Essem Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Ja, så lærer de til neste gang. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Spammere er eneste gangen jeg synes The Death Penalty er en passe straff. En rysk spammere ble for et par år siden skudd til døds av en admin, så det finnes håp i verden. //LD Spammere og pedofile, på linje, klar til å bli skutt. Vakker tanke. Pedofili er en legning og dem som har det kan ingenting for det. Voldtekt mot barn burde selfølgelig straffes, men ikke med dødsstraff (er i mot dødsstraff). Endret 15. oktober 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
meastp Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hvor går grensen? Kjedebrev er i hvert fall minst like irriterende som "vanlig" søppelpost, og senderne av disse fortjener samme skjebe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Hvilken lovparagraf gjør det ulovlig å sende spam ? Kidnapping av maskiner (botnet) Noe av skylden for dette ligger vel også på de enkelte admin's som tillater anonym sending. Det er vel her selve datakraft tyveriet de kan bli straffa for og ikke produktet av "tyveriet" (utsendelse av spam). På samme måte som jeg kan bli "straffet" om jeg setter opp folding@home på en maskin jeg ikke selv eier. og sikkert hauger av brudd på markedsføringslover verden over. Ok. Men dette burde også felle oppdragsigiverne til spammerne (selv om disse kanskje ikke er så lette å spore opp). Det jeg egentlig er ute etter er om det burde vært større fokus på å ta de som prøver å omsette "ulovelige" varer/software og på den måten stoppe dritten. Det er mulig det blir for vanskelig og at en derfor isteden prøver å felle de som leverer reklamen. Det er litt rart dette fordi postmannen ville neppe bli arrestert om reklamen han bar var ulovlig. Endret 15. oktober 2008 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Essem Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Ja, så lærer de til neste gang. Hehe. Good one! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Ja, så lærer de til neste gang. Hehe. Good one! I saw what you did there Lenke til kommentar
War Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Skjønner at man ikke kan kidnappe pcer og bruke dem men om jeg selv har 35millioner pcer og med egen hardware spammer milliarder av mail er det da ulovelig? Virker som det er antallet mail som er i fokus. Hadde spammerene sendt 1 mail hadde ingen reagert, men milliarder da kommer FBI og swat Lenke til kommentar
O.J Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Er disse botnettene pc'er infisert med virus/spyware, som gjør spammerne i stand til å kontrollere dem? et oppegående antivus vil vel fjerne sånt som sniker seg inn på pc'n? og hvordan får dem kontakt med dem, når de aller fleste pc'er befinner seg bak en brannmur i routeren? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Er disse botnettene pc'er infisert med virus/spyware, som gjør spammerne i stand til å kontrollere dem? Ja, litt info fra Wiki Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Ja, så lærer de til neste gang. Forhåpentligvis. Kansje Guantanamo Bay hadde vært en bedre løsning. Der får de ihvertfall sette sine lovdommer om "Get bigger penis" og "Have sex tonight" på prøve. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Er disse botnettene pc'er infisert med virus/spyware, som gjør spammerne i stand til å kontrollere dem?et oppegående antivus vil vel fjerne sånt som sniker seg inn på pc'n? og hvordan får dem kontakt med dem, når de aller fleste pc'er befinner seg bak en brannmur i routeren? Er som oftest rootkits dette, som legger seg i MBR'en på harddisken og er vanskelig å finne med vanlig Antivirus Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Herlig! Slike gode nyheter vil vi ha mer av hver eneste dag Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Skjønner at man ikke kan kidnappe pcer og bruke dem men om jeg selv har35millioner pcer og med egen hardware spammer milliarder av mail er det da ulovelig? Nei, jeg tror ikke det. Såfremt innholdet i epostene du sender ikke gjelder noe som i seg selv er ulovlig. Altså: Har du en vare du lovlig kan selge står du fritt til å reklamere for denne. Gå til innkjøp av et par tusen mailservere med hver sin internet tilkobling og sett igang. Populær blir du antagelig ikke, men jeg tror ikke noen kan stoppe deg. Ulempen er at spam filtre vil lære seg IP adressene til dine mailservere relativt fort så det tar ikke veldig lang tid før dine eposter ikke lenger når kundene. Lenke til kommentar
jogeta Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Spamfiltre hos eposthusene hjelper, iallefall for brukerne. Etter å ha lest epost på en PC i en Internettcafe i Spania økte spammen til over hundre pr dag, men jeg slapp å se den - Gmail fjrnet den for meg og det helt gratis. Lenke til kommentar
bynhffba Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Skjønner at man ikke kan kidnappe pcer og bruke dem men om jeg selv har35millioner pcer og med egen hardware spammer milliarder av mail er det da ulovelig? Nei, jeg tror ikke det. Såfremt innholdet i epostene du sender ikke gjelder noe som i seg selv er ulovlig. Jo, det er ulovlig å sende e-post med reklame fra sin egen maskinvare. Antallet e-post som blir sendt, har ikke noe å si for om det er ulovlig eller ikke. Dette står ganske klart i Markedsføringsloven § 2b som PepsiCo linket til tidligere i tråden: Det er forbudt i næringsvirksomhet uten mottakerens forutgående samtykke å rette markedsføringshenvendelser til fysiske personer ved hjelp av elektroniske kommunikasjonsmetoder som tillater individuell kommunikasjon, som for eksempel elektronisk post, telefaks eller automatisert oppringningssystem (talemaskin). Jeg har også registrert at flere (tilsynelatende) seriøse bedrifter jeg har handlet hos bryter den samme paragrafen i Markedsføringsloven, spesielt på dette punktet: Når den elektroniske adressen samles inn, og eventuelt ved hver enkelt senere markedsføringshenvendelse, skal kunden enkelt og gebyrfritt gis anledning til å frabe seg slike henvendelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå