Pezo Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg har et problem, sist gang jeg var hos tannlegen så fant ondskapen selv ut at jeg hadde hull i begge visdomstennene mine øverst i kjeven. Da fikk jeg beskjed om at til neste gang, skulle jeg finne ut om jeg ville trekke eller borre. Jeg dro hjem å avbestilte timen. For noen dager siden så datt det av en bit på siden av den ene tanna, slik at jeg har et digert hakk i den. Det gjør ikke vondt enda, men jeg er redd for at det skal sette seg no drit i den. Det jeg egentlig lurer på er hva som skal til for å få full narkose hos tannlegen? Har insett at jeg må ta meg en tur for å få trekt tenner, men har null lyst. Noen som vet? Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg har et problem, sist gang jeg var hos tannlegen så fant ondskapen selv ut at jeg hadde hull i begge visdomstennene mine øverst i kjeven. Da fikk jeg beskjed om at til neste gang, skulle jeg finne ut om jeg ville trekke eller borre. Jeg dro hjem å avbestilte timen. For noen dager siden så datt det av en bit på siden av den ene tanna, slik at jeg har et digert hakk i den. Det gjør ikke vondt enda, men jeg er redd for at det skal sette seg no drit i den. Det jeg egentlig lurer på er hva som skal til for å få full narkose hos tannlegen? Har insett at jeg må ta meg en tur for å få trekt tenner, men har null lyst. Noen som vet? Jeg har vært borti hull mellom tenna, og da borret jeg med bedøvelse fordi det skal borres langt inn. Også fylles det igjen. Gikk helt fint. Man blir bare litt øm rundt munnen i et par timer Lenke til kommentar
Pezo Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Du har fremdeles den motbydelige tannlegebor lyden... Og uansett hvor mye morfin/adrenalin de setter i tannkjøttet så rister jo hele kroppen. Lokalbedøvlese er ikke nok føler jeg. Hvor lenge gjør det vondt etter at man har trukket ei tann? Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Du har fremdeles den motbydelige tannlegebor lyden...Og uansett hvor mye morfin/adrenalin de setter i tannkjøttet så rister jo hele kroppen. Lokalbedøvlese er ikke nok føler jeg. Hvor lenge gjør det vondt etter at man har trukket ei tann? Lenge siden jeg har trukket en tann,men det gjør ikke vondt etterpå,det føles bare ekkelt. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Er det mulig å få narkose når man er hos tannlegen? Lenke til kommentar
Fogga Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Er det mulig å få narkose når man er hos tannlegen? Jeg tror du må gå til tannlegen din og få han til å henvise deg til tannlege på sykehuset for å kunne få tannbehandling i full narkose. Lenke til kommentar
Pezo Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Er dette noe fastlege kan hjelpe med? Noen som vet om jeg må selge huset når regninga kommer snikende? Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Er dette noe fastlege kan hjelpe med?Noen som vet om jeg må selge huset når regninga kommer snikende? Det å få full narkose er nok ganske mye dyrere i tillegg til at det er vesentlig større risiko forbundet med det. Det er dessuten mye vanskeligere for tannlegen såvidt jeg har hørt, fordi du da har noen greier i munnen som gjør det mye vanskeligere å komme til. Det brukes altså bare ved ekstreme tilfeller av tannlegeskrekk. Hvis du ikke har en tannlege som er forståelsesfull overfor at du har tannlegeskrekk ville jeg byttet tannlege, kanskje dette kan gjøre susen? Jeg liker heller ikke å gå til tannlegen, men nå har jeg en tannlege som er veldig hyggelig, og det er mye greiere å gå til ham enn til den jeg hadde på barneskolen. Forrige gang jeg var der sovnet jeg nesten! Kanskje det er mulig å holde seg våken i 48 timer før man går til tannlegen? Sånn at du sover når du er der? Du kan jo spørre? Men det første du bør gjøre er å ta kontakt med tannlegen din og fortelle om at du har tannlegeskrekk og høre hvordan dere kan løse dette! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Narkose er 20 000 Kr pluss så det vil du neppe. Du vil neppe borre i de tennene helle da er såpass langt bak. Like så greit å bare be tannlegen fjerne de helt, så slipper du de i fremtiden og. Når det gjelder tipset om å bytte tannlege er jeg enig i det. Har slitt med stor tannlegeskrekk i "alle år", skiftet til en privat tannlege som rett og slett er super. Herlig måte å bli kvitt skrekken på. Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Tannlegeskrekk har jeg selv slitt med. Det som hjalp var: 1. At om jeg ikke gikk til tannlegen visste jeg at det ble verre og verre til neste gang. Eventuellt så ille at jeg ble tvunget til tannlegen. 2. Lokalbedøvelse SKAL hjelpe. Om den ikke virker må du bare si fra, så venter antakelig tannlegen til den virker, eller setter en ny sprøyte om du trenger mer. Trenger ikke å ligge å ha det vondt. (Selv må jeg somregel ha minst 2 sprøyter i underkjeven da jeg er vanskelig å bedøve der.) Tannlegebesøk er somregel ubehagelige om ikke vonde, men tenk så deilig det er etterpå. Forresten, om du er "stor nok i kjeften" til å beholde visdomstennene anbefaler jeg deg å borre, og ikke å trekke^^ Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Forresten, om du er "stor nok i kjeften" til å beholde visdomstennene anbefaler jeg deg å borre, og ikke å trekke^^ Hvordan kan man vite om man er stor nok i kjeften? Jeg har noen visdomstenner som tannlegen sier jeg bør trekke, men jeg har ikke spesielt lyst, og f.eks i England er jo det offisielle rådet at man ikke trekker dem før det blir noe tull med dem (men da er det staten som betaler for trekkingen og ikke deg selv som i Norge) Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Selv har jeg borret i begge visdomstennene nede. Tannlegen sa det ikke var behov for å trekke dem. Var selvsagt ubehagelig, men vil ikke si det var vondt. Mest slitsomt, og tannlegen strevde litt for å komme til. Å utsette tannlegebesøk er som å pisse i buksa, for å bruke et slitt utrykk... Du utsetter bare problemet, og det vil bare bli verre etter som tiden går. Mitt tips: Ring tannlegen og forklar situasjonen. Avtal en time, og i verste fall tar dere bare og prater sammen på denne timen. Timen etter dette igjen kan dere evt gjøre inngrepet. Lykke til! Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Det er ikke noe skam å si til tannlegen at du har tannlegeskrekk. De fleste tar hensyn og er ekstra forsiktige. Lenke til kommentar
Pezo Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Hmmf. Nå har det som er inni tanna begynt å bli borte, og samboer synes ånden min er vel råtten, så jeg får bite i den sure frukten og ringe tannlegen i dag. :s Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Forklar situasjonen for legen din og spør om Sobril. Jeg klarer IKKE å dra til tannlegen uten. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hmmf.Nå har det som er inni tanna begynt å bli borte, og samboer synes ånden min er vel råtten, så jeg får bite i den sure frukten og ringe tannlegen i dag. :s Håper du rekker det FØR det setter seg betennelse i kjeven. At folk tør å holde seg borte fra tannlegen er det som overrasker meg. Det blir mye værre enn om man faktisk hadde dratt til tannlegen i utgangspunktet, før det ble så ille at legen så hamre løs på alt som er inne i kjeften på folk. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Synes det værste med å trekke en tann var bedøvelsen da tanna var helt ødelagt da den hadde satt seg fast i en annen, virket som at han kjørte hele sprøyta imellom tanna flere gangen, har seinere boret et par ganger og takket nei til bedøvelse men forje gang så hadde jeg ikke noe valg, da merket jeg ingen ting av bedøvelse eller boring. Hmm, kanskje jeg burde sluttet med cola og snus? xD Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Selv skal en av visdomstennene mine trekkes på mandag. Håper og tror at det går bra. Er litt mer skeptisk til den andre tanna da denne må fjernes "kirurgisk", hva det nå enn betyr. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Kirurgisk = hammer og meisel. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Det höres litt barbarisk ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå