Gå til innhold

Metallica, Oslo Spektrum 17.06.09+30.07.09 [Kjøp/salg er ikke lov her]


Arsenal89

Anbefalte innlegg

Jeg bryr meg stort sett ikke om hva de spiller, jeg går for å høre Metallica live...

 

De tre siste jeg har vært på så har de stort sett spilt låter fra 80 tallet, noe som har vært konge. Så det gjør meg ikke noe at de spiller litt annet igjen og mye fra DM tar jeg som en selvfølge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bryr meg stort sett ikke om hva de spiller, jeg går for å høre Metallica live...

 

De tre siste jeg har vært på så har de stort sett spilt låter fra 80 tallet, noe som har vært konge. Så det gjør meg ikke noe at de spiller litt annet igjen og mye fra DM tar jeg som en selvfølge.

 

Jeg er nok litt kravstor ja. Men jeg syntes det var en skuffende set-list og det er min mening, og den kan ingen endre på...

 

Det er bare litt irriterende at de ikke spiller de beste låtene fra DM live, med unntak av førstelåta. Men dette er en innendørsturnee, og Metallica er kjent for å skifte mye på disse turneene. Vi husker alle 2003. Første kvelden i Spektrum åpner de med Blackened, før de gjør helomvending andre kvelden og åpner med napalm-trasheren Fight Fire With Fire. Samt at de spilte Hit the Lights bl.a. Jeg regner med at du var på de konsertene Manx? :)

 

De kan godt spille mye 90-talls for meg, jeg liker 90-talls Metallica jeg. Men jeg gikk vel egentlig lei alle låtene på Black Album med unntak av the Unforgiven for mange år siden.

 

Låter som The Outlaw Torn og Fixxxer spilles jo aldri, og det er etter min mening de to beste låtene Metallica gjorde på 90-tallet.

 

Egentlig så hadde jeg gledelig betalt tusenlappen bare for å høre de spille Blackened igjen.

Lenke til kommentar
Det er bare litt irriterende at de ikke spiller de beste låtene fra DM live, med unntak av førstelåta. Men dette er en innendørsturnee, og Metallica er kjent for å skifte mye på disse turneene. Vi husker alle 2003. Første kvelden i Spektrum åpner de med Blackened, før de gjør helomvending andre kvelden og åpner med napalm-trasheren Fight Fire With Fire. Samt at de spilte Hit the Lights bl.a. Jeg regner med at du var på de konsertene Manx? :)

 

Fikk dessverre ikke med meg begge (hadde ikke råd :(), var på den første hvor de spilte Blackened, alltid konge når den kommer. Men er kun den konserten jeg har gått glipp av siden '96 når jeg så dem første gangen.

 

Det var vel også den konserten hvor de startet med introen til The Frayed Ends Of Sanity langt ute i konserten en gang, men spilte ikke låten :cry:

Lenke til kommentar

Vet dere, jeg syns det er best å unngå setlista som pesten før konserten. Jeg nekter å søke etter setlister f.eks. når Maiden kommer, og ser aldri på youtube-klipp fra turneen. Da vet jeg ikke hvilke låter og i hvilken rekkefølge de kommer, så da blir det en overraskelse når de feteste gamle låtene dukker opp. Sånn liker jeg det.

Lenke til kommentar
Det er bare litt irriterende at de ikke spiller de beste låtene fra DM live, med unntak av førstelåta. Men dette er en innendørsturnee, og Metallica er kjent for å skifte mye på disse turneene. Vi husker alle 2003. Første kvelden i Spektrum åpner de med Blackened, før de gjør helomvending andre kvelden og åpner med napalm-trasheren Fight Fire With Fire. Samt at de spilte Hit the Lights bl.a. Jeg regner med at du var på de konsertene Manx? :)

 

Fikk dessverre ikke med meg begge (hadde ikke råd :(), var på den første hvor de spilte Blackened, alltid konge når den kommer. Men er kun den konserten jeg har gått glipp av siden '96 når jeg så dem første gangen.

 

Det var vel også den konserten hvor de startet med introen til The Frayed Ends Of Sanity langt ute i konserten en gang, men spilte ikke låten :cry:

 

Ah, den er lei. Jeg var på begge konsertene.

 

Husker ikke Frayed Ends-introen, men den låta var ganske ukjent for meg som 15åring, på den tiden hadde jeg faktisk ikke AJFA enda. Men nå syntes jeg The Frayed Ends... er topp 15 av Metallica, pga riffene og kompeksiteten.

 

Men jeg har nok sutret om setlista i Phoenix i går, jeg syntes de burde spille kjente låter fra 80-tallet også. Hvor er Bellz, Creeping, Harvester? :(

Lenke til kommentar
Syns det er veldig synd at de ikke spiller creeping death :ermm:

Føler nå at nesten alle sanger er slagere uansett jeg :).

Edit: Selv om den er nesten en must live..

 

Det ble copenhagen billett på meg gitt, ekstra konserten den 27 med danskebåt :dribble:

Endret av qeamer
Lenke til kommentar

Problemet deres er jo at de sikkert har 50 låter som fansen vil høre på alle konsertene, men da måtte de spilt i 4 timer hver gang.. Så de må jo trimme ned setlistene, pluss få spilt litt fra nyeste plata. De gidder ikke spille samme låtene hvert eneste år.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Men jeg har nok sutret om setlista i Phoenix i går, jeg syntes de burde spille kjente låter fra 80-tallet også. Hvor er Bellz, Creeping, Harvester? :(

Det er jo bare kult at de spiller fra DM og!

O-store-slägers kommer uansett, men er jo gøy å høre nye sanger live også.

Selvfølgelig så har nok de aller fleste et sterkere bånd til skivene som kom ut for 15-25 år siden enn til DM, men skullet de gått gjennenom allle god låtene så hadde konserten fint vart endel timer.

Det hadde jo vært knall for oss, men kanskje ikke for den lille danske (og aldrende) gnomen som skal hamre i vei. :)

Lenke til kommentar

Jeg holdt på å dø på meg når jeg skjønte at Iron Maiden spilte gjennom HELE Matter of Life and Death-plata sist de hadde innendørs i Oslo..tror aldri de har spilt en hel plate på konsert før. De mente skiva funka så bra at de kunne spille hele på rams. Og det gikk bra det.

 

Dream Theater har forresten spilt hele Master of Puppets-plata på konsert en gang. Har en bootleg av det. De har kjørt Number of the Beast-plata også i sin helhet et par ganger. Publikum bare går helt amok og synger med alle låtene.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Setlist er alltid vanskelig. Selv synes jeg lista i Oslo var way better enn lista i Bergen. Jeg bli skuffet om det er et par låter som ikke spilles, men det kommer fler konserter (To eksempler: I Oslo så vi tydelig at de hadde den akustiske gitaren de bruker til Unforgiven, men ingen låt kom.. I Bergen kom låta, til min store skuffelse, fordi introen til CoK ble spilt)

 

Uansett blir det en DRITFET konsert :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...