Horge Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Har to ulike leverandører av newsfeed, en leverer på xml og en på rss. Begge har med datotid for når nyhetene er publisert, men selvfølgelig i ulike formater – og ingen av dem er det formatet jeg ønsker å vise på websiden. Mitt ønskede format er formen dd.mm.yyyy, men det er språkstyring, slik at hvis man har svensk språk så skal det vises på formen yyyy-mm-dd. Sagt med kode (MyCulture = "nb-NO"): .ToString("d", new System.Globalization.CultureInfo(MyCulture, false).DateTimeFormat) XML-feeden har følgende format: <Date>2008-10-14T21:18:27.0670000+02:00</Date> RSS-feeden har følgende format: <pubDate>Wed, 15 Oct 2008 13:11:23 +0200</pubDate> Har lest utallige how-to og foruminnlegg om konvertering, og føler jeg har prøvd det meste innen .Parse, .SpecifyKind, .ToFileTime*, .FromFileTime*, To*Date* . Uansett er det alltid noe som feiler, selv om jeg mistenker at jeg i noen forsøk har vært veldig nær, men at en syntaksfeil eller tilsvarende har tatt forsøket ned i flammer. Språk er for øvrig c#.net, og det er satt opp som (to separate) DataList med feeden som XmlDataSource. Eksempler på forslag som feiler: <%# ((DateTime) DateTime.FromFileTimeLocal(XPath("Date"))).ToString("d", new System.Globalization.CultureInfo("nb-NO", false).DateTimeFormat)%> Er det noen som sitter med fasiten på dette? Lenke til kommentar
dialafc Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Les inn datoen i en variabel (i databindingen), snu om på teksten slik at det passer en standard datoformat og skriv ut datoen fra dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå