ray001 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg støtte idag på et problem med min ASUS P5E3 WS Pro og lyden. Nemlig at lyden plutselig ikke "kommer ut" lenger. Har prøvd å spille av de diverse Windows lydfilene (kontrollpanel-->lyder og lydenheter-->lyder), men jeg hører ingenting. Har også prøvd alle media-programmene jeg har, ingen lyd. Jeg har: OS: WIndows XP Sp.2 Lydkort: Soundmax integrated digital hd audio med driver version 5.10.1.6110 Har prøvd å reinstallere lyddriveren flere ganger, men ikke noe resultat. Noen som har tanker om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Har du tilfeldigvis kommet borti mute knappen eller noe sånt? Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Har du tilfeldigvis kommet borti mute knappen eller noe sånt? hehe, nei, det er sjekket :-) Dem vanlige iconene i reciveren min er vekke, så den sender ikke ut signal :-( Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Bare sånn på måfå..har du sjekket inni enhetsbehandling om lyd driver er deaktivert ? Du kan også prøve og utføre en repair på lyddriverne i control panelet der programmene er installert. Hva var det siste du gjorde før lyden forsvant? Endret 15. oktober 2008 av Cruentus Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Lydkort: Soundmax integrated digital hd audio med driver version 5.10.1.6110.Har prøvd å reinstallere lyddriveren flere ganger, men ikke noe resultat. Hvis ikke jeg husker feil er Realtek som leverer dette "lydkortet", sikker på at du har den seneste driveren? Hvis ikke last ned den siste her (du sier ikke noe om hvor mange kanaler lydkortet innehar, så dette må du velge selv). OBS!!, Før du installerer den siste driveren er det lurt og kjøre Driver Sweeper fra Guru3D, slik at alle mulig driver data blir fjernet. Prøv! Endret 15. oktober 2008 av roberteh™ Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Bare sånn på måfå..har du sjekket inni enhetsbehandling om lyd driver er deaktivert ?Du kan også prøve og utføre en repair på lyddriverne i control panelet der programmene er installert. Hva var det siste du gjorde før lyden forsvant? Nei det er ikke noe som er deaktivert heller. Så på Asus sine sider at det var en nyere driver, men får ikke lastet den ned, bare stopper opp. Skal prøve den igjen litt senere. Husker/mener at jeg ikke gjorde noe, kanskje windows autmatiske oppdateringer som har innstallert noe? Men det pleier jeg og sjekke før jeg laster/innstallere dem oppdateringene. Det har jeg og gjordt nå(til uten hjelp): Du kan også prøve og utføre en repair på lyddriverne i control panelet der programmene er installert. Skal oppdatare BIOSen og sjekke at lydkortet er på der først. Lenke til kommentar
GbNoR Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Har du prøvd windows update? Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Har du prøvd windows update? Jepp, har det og Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Prøver å laste ned ny versjon som @roberteh™ sier, men kommer ikke lenger enn å krysse av/huke av for godkjenne å laste ned osv.(har testet med explorer, og firefox 3.03 for nedlastning, uten hell :-((() http://www.realtek.com/downloads/downloads...p;GetDown=false Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Du må huke av for at du godkjenner, deretter lar nettleseren oppdatere, klikk deretter "next", funker fint her. Bruker også siste versjon av Firefox. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Du må huke av for at du godkjenner, deretter lar nettleseren oppdatere, klikk deretter "next", funker fint her. Bruker også siste versjon av Firefox. Ja, fikk igår lastet den ned etter lang tid. Men det var heller ikke riktig driver. Info på lyd delen: ADI® AD1988B 8-channel High Definition Audio CODEC - Support Jack-Sensing, Enumeration, Multi-streaming - Coaxial / Optical S/PDIF out ports at back I/O - ASUS Noise Filter Info på H/K: http://no.asus.com/products.aspx?l1=3&...amp;modelmenu=2 Finner ikke noe på nettet, eller å innstallere ny driver ifra cd`en virker jo heller ikke. Merkeligt. Har og byttet kabel imellom PC og Denon 4308 forstereken. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Du må huke av for at du godkjenner, deretter lar nettleseren oppdatere, klikk deretter "next", funker fint her. Bruker også siste versjon av Firefox. Ja, fikk igår lastet den ned etter lang tid. Men det var heller ikke riktig driver. Info på lyd delen: ADI® AD1988B 8-channel High Definition Audio CODEC - Support Jack-Sensing, Enumeration, Multi-streaming - Coaxial / Optical S/PDIF out ports at back I/O - ASUS Noise Filter Info på H/K: http://no.asus.com/products.aspx?l1=3&...amp;modelmenu=2 Finner ikke noe på nettet, eller å innstallere ny driver ifra cd`en virker jo heller ikke. Merkeligt. Har og byttet kabel imellom PC og Denon 4308 forstereken. Glemte å skrive at jeg bruker coax Har og oppdatert til siste BIOS, til uten hjelp :-( Endret 17. oktober 2008 av Ray001 Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Dette gjelder visst ikke vanlig analog lyd, men bare COAX/digital lyd delen . Merkeligt. Lenke til kommentar
Evolutioner Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hei, dette skjedde med meg og:S vet ikke hva som skjedde jeg skulle innpå cs igjen så var det ikke lyd, har prøvd alt! Windows xp sp 3 - vet ikke mer Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Prøvd med system restore ,eller høyre klikket på lyd ikonet og velger digital utgang? Endret 18. februar 2011 av halnes1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Dette gjelder visst ikke vanlig analog lyd, men bare COAX/digital lyd delen . Merkeligt. gå inn på lyd eller lyder i kontrollpanelet og se til at det er riktig utgang som er aktivert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå