Gå til innhold

Metallica, Oslo Spektrum 17.06.09+30.07.09 [Kjøp/salg er ikke lov her]


Arsenal89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

World Magnetic Goes MP3! [ 10/23/2008 ]

 

Back in 2004 we started this little web site that we're quite proud of, www.livemetallica.com. Each night after the show, our recording engineer turns a few knobs and slides a few faders to bring you a live mix that you can download from the site in MP3 or FLAC (CD quality) format and experience the show you just attended, or check out what we're up to before we come to your town.

 

Over the years we've experimented with a few different ways of mixing the show to bring you the best possible sound quality and at the same time post it quickly after the show ends. With the help of some new equipment, we think we've finally found a way to have a great sound AND bring it to you within hours of the show. So with that said, we are psyched to tell you that the opening night of the tour in Phoenix is now available for download!

 

As long as technology stays on our side, you should be able to find the 'Tallica show of your choice on the site within about 24 hours after it happens. And you might just want to keep watching those set lists . . . the boys in the band continue to play a different set every night!

 

 

Fader jeg gleder meg til å få Oslo konserten på FLAC ass.... likte spesiellt den siste setninga der... så håper de kommer med store forandringer på setlistene denne turneen igjennom!! :D

Lenke til kommentar

Jau, samme greia de kjørte på stadion-turneen sist. Da fikk vi se en video av en-to låter og laste ned hele konserten i FLAC eller MP3 innen et par dager. Kunne også laste ned alle de andre konsertene på turneen, hvertfall Europa-delen.

 

Artig å sammenligne publikum og slikt. Publikum i Hellas og Spania f.eks. er bare helt hinsides, er som å høre på en fotballkamp der de scorer mål hele tiden. Mens i Norge er det mere sånn at vi sier "HOOOOOOOOOOOI" når James spør om noe, så pinlig stillhet så han må rope "ARE YOU ALIVE OUT THERE NORWAY!!!" for å få liv i oss igjen.

 

Men nå var det jo ikke noen mikrofoner ute over publikum, som de har ved livealbum-opptak. Så det er ikke så mye publikumslyd på disse opptakene siden de er tatt opp rett fra mixebordet bak scenen, og da blir all publikumslyden det som kommer gjennom mikkene på scenen. Og det blir selvsagt drukna ut av alle høyttalerne på scenen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Tror ikke det er noe å gjøre med. Vi nordmenn er ikke vant med sånne store konserter og klarer ikke lage den typiske "wembley-stemninga" på stadionkonserter. Mens i fotballand som Hellas, Brasil og Spania går alle på store fotballkamper og er vant med å lage mye støy og liv fra før. Her i Norge er vi mere sånn "Nei uff jeg tør ikke synge med eller rope høyt, for da syns sikkert sidemannen jeg ser skikkelig teit ut".

 

Men innendørs er vi på god høyde med andre steder i verden. F.eks. Maiden-konsert på Spektrum, der publikum synger så høyt at vi ikke hører Bruce på scena lengre. På en anna konsert sa vokalisten at vi synger så høyt at bandet ikke hører hva de selv spiller, så vi måtte dempe oss litt (på kødd, selvsagt)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

DISC ONE

That Was Just Your Life

The End of the Line

Creeping Death

For Whom The Bell Tolls

Kirk Solo #1

One

Broken, Beat & Scarred

Cyanide

Sad But True

Until It Sleeps

DISC TWO

No Remorse

Kirk Solo #2

The Day That Never Comes

Master Of Puppets

Blackened

Nothing Else Matters

Enter Sandman

Die Die My Darling

Stone Cold Crazy

 

Her er konserten i går. 100 ganger bedre setlist nå :)

Seek and Destroy

Lenke til kommentar

Sjekk setlista fra Albuquerque!!

 

That Was Just Your Life

The End Of The Line

Creeping Death

For Whom The Bell Tolls

One

Broken, Beat And Scarred

Cyanide

Sad But True

Until It Sleeps

No Remorse

The Day That Never Comes

Master Of Puppets

Blackened

Nothing Else Matters

Enter Sandman

- - - - - - - -

Die, Die My Darling

Stone Cold Crazy

Seek and Destroy

 

Får håpe den skuffende setlista fra Phoenix / Glensdale var en glipp. For her vi både Creeping Death, Bellz og ikke minst tidenes beste låt, av uansett band; BLACKENED.

 

Og No Remorse, som om mulig har det råeste midtpartiet noensinne.

Lenke til kommentar

Dæven steike. Stod opp halv fem i dag, tok toget til Oslo 05:36, var utafor Spektrum rundt klokka seks og stelte meg i køen for de uavhentede billettene. Allerede da var det 10-12 stykker foran meg, og jeg begynte å miste trua på at jeg fikk billetter. Ingen visste hvor mange billetter som faktisk var igjen, så det var 3 nervøse timer. Gjett hva?

 

 

JEG FIKK TAK I BILLETT :D

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...