Gå til innhold

Kjøp av relativt stillegående gaming PC til rundt 10k

Anbefalte innlegg

Hei

Er interessert i å kjøpe meg en gaming på som ikke bråker for mye. Er en stund siden jeg bygde min forige PC så jeg aner ikke hva som er bra og dårlig i dag. Derfor kunne jeg da trenge litt hjelp fra dere :) .

Budsjette mitt er på 10 000 og jeg skal spille en del krevende spill.

Setter pris på all den hjelpen jeg kan få

Glemte å legge til at jeg har skjerm og tastatur mus. Har også et bigtower, men regner med at jeg må kjøpe ny strømforsyning siden det er den som fulgte med kabinette

Endret av DarkHaggis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raskt svar ritualz :)

Rota litt rundt på forumet og fant noe som kunne funke:

Hovedkort: Asus S-775 X48

CPU: Intel core2duo

Skjermkort: Asus HD4870X2

Ram: Mushkin XP2 - 8000(4096) eller OCZ gold XTC 4096 DDR2 PC6400

Strømmforsyning: Mist Modulær 1000 W eller NorthQ NQ-4775 Black Magic Flex 650W

Er veldig usikker på kjøling siden jeg ikke vil at det skal bråke minst mulig, men sammtidig kjøle ting ned. Har virkelig ikke peiling på denne delen. :dontgetit: Hørte at NOCTUA CPU vifte NF-P12-1300 var stilligående spm cpu vifte?? og 1 eller 2 Noctura NFs S12-800 120mm i tilegg var stille?? Er det nok??

Er litt usikker på RAM siden jeg ikke har noe erfaring med noen av merkene. Har mer lyst til å bruke litt mer penger på dette for å få noe som funker ordentlig.

Leste at det skjermkortet jeg ville ha dro mye strøm så NorthQ NQ-4775 Black Magic Flex 650W kanskje ikke ville være nok?? Tenkte Mist Modulær 1000 W hvis det var stillegående nok?

Setter virkelig pris på alle svar og forslag

EDIT: Dette er kobinette jeg har nå "http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=307669" (ville laga en link, men aner ikke hvordan :blush: )

Endret av DarkHaggis
Lenke til kommentar
Takk for raskt svar ritualz :)

Rota litt rundt på forumet og fant noe som kunne funke:

Hovedkort: Asus S-775 X48

CPU: Intel core2duo

Skjermkort: Asus HD4870X2

Ram: Mushkin XP2 - 8000(4096) eller OCZ gold XTC 4096 DDR2 PC6400

Strømmforsyning: Mist Modulær 1000 W eller NorthQ NQ-4775 Black Magic Flex 650W

Er veldig usikker på kjøling siden jeg ikke vil at det skal bråke minst mulig, men sammtidig kjøle ting ned. Har virkelig ikke peiling på denne delen. :dontgetit: Hørte at NOCTUA CPU vifte NF-P12-1300 var stilligående spm cpu vifte?? og 1 eller 2 Noctura NFs S12-800 120mm i tilegg var stille?? Er det nok??

Er litt usikker på RAM siden jeg ikke har noe erfaring med noen av merkene. Har mer lyst til å bruke litt mer penger på dette for å få noe som funker ordentlig.

Leste at det skjermkortet jeg ville ha dro mye strøm så NorthQ NQ-4775 Black Magic Flex 650W kanskje ikke ville være nok?? Tenkte Mist Modulær 1000 W hvis det var stillegående nok?

Setter virkelig pris på alle svar og forslag

EDIT: Dette er kobinette jeg har nå "http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=307669" (ville laga en link, men aner ikke hvordan :blush: )

Alle Noctura viftene er veldig gode, vill satse på en vifte, trenger ikke flere vis du ikke skal overklokke velig mye. Bruker en nå og tempraturen ligger på rundt 50 grader på load. Ellers er Black magic flex 650w litt for svak for hd4870x2, kanskje satse på black magic flex 850w :p den ligger på rundt 19db.

Det som blir å bråke er nok skjermkortet siden den er svin-varm. Ligger på rundt 80grader i idle. Vis du ikke stiller viften noe opp, jeg bruker å ha den på omkring 40% når jeg spiller og da bråker den ikke så mye. Men vis du setter den på auto, blir det noen "blow-outs" altså viften kjører et høyt turtall en liten stund, men det er veldig irriterende så man burde bare ha viften på rundt 30-40% spørs hva du spiller og sånt.

Men resten ser veldig bra ut =)

På rammen vill jeg godt for mushkin, hørt mye godt om dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...