Gå til innhold

Partibarometer for oktober og november 2008

176 stemmer

1. 1. Hvilket parti ville du stemt på om det var Stortingsvalg i dag?

• Demokratene
      3
    • Det Liberale Folkeparti
      6
    • Det Norske Arbeiderparti
      29
    • Fremskrittspartiet
      31
    • Høyre
      36
    • Kristelig Folkeparti
      1
    • Kystpartiet
      1
    • Miljøpartiet De Grønne
      2
    • Norges Kommunistiske Parti
      0
    • Rødt
      9
    • Senterpartiet
      3
    • Sosialistisk Venstreparti
      11
    • Venstre
      27
    • Annet
      0
    • Blankt
      10
    • Ville ikke stemt
      2
    • Vet ikke/ingen formening
      5
  2. 2. Hvilket parti liker du minst?

• Demokratene
      8
    • Det Liberale Folkeparti
      7
      5
    • Fremskrittspartiet
      67
    • Høyre
      3
    • Kristelig Folkeparti
      10
    • Kystpartiet
      0
    • Miljøpartiet De Grønne
      1
    • Norges Kommunistiske Parti
      6
    • Rødt
      19
    • Senterpartiet
      2
      39
    • Venstre
      4
    • Annet
      1
      4
  3. 3. Hvilken flerpartiregjering ville du ønsket, om ettpartiregjering ikke er mulig?

• Ap og Høyre
      22
    • AP og Venstre
      16
    • AP, SV og SP
      16
    • AP og SV
      17
    • AP og SP
      0
    • AP og KRF
      1
    • AP, SP og KRF
      0
    • Venstre, KRF og SP
      3
    • Venstre, KRF og Høyre
      7
    • KRF og Høyre
      1
    • Venstre og Høyre
      16
    • Høyre og FRP
      37
    • Høyre, FRP og Venstre
      8
    • Høyre, FRP og KRF
      2
    • FRP og KRF
      4
    • FRP og Venstre
      2
      10
    • Ingen av de nevnte
      14
  4. 4. Hvilken partier på Stortinget vurderer du som aktuelle å stemme på (mulig å krysse av flere)

78
    • Fremskrittspartiet
      51
    • Høyre
      76
    • Kristelig Folkeparti
      7
    • Senterpartiet
      15
      38
    • Venstre
      64
    • Ingen
      9
      1
  5. 5. Har du endret politisk ståsted siden august?

• Ja
      24
    • Nei
      133
      19

Anbefalte innlegg

Herlig at Venstre er i vinden da. Om det for enkelte kan virke som jeg er noe negativ til andres meninger enn mine egne, så skyldes det nok mer min allergi mot bullshit, enn at jeg ikke aksepterer andres meninger. Det liker jeg i alle fall å tro selv :)

Hehe. Her setter du jo presedens for at du kan definere bullshit. Det blir jo ikke riktig. ;)

Jeg kan utelukkende vite hva som fremstår som bullshit for meg. Det er vel noe av det eneste som kan fastslås med sikkerhet. Det er ikke dermed sagt at jeg har rett, at jeg ikke kommer til å endre mening eller at alle andre føler det samme om et innlegg. Allikevel forbeholder jeg meg retten til å respondere i samsvar med min allergi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan utelukkende vite hva som fremstår som bullshit for meg. Det er vel noe av det eneste som kan fastslås med sikkerhet. Det er ikke dermed sagt at jeg har rett, at jeg ikke kommer til å endre mening eller at alle andre føler det samme om et innlegg. Allikevel forbeholder jeg meg retten til å respondere i samsvar med min allergi.

Det var en litt klarere formulering ja. Jeg tolket det som at du forbeholdt deg retten til å si hva som objektivt er bullshit. :)

Forøvrig er jeg småallergisk mot en del marxistisk tankegang. Blir aggressiv, irritert.. Merkelige greier. :p

Lenke til kommentar

Astralnoise: Som smoothie sier så er det vel akkurat der Venstre ligger. En del likheter med høyres økonomiske politikk og liberalisme og en del av senterpartiets sosiale side.

Avien: Venstre er jo desverre etter de siste meningsmålene ikke spesielt mye i vinden utenfor dette forumet. Men jeg håper de klarer å mobilisere en større del av den yngre garden. Det tror jeg de vil tjene stort på med sitt fokus på utdanning og liberale verdier.

Lenke til kommentar

Tja... Jeg synes Venstre har for mye tullete liberale holdninger til enkelte ting. Frihet er fint, men jeg synes noe av det er overdrevet. Derfor vil jeg ikke stemme venstre. Samt at lederen er jo helt på trynet. Det ødelegger mye for partiet. Jeg stemte det forrige gang, (ved skolevalg, hehe) men de, som de fleste andre partier, har tapt seg veldig mye synes jeg.

Lenke til kommentar

Hvilket parti ville du stemt på om det var Stortingsvalg i dag?

Venstre

Hvilket parti liker du minst?

Kristelig Folkeparti

Hvilken flerpartiregjering ville du ønsket, om ettpartiregjering ikke er mulig?

Venstre og Høyre

Hvilken partier på Stortinget vurderer du som aktuelle å stemme på (mulig å krysse av flere)

Venstre

Har du endret politisk ståsted siden august?

Nei

Lenke til kommentar

Hvilket parti ville du stemt hvis det var stortingsvalg idag?

Høyre

Hvilket parti liker du minst?

Frp (SV ligger cirka like høyt)

Hvilken flerpartiregjering ville du ønsket, om ettpartiregjering ikke er mulig?

Ap og Høyre

Hvilken partier på Stortinget vurderer du som aktuelle å stemme på (mulig å krysse av flere)

Høyre, Ap.

Har du endret politisk ståsted siden august?

Ja

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Hvilket parti ville du stemt hvis det var stortingsvalg idag? Høyre

Hvilket parti liker du minst? Rødt

Hvilken flerpartiregjering ville du ønsket, om ettpartiregjering ikke er mulig? Ap og Høyre

Hvilken partier på Stortinget vurderer du som aktuelle å stemme på (mulig å krysse av flere)Høyre

Har du endret politisk ståsted siden august? Nei

Endret av Sovesmurf
Lenke til kommentar

*Direkte valg

*Planøkonomi

*Etnisk rensning

*Gå tilbake til prekristne hedenske tradisjoner og religioner

*Tilhenger av hakekorset fordi det "hadde opprinnelig en annen betydning" og at vi kan ikke bry oss om at jøder blir støtt

* Medier skal bli pålagt å gi nyanserte og objektive nyheter

* Arbeid mot at "anti-patriotiske og anti-nasjonale agendaer får lov til å sette dagsorden på den kulturelle arena"

*Kontroll av litteratur

*Forbud mot ikke-vestlig adopsjon

Hvem vil stemme på ett slikt neo-nazi parti?

Lenke til kommentar
*Direkte valg

*Planøkonomi

*Etnisk rensning

*Tilhenger av hakekorset fordi det "hadde opprinnelig en annen betydning" og at vi kan ikke bry oss om at jøder blir støtt

* Arbeid mot at "anti-patriotiske og anti-nasjonale agendaer får lov til å sette dagsorden på den kulturelle arena"

*Kontroll av litteratur

Mennesker som er opplyst over viktigheten av å beholde folkeætten!

Lenke til kommentar
*Direkte valg

*Planøkonomi

*Etnisk rensning

*Kontroll av litteratur

Mennesker som er opplyst over viktigheten av å beholde folkeætten!

:mrgreen:

Partiprogrammet er jo like latterlig som det er urealistisk og inkonsekvent. Dersom Norges flertall skal bestemme i landet, så vil ingen av de andre punktene i programmet gå igjennom. Dersom ethvert folk skal ha rett til å bestemme over seg selv, hvorfor pokker skal Norge herske over Grønland og St. Croix? Ser mer ut som noe som er skrevet på gutterommet av 16 åringer enn et troverdig partiprogram. Tror noen selv burde lese andre ting enn propaganda.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Neinei, men det er jo tross alt lederene som definerer hva som er "viktige saker" for direkte avstemninger. Derfor er jo ikke det noe problem. Folket får jo ikke lov til å bestemme. Det ser du jo på resten av punktene.

Men det hadde jo vært veldig greit å gå tilbake til ett agrarsamfunn der man tror på hedenske skikker, sinnsvak nasjonalisme, planøkonomi og ikke vil ta inn noe upatriotisk utenfra. Nord-Korea klarer seg ganske bra slik.

Lenke til kommentar
*Direkte valg En form for ekstremdemokrati?

*Planøkonomi En dæsj god, gammeldags kommunisme?

*Etnisk rensning Statlig godkjent rasisme og massemord

*Gå tilbake til prekristne hedenske tradisjoner og religioner Tilbake til en form for føydalsamfunn hvor religion setter presedens for hva som bør gjøres, og i tillegg misjonere dette og med det fjerne trosfriheten?

*Tilhenger av hakekorset fordi det "hadde opprinnelig en annen betydning" og at vi kan ikke bry oss om at jøder blir støtt Joda, swastikaen hadde en annen opprinnelig betydning. I en annen kultur. Vi må rett og slett ta til takke med hva det har blitt til i den moderne vestlige verden.

* Medier skal bli pålagt å gi nyanserte og objektive nyheter Fjerning av pressefriheten?

* Arbeid mot at "anti-patriotiske og anti-nasjonale agendaer får lov til å sette dagsorden på den kulturelle arena" Innskrenket ytringsfrihet?

*Kontroll av litteratur Virkelig innskrenket ytringsfrihet!

*Forbud mot ikke-vestlig adopsjon Rasisme

Mine kommentarer i fet skrift.

Drømmelandet mitt det der ja...

Lenke til kommentar
Neinei, men det er jo tross alt lederene som definerer hva som er "viktige saker" for direkte avstemninger. Derfor er jo ikke det noe problem. Folket får jo ikke lov til å bestemme. Det ser du jo på resten av punktene.

Men det hadde jo vært veldig greit å gå tilbake til ett agrarsamfunn der man tror på hedenske skikker, sinnsvak nasjonalisme, planøkonomi og ikke vil ta inn noe upatriotisk utenfra. Nord-Korea klarer seg ganske bra slik.

Vi skal ikke ha "planøkonomi", så der tar du feil. Vi skal kun ha bedre kontrollrutiner på visse områder.

Ellers tar jeg selvkritikk på at partiprogrammet kan føre til misopfattelser. Derfor er det noe som etter hver vil bli korrigert, sånn at folk ikke skal misforstå hva vi egentlig står for.

Mvh

Gisle Larsen

Lenke til kommentar

Når staten fastsetter pris så er det ikke "kontrollrutiner". Når dere skal effektivt kjøre en form for neomerkantilisme og effektivt blokkere alt utenfra slik at man slipper "dårlig kulturinnflytelse" og gjøre segregeringsprosjekter innad.

Tipper du må få none døde mennesker til å stemme på partiet ditt, hvis du i det hele tatt skal få noen stemmer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...