sdf123 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Om jeg får overført 4000kr fra en kamerat til min konto. Vil det da bli rapportert til skattemyndighetene? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Nei. Det eneste er at de kan bli interessert hvis du totalt sett har mange flere penger på kontoen et år i forhold til året før, og ikke har oppgitt noen skattepliktig inntekt. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Det eneste er at de kan bli interessert hvis du totalt sett har mange flere penger på kontoen et år i forhold til året før, og ikke har oppgitt noen skattepliktig inntekt. Tilføyelse: eller oppgitt at du har mottatt arv/gave/premie over en viss sum.. Til trådstarters spørsmål, så er det vel bare spart BSU-beløp, saldo, renteinntekter og renteutgifter ved årsskiftet som rapporteres, samt utenlandstransaksjoner over et visst beløp. Lenke til kommentar
hungry hippo Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hva om jeg oppretter en konto i utlandet? Vil banken i utlandet rapportere inskuddet til skattemyndighetene i Norge? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Vi har jo alle hørt om "konto i Sveits". Lenke til kommentar
gorber Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Banken i Sveits vil ikke rapportere informasjon til skattemyndighetene. Likevel, du har PLIKT til selv å rapportere dette, og unnlater du å gjøre det er det et alvorlig lovbrudd som straffes hardt. Når du blir tatt får du en straffeskatt på cirka 60 % i tillegg til det du skulle betalt. Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hei Ingenting blir oppgitt. Det skal mye til før de får mistanke. Det er snakk om store beløp! M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå