Gå til innhold

Partibarometer for oktober og november 2008

176 stemmer

1. 1. Hvilket parti ville du stemt på om det var Stortingsvalg i dag?

• Demokratene
      3
    • Det Liberale Folkeparti
      6
    • Det Norske Arbeiderparti
      29
    • Fremskrittspartiet
      31
    • Høyre
      36
    • Kristelig Folkeparti
      1
    • Kystpartiet
      1
    • Miljøpartiet De Grønne
      2
    • Norges Kommunistiske Parti
      0
    • Rødt
      9
    • Senterpartiet
      3
    • Sosialistisk Venstreparti
      11
    • Venstre
      27
    • Annet
      0
    • Blankt
      10
    • Ville ikke stemt
      2
    • Vet ikke/ingen formening
      5
  2. 2. Hvilket parti liker du minst?

• Demokratene
      8
    • Det Liberale Folkeparti
      7
      5
    • Fremskrittspartiet
      67
    • Høyre
      3
    • Kristelig Folkeparti
      10
    • Kystpartiet
      0
    • Miljøpartiet De Grønne
      1
    • Norges Kommunistiske Parti
      6
    • Rødt
      19
    • Senterpartiet
      2
      39
    • Venstre
      4
    • Annet
      1
      4
  3. 3. Hvilken flerpartiregjering ville du ønsket, om ettpartiregjering ikke er mulig?

• Ap og Høyre
      22
    • AP og Venstre
      16
    • AP, SV og SP
      16
    • AP og SV
      17
    • AP og SP
      0
    • AP og KRF
      1
    • AP, SP og KRF
      0
    • Venstre, KRF og SP
      3
    • Venstre, KRF og Høyre
      7
    • KRF og Høyre
      1
    • Venstre og Høyre
      16
    • Høyre og FRP
      37
    • Høyre, FRP og Venstre
      8
    • Høyre, FRP og KRF
      2
    • FRP og KRF
      4
    • FRP og Venstre
      2
      10
    • Ingen av de nevnte
      14
  4. 4. Hvilken partier på Stortinget vurderer du som aktuelle å stemme på (mulig å krysse av flere)

78
    • Fremskrittspartiet
      51
    • Høyre
      76
    • Kristelig Folkeparti
      7
    • Senterpartiet
      15
      38
    • Venstre
      64
    • Ingen
      9
      1
  5. 5. Har du endret politisk ståsted siden august?

• Ja
      24
    • Nei
      133
      19

Anbefalte innlegg

Når staten fastsetter pris så er det ikke "kontrollrutiner".

At staten fastsetter pris? Har jeg sagt noe om det da?

La merke til en herlig setning i partiprogrammet der. "De som bekjenner seg til kristendommen vil fortsatt kunne nyte sin religionsfrihet."

Det var jo godt å høre at DEN friheten ikke forsvinner, da!

Ta det bare helt med ro.. Vi er et frihetselskende parti..

Det står så pent i partiprogrammet deres at staten skal ta over strømproduksjon og fastsette pris og at dere skal motvirke at norske bedrifter blir utsatt for konkurranse og gjøre det særdeles vanskelig å avvikle ikke-profitable-bedrifter.

Dere er ikke ett frihetselskende parti når dere vil forby "anti-nasjonal"-litteratur, forby adopsjon utenfor den vestlige sfæren, dere vil slå ned på religioner og dere vil bedrive etnisk rensning, dere vil bryte ned organisasjonsrettighetene til arbeidere og eiere, dere vil kontrollere mediene.

Når det gjelder strømpriser, så er det én ting. Dette betyr selvsagt ikke at vi skal fastsette pris på alt. Grunnen til at vi vil gjøre dette med strømpriser, er fordi vi mener at strømprisene alltid bør ligge på et relativt lavt nivå i vårt land med stor energiproduksjon.

Vi har ikke tenkt å forby anti-nasjonal litteratur, siden dette må tilgjengelig i studieøyemed. Men vi skal redusere denne, samt at folk skal gjøres oppmerkomme på den anti-nasjonale litteraturen og dens agenda.

Og nei. Vi vil ikke bedrive "etnisk rensing". Det er vel kun et uttrykk du bruker for å demonisere oss, eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I så fall kan du følge opp den utfordringen du fikk av meg, som du så praktisk valgte å ikke sitere.

Alternativt stastbudsjett?

Beklager så mye, men jeg har ikke tid til det akkurat nå.. Det tar jeg fatt på når nøklene til regjeringskontorene er utlevert.

Lenke til kommentar

Det betyr ikke det nei, men det er fortsatt planøkonomi og viser hvor villige dere er til å regulere markedsmekanismene.

Dere har tenkt å "regulere" nivået med anti-nasjonalt litteratur, dere vil forby det, fjerne det, fjerne "anti-nasjonalistiske tanker" og dere vil øke for hardere straffer for anti-nasjonale bevegelser og tanker.

Dere vil drive propaganda, og dere vil kontrollere mediene.

Jo, dere bedriver etnisk rensning, stoppe fjernkulturelle, lukke asylmottak og det pene sitatet:

"Det søkes til enhver tid å verne om vår folkeætts genetiske særtrekk."

Det er ikke noe demonisering, det er bare fakta.

Ett parti som ikke har noe alternativt budsjett, vet du hva det er? Ett tulleparti, og i dette tilfellet, ett nazistisk tulleparti.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Dere har jo for pokket ett eget avsnitt der dere skal lovpålegge "nøytralitet".

Ytringsfriheten styrkes ved at aviser og media for øvrig blir pålagt å gi et balansert, sannferdig og nøytralt bilde av virkeligheten

Da er det lett for staten å bestemme hva som er det nøytrale bildet av virkeligheten, særlig hvis det skulle gå imot de genetiske "særtrekkene".

Lenke til kommentar

De fleste fascistiske partier pakker inn sitt i pen retorikk, det betyr ikke at betydningen av den setningen ikke betyr nettopp det det står: "Staten skal regulere mediene, slik at informasjon blir nøytral og virkelighetssann". Og så møter man problemet med hva som er nøytralt og virkelighetssant, og da kommer staten inn og forteller hva som er rett.

Lenke til kommentar
De fleste fascistiske partier pakker inn sitt i pen retorikk, det betyr ikke at betydningen av den setningen ikke betyr nettopp det det står: "Staten skal regulere mediene, slik at informasjon blir nøytral og virkelighetssann". Og så møter man problemet med hva som er nøytralt og virkelighetssant, og da kommer staten inn og forteller hva som er rett.

Vel, du kan jo gjøre det opp dine teorier. Jeg vet imidlertid ganske så godt hva vi står for.

Og er vi et fascistisk parti? Vel det har ikke jeg hørt noe om... Og det er jeg selv som har stiftet dette partiet... (sjekk Brønnøysund).

Lenke til kommentar
Du kan pakke det inn så pent du vil, men dette partiet har haugevis av fascistiske og nasjonalistiske tendenser.

Det kan du alltids mene, men kom nå i hvert fall med saklig kritikk. Ikke begynn med noe hets, slik en del andre har for vane å gjøre. Kritikk og hets er to forskjellige ting.

Jeg skjønner at det er ditt parti, men det dere presenterer er genetisk basert segmentering og samfunnskontroll.

Her er du inne på en blindvei.

Lenke til kommentar
GisleLarsen: Hvordan avgjør man hva som er "nøytralt og virkelighetssant"?

Det kan nok aldri bli 100 %, siden det jo bare en mennesker som formidler informasjonen. Men det vil jo være av interesse at man lyver minst mulig i sin dekning.

Lenke til kommentar
I så fall kan du følge opp den utfordringen du fikk av meg, som du så praktisk valgte å ikke sitere.

Alternativt stastbudsjett?

Beklager så mye, men jeg har ikke tid til det akkurat nå.. Det tar jeg fatt på når nøklene til regjeringskontorene er utlevert.

:thumbdown: Hvis du har tenkt å få nøklene til noe som helst burde du nok innrette deg etter norges politiske realitet. Alternativt statsbudsjett legger da alle seriøse partier frem.

Lenke til kommentar

Ja, det skal vi legge fram, men som sagt så er det ikke vits i det ennå. Det blir nærmere neste stortingsvalg..

Vårt statsbudsjett blir i hvert fall ikke penger ut av vinduet, for å si det sånn.

Endret av GisleLarsen
Lenke til kommentar
Du kan pakke det inn så pent du vil, men dette partiet har haugevis av fascistiske og nasjonalistiske tendenser.

Det kan du alltids mene, men kom nå i hvert fall med saklig kritikk. Ikke begynn med noe hets, slik en del andre har for vane å gjøre. Kritikk og hets er to forskjellige ting.

Jeg skjønner at det er ditt parti, men det dere presenterer er genetisk basert segmentering og samfunnskontroll.

Her er du inne på en blindvei.

Jeg har kommet med nok av kritikk, så latterlig som hele partiet og programmet er, er det begrenset konstruktiv kritikk jeg kan gi.

Partiet går inn for planøkonomi, samfunnskontroll, sensur, nasjonalistisk propaganda, litteratursensur og nasjonalistisk propaganda, straff for "anti-nasjonal"-oppførsel og bevaring av norske ætt-en med påfølgende lukking av asylmottak, kontroll av ikke-vestlige innvandrere og forbud mot adopsjon av ikke-vestlige.

Det er som å gi konstruktiv kritikk på en stein som blir presentert som ett framkostmiddel, jeg kan ikke annet enn å le.

GisleLarsen: Hvordan avgjør man hva som er "nøytralt og virkelighetssant"?

Det kan nok aldri bli 100 %, siden det jo bare en mennesker som formidler informasjonen. Men det vil jo være av interesse at man lyver minst mulig i sin dekning.

Og det er staten som bestemmer hva som er sant og ikke sant?

Lenke til kommentar

Da stenges denne tråden, ny undersøkelse finner man her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1042044

Oppsummert:

Høyre 20.45%

Fremskrittspartiet 17.61%

Det Norske Arbeiderparti 16.48%

Venstre 15.34%

Sosialistisk Venstreparti 6.25%

Blankt 5.68%

Rødt 5.11%

Det Liberale Folkeparti 3.41%

Vet ikke/ingen formening 2.84%

Demokratene 1.70%

Senterpartiet 1.70%

Ville ikke stemt 1.14%

Miljøpartiet De Grønne 1.14%

Kristelig Folkeparti 0.57%

Kystpartiet 0.57%

Norges Kommunistiske Parti 0.00%

Annet 0.00%

FRP ble det mest mislikte partiet, med SV på andreplass. Høyre/FRP er den mest ønskede flerpartiregjering, med AP/Høyre på andre plass.

AP er det partiet flest har som aktuelle å stemme på. Med 78 stemmer der har de mye potensial ettersom det var 29 som oppga at de ville stemme dem. Tar man differansen antall stemmer med antall mulige stemmer blir det slik:

AP 49

Høyre 40

Venstre 37

SV 27

FRP 20

SP 12

KRF 6

FRP skiller seg ut her ved å være blant de største, men ikke med like stort potensiale til å ta flere som hva deres argeste "konkurrenter" har.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...