Dober Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg ville i utgangspunktet bare se hva folket tror om mine sjanser for å få hevet kjøpet av laptopen. En stor takk til dere som gidder å lese dette og gi tips om hva jeg bør gjøre videre! Hvis det er feil fora jeg har postet i så beklager jeg dette. Pc`en ble kjøpt i august 2006 og fungerte tilfredsstillende det første året. Sommeren 2007 leverte vi den inn til reparasjon der vi kjøpte den (Klart Svar Finnsnes) på grunn av at den var blitt treg i tillegg til at skjermen blinket. Vi fikk den tilbake og alt fungerte frem til mai 2008. Og her begynner også herligheten… Pc`en ble levert inn til Klart Svar Lade (Trondheim) i mai 2008, pga at den med jevne mellomrom viste blå skjerm og så restartet seg. Dette skjedde uavhengig om maskinen kjørte tyngre programmer eller vanlig ”surfing” på internett. Etter ca to uker fikk vi den tilbake. Da hadde de byttet batteri og reinstallert operativsystemet. Men etter kort tids bruk så ble det blåskjerm og den restartet, i tillegg hadde ”reparasjonen” ført til at lyden konstant hakket. Pga at vi tok ferie rundt samme tiden, tok vi den med oss nordover for å levere den inn på Klart Svar Finnsnes (hvor vi hadde kjøpt pc`n), siden vi skulle oppholde oss der oppe hele sommerferien. Den ble levert inn i slutten av juni måned og vi påpekte hva problemet var. Pc`en ble liggende hos Klart Svar Finnsnes i ca 14 dager siden vi fikk beskjed om å lete opp dokumentasjon på servicehistorikk før de kunne sende den inn. Her mener jeg at selger bør ha kontroll på dette siden vi kun har forholdt oss til Klart Svar-kjeden når det har vært feil med pc`en. Med jevne mellomrom var vi i kontakt med Klart Svar Finnsnes for å høre status på reparasjonen, men fikk beskjed om at ferieavvikling på reparasjonsfirmaet de brukte, førte til ventetid. Senere har det blitt oss fortalt at KS finnsnes bruker et annet reparasjonsfirma en Klart Svar-kjeden for øvrig. Klart Svar Lade opplyste oss om at pc`n skulle sendes til leverandøren (i dette tilfellet Acer Norge). Flere henvendelser til Klart Svar finnsnes ble gjort, men vi fikk bare beskjed om å være tålmodige. I begynnelsen av august måned dro vi tilbake til Trondheim – uten pc. Flere telefoner ble tatt til KS Finnsnes, og vi ved flere anledninger beskjed om at de skulle høre med reparatøren, for så å ringe oss tilbake med status. Dette fulgte ikke Klart Svar Finnsnes opp, og det resulterte i at vi måtte ringe de på nytt. Vi ble også oppfordret til å ringe Acer selv for å høre om status på pc`en. Dette gjorde vi, og oppga serienummer, men Acer kunne ikke finne den. Ikke rart det, siden pc`en aldri ble sendt til Acer Norge, men til KSF egen reperatør. Jeg begynnte på skole 20. August og nå trengte jeg virkelig pc (som hadde vært til reperasjon hos KSF siden juni måned). I midten av september måned ble vi oppringt av Klart Svar Finnsnes, hvor de kunne meddele at feilen var funnet. Årsaken var støv i pc`en og de lurte på om vi ville at de skulle gå over med støvsugeren. Selvfølgelig – vi leverte den jo inn for at feilene skulle ordnes. 25. September mottok vi endelig pc`en, men etter å ha hatt den på i ca 10 minutter, så ble det blåskjerm og den restartet seg (samme problemet som tidligere). Da hadde den vært inne hos Klart Svar Finnsnes i nesten 4 måneder. Vi leverte da pc`en inn hos Klart Svar Lade i Trondheim, sammen med et ønske om at vi kunne forholde oss til dem siden de kunne gi oss en bedre service en det vi hadde fått hos de på Finnsnes. Klart Svar Lade skulle kjøre recovery på maskinen, men etter litt over en uke bestemte vi oss for at vi ville heve kjøpet (da hadde de på Lade ikke begynt med recovery enda…). I løpet av en 2-årsperiode (pc`en ble kjøpt i august 2006) har den vært inne til reparasjon tre ganger (1 gang i 2007 og 2 ganger i 2008). Hvis vi tar med den siste gangen vi leverte den inn (de hadde riktignok ikke gjort noe med den enda), så har pc`en vært i Klart Svar sine hender i ca 4 måneder det siste halve året. På grunn av skolegang er jeg avhengig av å ha bærbar pc, og jeg kan ikke ta sjansen på å vente ytterligere for å få pc`en reparert, siden det vil gå på bekostning av utdannelsen min, så jeg kjøpte meg ny pc i midten av oktober og håper dermed at jeg får hevet kjøpet hos Klart Svar. Har selvsagt vært i kontakt med Klart Svar Finnsnes og fremmet dette ønsket, men de virker veldig lite imøtekommende og mener jeg ikke vil få hevet kjøpet. Siste 6 måneder: Mai: Pc levert inn Klart Svar Lade Mai: Mottatt pc, men fortsatt feil Juni: PC levert inn Klart Svar Finnsnes September:Mottatt pc, men fortsatt feil Oktober: Levert inn Klart Svar Lade Lenke til kommentar
robinrornes Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Svar slik: Kjære møkkafirma. Iht forbrukerkjøpsloven fra 2002 § 31 og 32 ønsker jeg herved og heve mitt kjøp, på grunnlag av fortsatt vesentlig feil ved flere forsøk på reperasjoner av dere. § 31. Prisavslag Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for forbrukeren. Forbrukeren kan ikke kreve prisavslag ved salg av brukte ting på auksjon hvor han eller hun har anledning til å være til stede. § 32. Heving I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig Bedriten hilsen [Ditt navn] Lenke til kommentar
Dober Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Takk for tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå