Gå til innhold

hjelp meg fra vista til xp

Riona

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg?

Jeg har en Lenovo N200 (med vista) som er blitt så treg. Og nå ønsker jeg kanskje å formatere den.

Det fulgte ikke med cd da jeg kjøpte pc'n men det var jo sån recovery greie på den

Dumme meg tok ikke sikkerhetskopi før lenge etter at jeg hadde kjøpt den og allerede da var den blitt treg.

Det jeg nå lurer på er om jeg kan formatere harddisken og legge inn windows xp (som jeg har cd på) Den cd'n fulgte med en annen pc som er ødelagt nå. det var vel en oem versjon. Denne kan vel brukes?

Jeg har fomatert noen andre harddisker før og det har gått fint men det er litt prøving og feiling og flaks før jeg greier det. Kan egentlig ikke så mye av dette her og kan egentlig ingenting med vista, så hvis noen kan forklare litt enkelt så hadde det vært fint :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil ikke bli Windows XP av å kjøre recovery på pcen, hvis pcen originalt kommer med Windows Vista ;) Du må starte pcen fra XP-cden i første omgang, altså når pcen starter - gå i bios og sjekk at cd står som førstevalg under boot valg. Ha cd-plata i pcen og trykk en tast når han ber om det for å starte cden ;)

Lenke til kommentar

Det jeg nå lurer på er om jeg kan formatere harddisken og legge inn windows xp (som jeg har cd på) Den cd'n fulgte med en annen pc som er ødelagt nå. det var vel en oem versjon. Denne kan vel brukes?

/quote]

du kan ikke bruke en oem xp som er brukt før på en andre pc, men men !

lykke til

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen :w00t:

jeg fikk til å tilbakestille til sån som det var da jeg fikk pc'n

Det funket ikke med f10 men måtte trykk epå en "lenovo care" -tast.

Det var bra. selvom jeg helst skulle ha hatt xp.

Så fint! Vil du ha xp, må du nok kjøpe det - oem-versjoner er bundet til en maskin, selv om den ikke fungerer... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...