Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Selge som den er, eller fikse?


Kimz88

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en Renault Laguna 2.0l RT. Det er en 1994 modell og den har akkurat passert 190 000 km. Nå har det seg sånn at girkassa er gåen. Så den må byttes, i tillegg må jeg bytte dempere, fjærer og lagre på bilen. Jeg har et lån på 20 000 på den. Men hva skal jeg gjøre, bør jeg selge den som den er, eller bruke penger på å fikse opp det som er å fikse?

 

Jeg er ganske usikker, kjedelig å få så lite igjen for den :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det som er kjedelig, den er kun verdt vrakpanten. Altså det er nye sommerdekk på den, mange andre slitedeler byttet rett før girkassa tok panten. Om jeg skal ha ny girkasse blir den en brukt fra huggeri, koster vel 2-5000 etter hvor bra stand den er i. Så slik jeg har tenkt det blir det vel ny girkasse, fjærne det som er av rust og bytte de andre slitedelene.

 

Da er den så og si strøken. Vil kanskje får mer igjen for det? Eller hvordan er deres synspunkter?

Lenke til kommentar

Bilen min har gått 190 000. Han som hadde den før meg har hatt den siden den var ny og han er selv en Renault mekaniker så bilen er jo i veldig god stand. Er blitt byttet slite deler osv osv. Og min bil er meget strøken, er ikke mange lagunar som er like fin som min når det gjelder helheten :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke sett bilen din, men en første generasjons Laguna med gåen girkasse, heftelser, og som er stylet etter alle kunstens regler er vel noe av det mest tungsolgte man kan oppdrive.

 

Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å få byttet girkassa og fjernet ting som badlook-front, neonlys, effektanlegg (hvis du med "effektanlegg" mener japsepotte) og eventuelle ukledelige kromdetaljer. Hvis fjærene dine er utslitte er jo dette en anledning til å bytte ut senkesettet i tillegg.

 

Deretter kan du heller prøve å selge den som en billig familiebil med tilnærmet originalt utseende. Det er dessverre ikke mange ungdommer som er i markedet etter en stylet Renault.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Nei du har ikke sett min bil og det var en ellers dårlig beskrivelse. Jeg forstår tydlig at du er av den typen som liker orginale biler å kaller all "styling" for dårlig styling. Det er dine synspunkter å godt vi er forskjellige.

 

Kan jo starte, for det første er det ikke heftelser, er ei heller stylet etter alle kunstners regler. (Hvor får du det i fra egentlig?) Som jeg vil kalle det er den bare piffet opp fra orginal til en litt penere bil. Det er lister fra en nyere modell, all svart plast er blitt lakket i bilens farge, bilen har fått et nytt strøk med klar lakk, lyktene er blitt modifisert med crom linjer rundt noe som er gjort meget nøye og ser ganske bra ut (i følge alle som har sett min bil) Bilen har fått nye felger, med nye prielli dekk.

 

Nei, det er ikke en japsepotte, hvorfor i all verden skulle jeg kalle det effektanlegg? Det er lett metall bytta fra 1.5 " til 2.5 " fra med sports kat og ut. Er ikke en bråke jalla lyd men fin og strøken lyd. Så ja den kan også selges som en litt mer sportslig familiebil. Badlook fronten bør fjærnes, hva mener du med det? Er ikke noe man kan ta av og på, panseret er kappet og sveiset på en annen måte, fjærnet Renault merket osv.

 

Men ja, da velger jeg å fikse det som er å fikse på den og selge den som en piffet familiebil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...