CrazyDog Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Når man tar bracketed shots for HDR-fotografering, bør man da stille inn en blenderinstilling og variere lukkertiden, eller bør man bruke samme lukkertid og variere blenderåpningen for å få forskjellig eksponeringer? Jeg ville trodd at man skulle bruke blenderprioritet for å få samme dybdeskarphet på alle bilder, men enkelte guider på nettet sier det motsatte. Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Når man tar bracketed shots for HDR-fotografering, bør man da stille inn en blenderinstilling og variere lukkertiden, eller bør man bruke samme lukkertid og variere blenderåpningen for å få forskjellig eksponeringer? Jeg ville trodd at man skulle bruke blenderprioritet for å få samme dybdeskarphet på alle bilder, men enkelte guider på nettet sier det motsatte. Blenderprioritering... Blir litt vanskelig å sette sammen bilder med forskjellig dybdeskarphet. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg trodde også at man skulle bruke samme blender, men variere lukkertiden... de gangene jeg har forsøkt HDR er det det som har fungert best, synes jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Selv pleier jeg å stille kameraet til å automatisk velge lukker, mens jeg setter blenderen til F/11. Krever at det er litt solid stativ, noe jeg mangler, så da blir det litt for mye bevegelse dersom det blåser og jeg ender opp med å redigere ett enkelt RAW-bilde heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå