T homas Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Har fått en oppgave på skolen som jeg sliter litt med. Du skal konstruere en krets til følgende problemstilling: Et transportbånd må ha vedvarende signal for å gå. Start og stoppbryteren er begge impulsbrytere. De ligger normalt høye og går lave ved betjening. Signalet til motoren kommer fra er S R – vippe. Følgende betingelser skal være oppfylt: båndet skal starte når startbryteren betjenes og kontrollsignal A og B er ”1”. Båndet skal stoppe når stoppbryteren betjenes eller når A og B er ”0”. Til nå har jeg fått til dette: Men det blir ikke helt riktig for når jeg skrur av "A" eller "B" blir det lavt signal på "Sett" på RS vippa, slik at jeg ikke får skrudd den av med "D" Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Du må spesifisere nermere hva bryter a, b, c og d skal gjøre. Hvilke funksjoner her de? Lenke til kommentar
T homas Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 C og D er vanlige impulsbrytere som normalt er høye og går lave ved betjening. A og B er "normale" brytere ( vippebrytere om du vill) Lenke til kommentar
T homas Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Noen som ble noe klokere? Lenke til kommentar
T homas Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Etter mye grubling fikk jeg det til Legger ved skjema i tilfelle noen lurte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå