Gå til innhold

Partibarometer for oktober og november 2008

176 stemmer

1. 1. Hvilket parti ville du stemt på om det var Stortingsvalg i dag?

• Demokratene
      3
    • Det Liberale Folkeparti
      6
    • Det Norske Arbeiderparti
      29
    • Fremskrittspartiet
      31
    • Høyre
      36
    • Kristelig Folkeparti
      1
    • Kystpartiet
      1
    • Miljøpartiet De Grønne
      2
    • Norges Kommunistiske Parti
      0
    • Rødt
      9
    • Senterpartiet
      3
    • Sosialistisk Venstreparti
      11
    • Venstre
      27
    • Annet
      0
    • Blankt
      10
    • Ville ikke stemt
      2
    • Vet ikke/ingen formening
      5
  2. 2. Hvilket parti liker du minst?

• Demokratene
      8
    • Det Liberale Folkeparti
      7
      5
    • Fremskrittspartiet
      67
    • Høyre
      3
    • Kristelig Folkeparti
      10
    • Kystpartiet
      0
    • Miljøpartiet De Grønne
      1
    • Norges Kommunistiske Parti
      6
    • Rødt
      19
    • Senterpartiet
      2
      39
    • Venstre
      4
    • Annet
      1
      4
  3. 3. Hvilken flerpartiregjering ville du ønsket, om ettpartiregjering ikke er mulig?

• Ap og Høyre
      22
    • AP og Venstre
      16
    • AP, SV og SP
      16
    • AP og SV
      17
    • AP og SP
      0
    • AP og KRF
      1
    • AP, SP og KRF
      0
    • Venstre, KRF og SP
      3
    • Venstre, KRF og Høyre
      7
    • KRF og Høyre
      1
    • Venstre og Høyre
      16
    • Høyre og FRP
      37
    • Høyre, FRP og Venstre
      8
    • Høyre, FRP og KRF
      2
    • FRP og KRF
      4
    • FRP og Venstre
      2
      10
    • Ingen av de nevnte
      14
  4. 4. Hvilken partier på Stortinget vurderer du som aktuelle å stemme på (mulig å krysse av flere)

78
    • Fremskrittspartiet
      51
    • Høyre
      76
    • Kristelig Folkeparti
      7
    • Senterpartiet
      15
      38
    • Venstre
      64
    • Ingen
      9
      1
  5. 5. Har du endret politisk ståsted siden august?

• Ja
      24
    • Nei
      133
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

43. Vi vil åpne for å ta i bruk dødsstraff ved særskilte tilfeller og etter skjønn, og da spesielt ved saker knyttet til folkeforræderi og landssvik.

36. Vi vil at det skal satses mer på legemidler som har sitt utspring fra tradisjonell folkemedisin, og på rene naturprodukter.

33. Vi vil at økologiske matvareprodukter prioriteres som salgsvare. Det bør motvirkes at matvarer som selges i Norge skal inneholde unaturlige og kunstige kjemikalier. Økologisk landbruk vedtas ved lov.

14. Bibliotekene her til lands skal ikke være nedlesset i anti-patriotisk propaganda.

:D

Rent bortsett fra at dette ser ut som en 16-åring som er litt hippie og ganske mye nynazist har skrevet dette, så er det rent objektivt et veldig dårlig partiprogram. Det skal for eksempel avskaffes en del skatter, men mye mer skal gjøres av staten. Hvor skal pengene hentes fra.

Ellers utfordrer jeg GisleLarsen til å legge frem dette "partiets" alternative statsbudsjett!

Lenke til kommentar
Når staten fastsetter pris så er det ikke "kontrollrutiner".

At staten fastsetter pris? Har jeg sagt noe om det da?

La merke til en herlig setning i partiprogrammet der. "De som bekjenner seg til kristendommen vil fortsatt kunne nyte sin religionsfrihet."

Det var jo godt å høre at DEN friheten ikke forsvinner, da!

Ta det bare helt med ro.. Vi er et frihetselskende parti..

Lenke til kommentar
Rent bortsett fra at dette ser ut som en 16-åring som er litt hippie og ganske mye nynazist har skrevet dette, så er det rent objektivt et veldig dårlig partiprogram.

Vel, det er ikke "en 16-åring" som har skrevet dette. Og hvorfor skulle det egentlig være det da? Kanskje fordi du mest av alt har lyst til score et slags poeng? :!:

Partiprogrammet vårt tar i det minste utgangspunkt i realitetene i virkelighetens verden, og tar hensyn til slike ting som vitenskapelig utvikling.

Og det er det jo langt fra alle andre som gjør..

Det skal for eksempel avskaffes en del skatter, men mye mer skal gjøres av staten. Hvor skal pengene hentes fra.

Vel, vi har jo ikke tenkt å avskaffe alle skatter... Og så har jo nasjonen Norge store inntekter som kan benyttes litt bedre. Samt naturresurser og verdier som kan forvaltes litt bedre. Så ta det bare med ro. Vi har tenkt på det meste.

Lenke til kommentar
Når staten fastsetter pris så er det ikke "kontrollrutiner".

At staten fastsetter pris? Har jeg sagt noe om det da?

La merke til en herlig setning i partiprogrammet der. "De som bekjenner seg til kristendommen vil fortsatt kunne nyte sin religionsfrihet."

Det var jo godt å høre at DEN friheten ikke forsvinner, da!

Ta det bare helt med ro.. Vi er et frihetselskende parti..

Det står så pent i partiprogrammet deres at staten skal ta over strømproduksjon og fastsette pris og at dere skal motvirke at norske bedrifter blir utsatt for konkurranse og gjøre det særdeles vanskelig å avvikle ikke-profitable-bedrifter.

Dere er ikke ett frihetselskende parti når dere vil forby "anti-nasjonal"-litteratur, forby adopsjon utenfor den vestlige sfæren, dere vil slå ned på religioner og dere vil bedrive etnisk rensning, dere vil bryte ned organisasjonsrettighetene til arbeidere og eiere, dere vil kontrollere mediene.

Lenke til kommentar

Typisk retorikk fra ekstremistpartier det der. Goebbels' filosofi gjelder like mye i dag som i gamle dager: Gjentar man en løgn mange nok ganger, vil den til slutt bli oppfattet som sannheten. Eller kanskje de bare har en annen forståelse av frihet? F.eks. frihet fra "upatriotiske innflytelser" og "ikke-vestlige verdier".

Lenke til kommentar
Nais. Jeg har lyst til å starte parti, men, jeg tror jeg ville fått rimelig liten oppslutning i sosialistnorge.

Og hvorfor i alle dager vil du avskaffe velferdsstaten?

Tror det har noe med indiviets frihet eller noe, selv om jeg ikke ser korrolasjonen helt selv.

Mange mener jo at det amerikanske helsesystemet er det beste i verden, og ser ut til å glemme de omkring 60% av fattige og eldre som ikke dekkes av MediCare og MedicAid.

Nå er jeg ganske høyrevridd av meg, men for meg er et system som utelukker noen fra behandling totalt uakseptabelt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...