mg_martin Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hei Fikk ny router idag, men når jeg koblet opp fikk jeg ikke noen internett tilgang. Jeg er ikke helt sikker på hva som er problemet er men jeg tror det er bredbåndsmodemet (zyxel 600series tror jeg er modell) den har en innebygd routerdel så jeg koblet bare linksys routeren i den første porten. Er det fordi modemet ikke er satt til bridge at det ikke fungerer? Jeg er ingen rev på nettverk så jeg håper noen kloke hoder har svaret. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Hvis modemet står i bridge så må du sette opp Linksys til å logge på. Bruker du PPPoE så må du legge inn PPPoE, bruker og passord i routeren på http://192.168.1.1 Hvis du bruker Zyxel som routermodem så bør du sjekke ipadressen. Hvis modemet bruker 192.16.1.x så må du endre ipadressen i Linksys til f.eks 192.168.0.1 for å unngå konflikt. Endret 15. oktober 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
mg_martin Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Hvis jeg sier at den ikke står i bridge, men i DHCP.. kan det stemme? Uansett det er ikke nødvendig med noe pålogging for å gå på internett, det virker som linksys får kontakt med modemet, men ikke noe data blir sendt mellom dem(hvis jeg ser på indikasjonslampene på dem).. Sitter her fortsatt like grønn.. det som er mest irriterende er at setup på linksysen er på tysk og jeg finner ikke ut hvordan jeg skal forandre språk.. sett på alle menyene og blir ikke noe klokere.. tror jeg bare flasher en ny fw på den og ser hvordan det går først. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Det er meget sannsynlig at routermodemet deler ut ipadresse og at Linksys står i DHCP. I såfall er det mest sannsynlig at problemet består i ipkonflikt med 192.168.1.1 både på routermodem og Linksys. Du kan godt flashe routeren. Du kan starte med DD-WRT mini generic og deretter flashe med enten Tomato eller DD-WRT. http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv3/dd-wrt/downloads.html http://www.polarcloud.com/tomato Initial flash with V24_mini_generic.bin, then upgrade to other versions (no MEGA support)- give it at least 2 mins after reboot. Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Det går vel an å flashe direkte til Tomato også? Står ihvertfall det i readme`en som følger med firmwaren; Installing from Linksys' firmware * Open the Linksys GUI in your browser. The default URL is http://192.168.1.1/. * Click the Administration tab, then Firmware Upgrade. * Select and upload the correct firmware for your router. * Wait for about 2 minutes while the firmware is uploaded & flashed. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Du har helt sikkert rett i at det går bra. Lenke til kommentar
Oto2moto Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Det går vel an å flashe direkte til Tomato også?Står ihvertfall det i readme`en som følger med firmwaren; Installing from Linksys' firmware * Open the Linksys GUI in your browser. The default URL is http://192.168.1.1/. * Click the Administration tab, then Firmware Upgrade. * Select and upload the correct firmware for your router. * Wait for about 2 minutes while the firmware is uploaded & flashed. Det er ingen problemer med oppgradere direkte fra orginal firmware til Tomato. Gjorde dette senest for 2 uker siden på en WRT54GL ruter. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Husk å slette alle innstillinger når du byttet firmware til en annen. Det gjør du etter Tomato er installert. Det ligger under Administraton, Configuration. Restore Default Configuration, og der velger du Erase All data in NVRAM memory. Da skal den fungere utmerket. Lenke til kommentar
mg_martin Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) har selvsagt fått det til å fungere nå.. bare blingsa litt på noen instillinger. Har ikke flashet ny custom fw på den enda.. er litt stressa med det siden jeg ikke har gjort det før og jeg er jo ikke akkurat stødig i nettverk osv så, men det er sikkert piece of cake. Bare kjipt å bli sittende med en bokstøtte til 500 spenn. Uansett. tror jeg skal satse på DD-WRT. Bare litt usikker på åssen jeg skal gå frem siden det er så mange muligheter når det gjelder router versjon osv.. Noen som har gjort det og vet akkurat hvordan det gjøres.. Sier ikke nei takk til en skikkelig grundig guide som tar alt helt fra bunnen og som forklarer hvilken versjon jeg skal ha til MIN router. og hvordan jeg evt ser hvilken versjon på routeren jeg har.. Hvis dere skjønner.. noen som kan hjelpe? edit: peace of cake? :O:D Endret 16. oktober 2008 av mg_martin Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 her er litt info; http://forums.somethingawful.com/showthrea...hreadid=2629572 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Det er en enkel operasjon. Først sjekker du på merkelappen under routeren om du har versjon 1.0 eller 1.1. Logg deg så inn på http://192.168.1.1 og logg deg inn. Finn firmware upgrade og flash først med miniversjonen. Husk at du må være tålmodig og vente noen minutter før du rører noe etter at du har begynt å flashe. Har du 1.0 flasher du først med 1.0 mini deretter med 1.0 standard Har du 1.1 flasher du først med 1.1 mini deretter med 1.1 standard Slett nvram til slutt, slik at du ikke drar med deg gamle parametre til ny firmware. Endret 17. oktober 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
mg_martin Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) jøss.. er ikke verre enn det nei.. da tror jeg at jeg tar sjansen gitt:) Først flasher jeg "dd-wrt.v24_mini_generic.bin" når den er done så flasher jeg "dd-wrt.v24_std_generic.bin" ?? litt dumme spørsmål må man tåle her synes jeg og hva er nvram? Endret 17. oktober 2008 av mg_martin Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Nvram er et minne med batteristrøm hvor brukerparametrene ligger. Dvs innstillingene brukeren har for navn på nettverket etc. Disse bør slettes hver gang du legger inn firmvare slik at du ikke får uønsket effekt pga nye funksjoner i firmware. Lenke til kommentar
mg_martin Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 mao resette router da? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Du har et valg om å nullstille nvram i samme meny som du oppgraderer firmware. Lenke til kommentar
mg_martin Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 nå har jeg i hvertfall flasha og alt er up and running.. klarte å økte signalet med 40% så da er det jo greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå