Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp med tannlegeskrekk

Pezo

Anbefalte innlegg

Vel, til meg så sagde dem tanna i fire biter og brukte, "hammer og meisel" for å få løsnet bitene. Det gikk hardt for seg, men hadde jo bedøvelse. Jeg fikk kjeft for at jeg var for avslappet, jeg var så trøtt at jeg holdt på å sovne. Jeg fikk klar beskjed om at jeg hadde å holde meg våken. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, til meg så sagde dem tanna i fire biter og brukte, "hammer og meisel" for å få løsnet bitene. Det gikk hardt for seg, men hadde jo bedøvelse. Jeg fikk kjeft for at jeg var for avslappet, jeg var så trøtt at jeg holdt på å sovne. Jeg fikk klar beskjed om at jeg hadde å holde meg våken. :D

Nå må du ikke skremmer gutten :p

Lenke til kommentar

Jeg trakk ei visdomstann i fjor sommer.

Har også tannlegeskrekk etter en jævlig tannlege som boret i alle 12 års jekslene mine for lenge siden i valdres.

Selv med bedøvelse gjorde det grusomt vondt for han skulle jo langt ned vistnok og sprøyta var av et kaliber de ikke benytter i dag for å si det slik.

Etter dette kom skrekken men i fjor måtte jeg til pers igjen men denne gangen ville jeg ha ut dritten.

Tog meg en Paralgin forte før jeg satte meg i stolen bare for sikkerhets skyld.

Hadde sagt fra til tannlegen om min skrekk så han tok det pent.

Satte godt med bedøvelse og ventet et kvarter før han fant fram tanga.

Han tok tak i tanna og begynte forsiktig og rikle den løs.

Hele denne hendelsen merket jeg ikke noe mere til en at det kjentes som noen drog litt i kjeven, men vondt var det ikke.

Etter et kvarter med rikling var det hele over og jeg kunne reise meg og betale for jobben.

Grunnet kombinasjonen nervøshet, paralgin forte og bedøvelsen holdt jeg på å gå i dørken når jeg kom ut på venteværelset men noe spesielt vondt var det ikke.

Var ført når bedøvelsen begynte å slippe at smertene kom og da var det kjekt med mere smertestillende utover dagen.

Smertene i krateret vil avta etter en dag eller 2 men det vil fortsatt være ubehagelig og spise ei ukes tid etterpå.

Håper ikke dette kremmer deg men visdomstenner er virkelig ikke noe det moderne mennesket trenger og fungerer kun som trange tårn bakerst som bakterier og matrester kan gjemme seg bak.

Lenke til kommentar
Selv skal en av visdomstennene mine trekkes på mandag. Håper og tror at det går bra. Er litt mer skeptisk til den andre tanna da denne må fjernes "kirurgisk", hva det nå enn betyr.

De trekker den ut. Kanskje brenner de den ut. (Nei det var ment seriøst.) Men dont worry, du får bedøvelse;)

Lenke til kommentar

Nå er det noen dager siden tanna ble trekt, og jeg føler meg helt fin. Takket være bedøvelsen kjente jeg fint lite. Helgarderte meg dog med smertestillende siden jeg forventet smerte etter at bedøvelsen avtok. Dette skjedde dog aldri. :) Tannlegen sa at den nederste visdomstanna ikke nødvendigvis behøves å fjernes. Good stuff!

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest per stenhag

Kjenner flere tannleger som har narkose eller lustgass, alternativt bare beroligende tabletter. Se på www.dentalia.no for exempel. Per

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...