Gå til innhold

Metallica, Oslo Spektrum 17.06.09+30.07.09 [Kjøp/salg er ikke lov her]


Arsenal89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fy FAEN så rått! Hadde digg plass og rail hele tiden, highfiva Robert og James, fikk plektre som James og Kirk kasta og fikk badeball! Og da Robert gikk ned trappa på TDTNC stod han rett forran meg og dama mi og spite :) Utrolig DIGG konsert!!!!!!!!!!! Håper folk koste seg like mye som det jeg gjorde :)

 

Digg setlist, selvom den gjerne kunne hatt inneholdt Blackened (men vi fikk Fight Fire på slot'en dens i stedet da, selvsagt), Lightning, Judas og Damage INC. Men alt i alt, utrolig elsk konsert <3

 

Edit: Setlista som er lagt ut her er feil, btw, den mangler End of the Line i slot to, mellom Life og Harvester..

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Konsert nr 7 med Metallica, og de leverte som alltid :D Imponert over publikum, til og med folk langt opp mot taket var med og laget liv, nice.

 

Fikk også tak i et bassplekter fra Rob :D

 

Digg setlist, selvom den gjerne kunne hatt inneholdt Blackened (men vi fikk Fight Fire på slot'en dens i stedet da, selvsagt), Lightning, Judas og Damage INC. Men alt i alt, utrolig elsk konsert <3

 

Får nok Blackened og Judas den 30 juli. Håper det iallfall..

Endret av Arsenal89
Lenke til kommentar

Min første Metalica konsert, og det var AWSOME!!!

 

Dytte-folka vil en alltid ha på store, og også mindre konserter. Sånn er det bare.

Hadde tak i en ball, med seff tok sidemannen, som prøvde å dytte meg bakover igjennom hele konserten, å slo den ut av hendene mine med en gang. Drit kjiipt, men kom hvertfall hjem med et plekter, så full pot i kveld ass!!!

 

Utrolig stolt av Robert Trujillo btw, som tok seg skikkelig tid til shake publikum. følte de andre gutta hasta litt for mye når de først gikk av scenen. men det kan jo bare være sånn jeg så det der jeg stod:P

Lenke til kommentar

Metallica spilte fletta av Spektrum i kveld. Har ingenting å utsette på lyden, men der vi stod så overdøvet vi Hetfield til tider (Den ene langsiden). Så ja; lyden var meget bra. Bandet var i storform. Lars koste seg flere ganger, stod helt foran gjerdet, så fikk et par blikk på meg under min eminente lufttromming. James i storform, samme med Rob og Kirk?

 

Var min fjerde Metallica-konsert, og det var helt klart den mest intime hvis man kan si det på den måten?

 

Setlista? Nja. Kan egentlig ikke være skuffet når man får servert monsterthrashere som Harvester of Sorrow (Klikket totalt da den kom, hadde ikke forventet det i det hele tatt), etterfulgt av The Four Horsemen (Dog en litt kortere variant, harmonisoloen til Kirk var kuttet ut). For så å kjøre rett på One.

 

De spilte 6 låter fra Death Magnetic, litt i overkant mye, de kunne gjerne kuttet ut The End of the Line, men når låtene gjør seg såpass bra live, så er det vel helt greit. Og herregud, de spilte faktisk All Nightmare Long. Tiltet for meg under det ene riffpartiet før den fake slutten. Men jeg håper de kutter ut et par av låtene neste gang jeg skal se de i Spektrum, i slutten av juli. The End of the Line og BBS kan de gjerne kutte ut for min del, selv om sistnevnte var fet live. Fet var også Cyanide, som førte til massiv headbanging på langsiden der jeg stod.

 

Også morro at vi fikk Overkill som ekstralåt. KONGELÅT. Da James sa de skulle spille Motorhead så regnet jeg med Damage Case, så det var morro med Overkill. Det er en låt de sjeldent spiller. Og når de går rett over til Jump in the Fire er det bare rått, kongelåt.

 

Og de spilte Fight Fire With Fire. Da kan jeg gå smilende hjem fra en Metallica-konsert. Napalmthrasher på sitt aller aller beste.

 

 

Publikum i dag var veldig bra, stod på langsiden på motsatt side av hovedtribunene. Veldig bra liv, James gliste fra øre til øre over stemningen idag. Skjønner godt at de liker å komme til Europa, i hvertfall med det elendige amerikanske publikumet :)

Lenke til kommentar
Ikke den aller beste setlisten, men så greit ut!

 

Noen som vet hva Lamb of God og Mastodon spilte?

 

Mastodon:

 

Oblivion

Blood and Thunder

The Wolf is Loose

Crystal Skull

Iron Tusk

Crack the Skye

March of the Fire Ants

 

Tror det var slik rekkefølgen var. :)

 

Lamb of God spilte Walk with me in Hell hvertfall. Alle låtene de har høres like ut...

Lenke til kommentar

Som noen over har nevnt, så synes heller ikke jeg at det var den beste setlisten :p

Kunne droppet noen av DM-sangene, og kanskje erstattet dem med Wherever I May Roam, Battery, Blackened og Ride.

 

Var uansett en sykt bra konsert, selv om jeg hadde sitteplass. Men selv om vi satt, så ljoma og sang vi for full hals oppi hjørnet ;D

Lenke til kommentar
Metallica spilte fletta av Spektrum i kveld. Har ingenting å utsette på lyden, men der vi stod så overdøvet vi Hetfield til tider (Den ene langsiden). Så ja; lyden var meget bra. Bandet var i storform. Lars koste seg flere ganger, stod helt foran gjerdet, så fikk et par blikk på meg under min eminente lufttromming. James i storform, samme med Rob og Kirk?

 

Var min fjerde Metallica-konsert, og det var helt klart den mest intime hvis man kan si det på den måten?

 

Setlista? Nja. Kan egentlig ikke være skuffet når man får servert monsterthrashere som Harvester of Sorrow (Klikket totalt da den kom, hadde ikke forventet det i det hele tatt), etterfulgt av The Four Horsemen (Dog en litt kortere variant, harmonisoloen til Kirk var kuttet ut). For så å kjøre rett på One.

 

De spilte 6 låter fra Death Magnetic, litt i overkant mye, de kunne gjerne kuttet ut The End of the Line, men når låtene gjør seg såpass bra live, så er det vel helt greit. Og herregud, de spilte faktisk All Nightmare Long. Tiltet for meg under det ene riffpartiet før den fake slutten. Men jeg håper de kutter ut et par av låtene neste gang jeg skal se de i Spektrum, i slutten av juli. The End of the Line og BBS kan de gjerne kutte ut for min del, selv om sistnevnte var fet live. Fet var også Cyanide, som førte til massiv headbanging på langsiden der jeg stod.

 

Også morro at vi fikk Overkill som ekstralåt. KONGELÅT. Da James sa de skulle spille Motorhead så regnet jeg med Damage Case, så det var morro med Overkill. Det er en låt de sjeldent spiller. Og når de går rett over til Jump in the Fire er det bare rått, kongelåt.

 

Og de spilte Fight Fire With Fire. Da kan jeg gå smilende hjem fra en Metallica-konsert. Napalmthrasher på sitt aller aller beste.

 

 

Publikum i dag var veldig bra, stod på langsiden på motsatt side av hovedtribunene. Veldig bra liv, James gliste fra øre til øre over stemningen idag. Skjønner godt at de liker å komme til Europa, i hvertfall med det elendige amerikanske publikumet :)

 

Etter det jeg har hørt gjennom noen meet'n greets, så er "Life" og "Line" som starters "unnegotiable". :p

Lenke til kommentar

Dette var veldig intimt, bra publikum, og Metallica var selvfølgelig bra. Syntes det var litt kjedelig at det var så mange sanger fra Death Magnetic da dette er min første Metallica-kosert og jeg hadde håpet på mer fra Puppets eller Ride the Lightning. De spilte også lavere enn jeg hadde trodd. Da de delte ut ørepropper ved inngangen trodde jeg de skulle spille ørene av oss. Jeg var på Heaven & Hell for to uker siden og det var en god del høyere.

Lenke til kommentar

Ahh da er jeg hjemme fra Oslo. For en konsert!!! Synd jeg måtte dra langveis fra, ellers tror jeg kanskje jeg kunne stått langs gjerdet. Men 2 meter bak det igjen gjør ingen verdens ting :D Ble jo grilla der og!

 

For et trøkk!

 

For en stemning!

 

Fikk bassplekter fra Robert og, et av de "orginale" (Første han hev ut), ikke av det lasset han tok frem senere :p

Stod på langsiden som var fremsiden til LoG. Tok jo helt av til tider. Håpet inderlig på All Nightmare Long og No Leaf Clover. Fikk en av to, strålende fornøyd med det :D

 

 

Men merk! Etter konserten lå det et par knuste sprøyter på bakken m diverse "utstyr". Ikke hyggelig. Skal sende mail og si ifra om at det må kontrolleres enda bedre 30. juli. For denslags hører ikke hjemme på noen konsert og personlig er det litt skummelt siden det hoppes, dyttes og herjes såpass mye som det gjorde.

PS. Dyttere bare dytter jeg vekk, samme vei som de kom. Fungerer hver gang, de blir litt stumme og bare snur. Også blir jeg helt blant de rundt meg ^^ Greit nok at jeg har størrelsen på min side, men oppfordrer alle andre som kan til å gjøre det samme.

 

 

Metallica er per dags dato det beste livebandet jeg har opplevd og skulle noe toppe dette vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg :love:

 

*Har ikke ledningen med meg, så får ikke lasta opp scenebilder. Fikk et blinkskudd med flammebombene fra One :D

Endret av bandreas
Lenke til kommentar
Det var det, ja.. Helt forferdelig å høre på. Bare grøt!

I spektrum er det vanskelig å spille metal uten at det blir grøt, da :)

 

Noen som har videoer fra konserten?

 

red: Btw, noen som fikk med seg at Kirk spilte feil i starten av One? :p

Endret av edge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...