Gå til innhold

Metallica, Oslo Spektrum 17.06.09+30.07.09 [Kjøp/salg er ikke lov her]


Arsenal89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var det, ja.. Helt forferdelig å høre på. Bare grøt!

I spektrum er det vanskelig å spille metal uten at det blir grøt, da :)

 

Noen som har videoer fra konserten?

 

red: Btw, noen som fikk med seg at Kirk spilte feil i starten av One? :p

 

Meg som filmer hele Ecstacy of Gold + That Was Just Your Life:

 

http://www.youtube.com/watch?v=DlQP7Eeh5jI

 

Elendig lyd siden kameraet ikke takler at det er så høyt...

 

Konserten er allerede klar for nedlasting på www.livemetallica.com!

 

Småkult når Kirk spillte litt av Take On Me med AHA.. hehe

Endret av JudasKiss
Lenke til kommentar
Metallica spilte fletta av Spektrum i kveld. Har ingenting å utsette på lyden, men der vi stod så overdøvet vi Hetfield til tider (Den ene langsiden). Så ja; lyden var meget bra. Bandet var i storform. Lars koste seg flere ganger, stod helt foran gjerdet, så fikk et par blikk på meg under min eminente lufttromming. James i storform, samme med Rob og Kirk?

 

Var min fjerde Metallica-konsert, og det var helt klart den mest intime hvis man kan si det på den måten?

 

Setlista? Nja. Kan egentlig ikke være skuffet når man får servert monsterthrashere som Harvester of Sorrow (Klikket totalt da den kom, hadde ikke forventet det i det hele tatt), etterfulgt av The Four Horsemen (Dog en litt kortere variant, harmonisoloen til Kirk var kuttet ut). For så å kjøre rett på One.

 

De spilte 6 låter fra Death Magnetic, litt i overkant mye, de kunne gjerne kuttet ut The End of the Line, men når låtene gjør seg såpass bra live, så er det vel helt greit. Og herregud, de spilte faktisk All Nightmare Long. Tiltet for meg under det ene riffpartiet før den fake slutten. Men jeg håper de kutter ut et par av låtene neste gang jeg skal se de i Spektrum, i slutten av juli. The End of the Line og BBS kan de gjerne kutte ut for min del, selv om sistnevnte var fet live. Fet var også Cyanide, som førte til massiv headbanging på langsiden der jeg stod.

 

Også morro at vi fikk Overkill som ekstralåt. KONGELÅT. Da James sa de skulle spille Motorhead så regnet jeg med Damage Case, så det var morro med Overkill. Det er en låt de sjeldent spiller. Og når de går rett over til Jump in the Fire er det bare rått, kongelåt.

 

Og de spilte Fight Fire With Fire. Da kan jeg gå smilende hjem fra en Metallica-konsert. Napalmthrasher på sitt aller aller beste.

 

 

Publikum i dag var veldig bra, stod på langsiden på motsatt side av hovedtribunene. Veldig bra liv, James gliste fra øre til øre over stemningen idag. Skjønner godt at de liker å komme til Europa, i hvertfall med det elendige amerikanske publikumet :)

 

 

Fryktelig enig i mye av det du sier.

 

Var min sjette Metallica konsert (snart åtte :D ), det er første gangen jeg har vært i spektrum hvor det faktisk har føltes som om jeg sto på Rockefeller (favoritt konsert sted). Det var helt vilt hvor mye liv det var til tider, skal vel også sies at det var mer liv når gutta gikk på scenen enn under hele AC/DC konserten tilsammen.

 

Sto rett under tribunen i den røde sirkelen, følte vel nesten at James og Kirk sto bort i det gjørnet hele tiden. Tror aldri jeg har glist så mye når Kirk sto der og dro soloen under One :D

 

post-29624-1245334215_thumb.jpg

 

Jeg kunne ha tatt på Antonsen hvis jeg ville (og Golden), er faktisk rimlig sikker på at jeg har plukket ut han i mengden også :wee:

 

Edit:

 

Jeg sto helt ved utgangen når det bildet ble tatt eller så hadde du festet meg til minnekortet, var i seng 01.15 og var oppe 04.50 i dag tidlig så måtte gå så fort det var over :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Haha, mange kjendiser der. Så selv Sven Nordin som sto og digget på en av de nederste radene =)

 

Akkurat der jeg var (hjørnet der LoG's trommesett sto) hørtes Kirk litt dårlig, men det er også det eneste det går an å klage på for min del.

 

At folk klager over at det spilles mange DM sanger synes jeg er litt rart, de har spilt 5-6 sanger fra albumet hele turneen, burde ikke komme som noen stor overraskelse.

 

Jeg synes iallfall at det er greit, hvorfor skal de ikke kunnne få lov til det når de har gitt ut et såpass bra album. Man ser jo det på publikum-responsen på konsertene også, de fleste sangene fra DM funker jo knall live

Endret av Arsenal89
Lenke til kommentar

Da er vi to, men det har jo noe med at det blir mye mer trøkk inne. Men herregud det var moro i Bergen også :)

 

Edit:

 

Glemte å skrive dette i posten min før i dag. På vei ned trappen mot Spektrum så falt kanskje en av de beste kommentarene jeg har hørt på fryktelig lenge.

 

Skal si vi var heldige med værte i dag!

 

Og damen (blond) var på vei til en INNENDØRS konsert :roll:

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Konserten er allerede klar for nedlasting på www.livemetallica.com!

 

Eneste dritten er jo at de ikke legger med Ecstacy of Gold på disse "utgivelsene", kjenner at alt som heter hår reiser seg hver gang jeg hører den, rett og slett fordi jeg vet at nå er det like før mora begynner :)

 

Så kunne ha vært moro å få den introen også på livemetallica utgivelsene.

Lenke til kommentar
Sant Manx, mulig de ikke har rettighetene til det?

Hører på livemet-innspillingen nå og må si jeg gleder meg til København nå. :D

 

Jeg ville nesten tro de hadde rettighetene til den, men det ville vel kanskje bli for dyrt i lengden når den skal følge med hver bidige utgivelse.

 

Sitter også og hører på moroa i fra går og når det kommer til Kjøben så er vi to, det blir fryktelig lenge å vente fram til den 23. for å si det pent.

 

 

 

 

Skal bare høre et par låter til så skal jeg hive meg i bingen for å ta igjen litt søvn som jeg manglet i natt hvis jeg skal fungere på jobben i morgen :)

Lenke til kommentar

Beste konserten jeg har vært på med Metallica. Var i Bergen og på Valle, så rimelig fersking. :p Sykt bra konsert, møtte mange drithyggelige folk fra Norway Inc (norske chapteret i Metclub) og jeg synes publikumet var mye mer "med" nå enn de forrige gangene jeg har vært med. Kan ha noe med at dette regnes for en intimkonsert og lyden publikum lager kommer tilbake fra veggene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...