Gå til innhold

Metallica, Oslo Spektrum 17.06.09+30.07.09 [Kjøp/salg er ikke lov her]


Arsenal89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men jeg har nok sutret om setlista i Phoenix i går, jeg syntes de burde spille kjente låter fra 80-tallet også. Hvor er Bellz, Creeping, Harvester? :(

Det er jo bare kult at de spiller fra DM og!

O-store-slägers kommer uansett, men er jo gøy å høre nye sanger live også.

Selvfølgelig så har nok de aller fleste et sterkere bånd til skivene som kom ut for 15-25 år siden enn til DM, men skullet de gått gjennenom allle god låtene så hadde konserten fint vart endel timer.

Det hadde jo vært knall for oss, men kanskje ikke for den lille danske (og aldrende) gnomen som skal hamre i vei. :)

 

 

Såklart er det bra at de spiller låter fra DM, for all del. Det er tross alt det beste de har gjort siden AJFA. Men de kunne godt trappet ned på låter fra Black Album. Er kanskje historiens mest oppskrytte skive sammen med Pink Floyd - The Wall.

 

Men jeg stiller meg uforstående til at de ikke har spilt All Nightmare Long eller The Judas Kiss på konserter enda, de er jo ment for å bli spilt live. Tenk dere på "BOW DOWN", det hadde jo tatt helt av. Eller på sluttpartiet på ANL (The New Song-delen)

Lenke til kommentar
Såklart er det bra at de spiller låter fra DM, for all del. Det er tross alt det beste de har gjort siden AJFA. Men de kunne godt trappet ned på låter fra Black Album. Er kanskje historiens mest oppskrytte skive sammen med Pink Floyd - The Wall.

 

Men jeg stiller meg uforstående til at de ikke har spilt All Nightmare Long eller The Judas Kiss på konserter enda, de er jo ment for å bli spilt live. Tenk dere på "BOW DOWN", det hadde jo tatt helt av. Eller på sluttpartiet på ANL (The New Song-delen)

hehe, jeg skal komme med mange forslag til andre plater som er mer oppskrytt enn the black album, kan jo bare begynne med alt(?) fra rolling stones ;)

men uansett så kommer de sikket, bandet har sikkert helt andre favoritter enn hva fansen stort sett har, og da er det jo litt naturlig at de spiller og det de vil og ikke bare hit parade med one, nothing else, enter osv.

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om en plate er oppskrytt 15 år etter den kom? Jeg kjøpte Black Album når den kom ut (ja, sto i kø utfor platebutikken kl 00:00), og da var alle rimelig frenetiske bare fordi det endelig kom en ny Metallica-plate. Og den inneholder masse kanonlåter som har blitt store hits senere. Jeg kan fortsatt høre på hele skiva uten å gremmes eller tenke "å fy faen så oppskrytt". Den er såklart oppskrytt fordi det ble den mest komersiellt suksessfulle metalplata noensinne, og fordi bandet turnerte i neste 2 år etterpå. Er ingenting galt i det, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Hvem bryr seg om en plate er oppskrytt 15 år etter den kom? Jeg kjøpte Black Album når den kom ut (ja, sto i kø utfor platebutikken kl 00:00), og da var alle rimelig frenetiske bare fordi det endelig kom en ny Metallica-plate. Og den inneholder masse kanonlåter som har blitt store hits senere. Jeg kan fortsatt høre på hele skiva uten å gremmes eller tenke "å fy faen så oppskrytt". Den er såklart oppskrytt fordi det ble den mest komersiellt suksessfulle metalplata noensinne, og fordi bandet turnerte i neste 2 år etterpå. Er ingenting galt i det, mener nå jeg.

 

Jeg kan da mene at en skive er oppskrytt uansett vel?

 

Og ja, jeg kjenner såklart til statusen til Black Album. Jeg har sett filmer fra releasen i august 91, det virket ganske kaotisk. Black Album var den første metalskiva jeg hørte også, og jeg ble blåst bort, bokstavelig talt. Men det med Black Album er at Metallica ble allemannseie, folk som hatet metal begynte å digge metal. Hvorfor? Jo, pga de kommersielle aspektene på skiva vel. Og det er derfor jeg mener skiva er oppskrytt, det blir altfor glattpolert, selv om mange låtene er veldig bra, som f.eks The Unforgiven og Through the Never.

 

Og jeg vil helst ikke ha noe stempel at jeg er en som hatet alt Metallica gjorde etter 1988, takk. Jeg elsker Load bl.a.

Lenke til kommentar

Men jeg syns ikke det gjør noenting at metallica ble allemannseie, og at folk som ikke hørte metal før begynte å like det. Det plager meg ikke. Jeg tenker på meg selv, ikke på hva alle andre liker eller irriterer meg over at hip hopere plutselig begynte å høre på Enter Sandman. Det har jo ingenting å si for meg og min nytelse av plata at 1000000000 andre også plutselig hører på den..

 

Og det var faktisk sånn du ser på den filmsnutten fra Live Shit-boksen..rånebiler (les: Operal Ascona med stereo til 25000,-) sto med master of puppets på full guffe og åpne vinduer utafor køen, og folk med langt hår og dongerijakker sto og gira hverandre opp, og folk kom ut av platebutikken og holdt skiva + kassettpakken over hodet så jubla hele mengden..ganske sprø opplevelse. Også forta de seg inn i en bil og satte kassetten på stereoanlegget.

 

Jeg selv var 14 og digga Maiden, metallica og Guns n Roses, så det var jo mekka for meg.

Og selvsagt utsatte jeg alle venner, familie, besteforeldre, og søskenbarn for Black Album.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
er fredag det vel?

 

Tror det er lettere å få billett til neste månelanding. 46 billetter ble lagt ut etter AC/DC salget, hvor mange blir det i morgen!!

 

Velkommen til forumet!

 

Ja, det er helt klart det blir få billetter. Spennende hvor mange som legges ut!

 

Judas kiss måååå spilles live! Den er jo perfekt. Ser det for meg at James synger "Judas lives, recite this vow" og så svarer publikum med "I've become your new God now".

 

Ja, jeg har drømmer om det orgasmiske øyeblikket :D

Lenke til kommentar
Håper de reduserer billett-greiene til 2biletter pr hode!

 

Det blir det samme som å si at du håper på at de får seg et køsystem som fungerer. Det er vel like sannsynlig som at det ikke blir jul i år. De driter i kundene så lenge billettene er såpass populære og folk kjøper de uansett.

 

Nå har jeg forresten mottatt min billett som blei bestilt via internett rundt klokken 12.15. Ikke dårlig at de da presterer å skrive utsolgt klokken 09.20. De vet ikke engang selv når de er utsolgt, og det sier vel sitt om systemet?

Lenke til kommentar

Intern serverfeil/Internal Server Error

 

En intern feil eller feilkonfigurasjon har oppstått, og serveren kunne ikke gjennomføre din forespørsel.

 

Vennligst kontakt Kundesenteret på telefon 815 33 133 (man-fre 09-17, lør 10-14)

 

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

 

Please contact Customer Services: +47 815 33 133

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...