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Tror jeg går for dette oppsettet, siden jeg har kabinett fra før. Syns 5000 ble litt mye. Kommer vel ut på rundt 2500 for dette: *MSI P31 NEO-F, P31, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, ICH7, PCI-Ex16 (P31 NEO-F) *INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz LGA775 FSB1333 6Mb Retail Boxed (BX80570E8400) *ASUS GF 9400GT PCIE 512MB SILENT (EN9400GT SILENT/HTP5) *4gb kingston ram pc 6400 Ser at dere ikke liker hovedkortet, men jeg vet ikke... De hadde ikke inne det gigabyte-kortet. Hvilket annet Asus kan evt erstatte dette MSI-kortet slik at jeg kan kjøre samme oppsettet? Får jeg en noenlunde stille maskin med disse greiene? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Ta Gigabyte GA-EP43-DS3L i stedet da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Tror jeg går for dette oppsettet, siden jeg har kabinett fra før. Syns 5000 ble litt mye.Kommer vel ut på rundt 2500 for dette: *MSI P31 NEO-F, P31, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, ICH7, PCI-Ex16 (P31 NEO-F) *INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz LGA775 FSB1333 6Mb Retail Boxed (BX80570E8400) *ASUS GF 9400GT PCIE 512MB SILENT (EN9400GT SILENT/HTP5) *4gb kingston ram pc 6400 Ser at dere ikke liker hovedkortet, men jeg vet ikke... De hadde ikke inne det gigabyte-kortet. Hvilket annet Asus kan evt erstatte dette MSI-kortet slik at jeg kan kjøre samme oppsettet? Får jeg en noenlunde stille maskin med disse greiene? De hadde det ikke inne? hvilken nettbutikk har du valgt? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Tror jeg går for dette oppsettet, siden jeg har kabinett fra før. Syns 5000 ble litt mye.Kommer vel ut på rundt 2500 for dette: *MSI P31 NEO-F, P31, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, ICH7, PCI-Ex16 (P31 NEO-F) *INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz LGA775 FSB1333 6Mb Retail Boxed (BX80570E8400) *ASUS GF 9400GT PCIE 512MB SILENT (EN9400GT SILENT/HTP5) *4gb kingston ram pc 6400 Ser at dere ikke liker hovedkortet, men jeg vet ikke... De hadde ikke inne det gigabyte-kortet. Hvilket annet Asus kan evt erstatte dette MSI-kortet slik at jeg kan kjøre samme oppsettet? Får jeg en noenlunde stille maskin med disse greiene? De hadde det ikke inne? hvilken nettbutikk har du valgt? Vil minne deg om en veldig grei funksjon i prisguiden hvis du ikke vet om den fra før og det er noe som heter handlevogn, denne finner du i høyre siden av margen når du går inn å sammenligner priser, der kan du legge ting i handlekurven så finner systemet hvilken av nettbutikkene som har de forskjellige varene på lager å hvem som er billigst, bare synd at Komplett er den eneste butikken hvor man kan ta med seg handlevognen å kjøpe det direkte, de andre butikkene må du først finne de varene du skal ha for så å legge det inn manuelt. Lenke til kommentar
Kani Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Tror jeg går for dette oppsettet, siden jeg har kabinett fra før. Syns 5000 ble litt mye.Kommer vel ut på rundt 2500 for dette: *MSI P31 NEO-F, P31, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, ICH7, PCI-Ex16 (P31 NEO-F) *INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz LGA775 FSB1333 6Mb Retail Boxed (BX80570E8400) *ASUS GF 9400GT PCIE 512MB SILENT (EN9400GT SILENT/HTP5) *4gb kingston ram pc 6400 Ser at dere ikke liker hovedkortet, men jeg vet ikke... De hadde ikke inne det gigabyte-kortet. Hvilket annet Asus kan evt erstatte dette MSI-kortet slik at jeg kan kjøre samme oppsettet? Får jeg en noenlunde stille maskin med disse greiene? De hadde det ikke inne? hvilken nettbutikk har du valgt? Vil minne deg om en veldig grei funksjon i prisguiden hvis du ikke vet om den fra før og det er noe som heter handlevogn, denne finner du i høyre siden av margen når du går inn å sammenligner priser, der kan du legge ting i handlekurven så finner systemet hvilken av nettbutikkene som har de forskjellige varene på lager å hvem som er billigst, bare synd at Komplett er den eneste butikken hvor man kan ta med seg handlevognen å kjøpe det direkte, de andre butikkene må du først finne de varene du skal ha for så å legge det inn manuelt. hehe... det der må da være Norges lengste setning Men takk for infoen. Det visste jeg ikke. Tror bare jeg bestiller det jeg skreiv lenger opp her. Trenger jeg forresten noe slik pasta til å ha rundt prosessoren? Tror jeg fant ut at jeg ikke trengte det, så da skyter jeg. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Trenger ikke noe sånn pasta til å ha rundt prosessoren nei. Det er ikke rundt prosessoren men mellom kjøleblokk å prosessor, kjøper man ny prosessor så er dette ferdig smørt på kjøleblokken å bare til å sette sammen, de tilfellene man trenger kjølepasta er som regel når/hvis man kjøper en annen type kjøler/vifte, enn den som følger med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå