CerrUnozZ Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg har en metode kallt Private sub Filleser som ligger i min main form og benytter linjer som f.eks: Database4DataSet1.Clear() Database4DataSet1.ReadXml("c:\" + stFileName + "") Database4DataSet1.GetChanges() Jeg har en oppstartsform som jeg vil skal kjøre denne metoden og deretter åpne mainform. men jeg får ikke dette til. Jeg har og forsøkt å kjøre disse: Database4DataSet1.Clear() Database4DataSet1.ReadXml("c:\" + stFileName + "") Database4DataSet1.GetChanges() Direkte fra oppstartsformen men får da feilmeldingen: Reference to a non-shared member requires an object reference. Jeg forsøkte da å dette Dataset1 As New Database4DataSet1 Og kjøre koden : DataSet1.Clear() DataSet1.ReadXml("c:\" + stFileName + "") DataSet1.GetChanges() TestEndr.TestTableAdapter.Update(DataSet1.Test) TestEndr2.Test2TableAdapter.Update(DataSet1.Test2) Dim frmForm As New Form1 (Som er min mainform) frmForm.ShowDialog() Jeg får seff åpnet mainformen men datasettet er jo ikke oppdatert slik jeg vil. Slik jeg forstår denne koden så kopierer den bare Database4DataSet1 til DataSet1 og oppdaterer den. Hvordan får jeg oppdatert DatabaseDataSet1 som ligger i Form1 herfra?? Vær så snill og hjelp med en eller annen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå