kongkaizer Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hei! Kjøpte for en liten tid tilbake Tamron 17-50mm f2.8 til mitt Samsung GX-10. Er meget fornøyd med dette, og ønsker å ta hånd om det som best mulig. Derfor: Hva anbefales av UV-filter til dette objektivet - evt. annen type beskyttelse? Og så til mitt andre spørsmål: Kan noen anbefale et billig og greit teleobjektiv til en nybegynner som fortsatt er i utforskningsfasen? På forhånd takk! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Ble ikke dette spørsmålet stil tidligere i sommer ? Bruk solblenderen - det er beskyttelse nok. Tom Lenke til kommentar
SRD Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg har samme kamera og objektiv som deg, og jeg kjøpte en Tamron 70-300mm som teleobjektiv. Dette er et objektiv som gir mye for pengene og har helt grei ytelse. Personlig savner jeg noe mellom 50 og 70mm, så skulle jeg har valgt i dag, tror jeg at det heller hadde blitt Pentax 55-300mm Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hei! Kjøpte for en liten tid tilbake Tamron 17-50mm f2.8 til mitt Samsung GX-10. Er meget fornøyd med dette, og ønsker å ta hånd om det som best mulig. Derfor: Hva anbefales av UV-filter til dette objektivet - evt. annen type beskyttelse? Og så til mitt andre spørsmål: Kan noen anbefale et billig og greit teleobjektiv til en nybegynner som fortsatt er i utforskningsfasen? På forhånd takk! Pentax SMC-DA 55-300mm F/4.0-5.8 ED gir deg "mye telezoom" for pengene, prisen er ca kr3000.- Se noen bilder: http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=29695553 Lenke til kommentar
fototim Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Om de siste 100mm ikke er viktige for deg, så er DA 50-200 et godt alternativ. Den optiske kvaliteten er desverre ikke helt på høyden med 55-300. Men den er noe billigere og en god del mer kompakt og lett. Lenke til kommentar
Fredrik Gløckner Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Kan noen anbefale et billig og greit teleobjektiv til en nybegynner som fortsatt er i utforskningsfasen? Jeg kjøpte selv først Sigma 55-200mm til rundt 1000. Til den prisen synes jeg det gir veldig mye valuta for pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå