torfinn91 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Hei Jeg har en volvo 740 1987 modell som det står en B230E motor i.. Så har jeg en delebil (med B230K motor) som jeg lurer på å bytte over motoren ifra, fordi min bil har så sinnsykt trykk i radiatoren Noen som vet hva dette kan skyldes?? Jeg er ikke helt inne i det motor greiene.. Er det ikke B230E motor som er elektronisk innsprøytning så er det B230K motor som er mekanisk? Hva er egentlig best å bruke av de motorene? tenker på sprækhet, bensinbruk og sånn. Den B230E bilen jeg skal bruke, har automat kasse, så tenkte likegodt å bytte over hele motoren ifra delebilen jeg har stående.. Fordi delebilen har manuell kasse men motoren er en B230K motor.. Er det mye stress å bytte over ifra B230E til B230K?? Er det lurt av meg å bytte over sånn som jeg har tenkt? Endret 15. oktober 2008 av torfinn91 Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hei Jeg har en volvo 740 1987 modell som det står en B230E motor i.. Så har jeg en delebil (med B230K motor) som jeg lurer på å bytte over motoren ifra, fordi min bil har så sinnsykt trykk i radiatoren Noen som vet hva dette kan skyldes?? Jeg er ikke helt inne i det motor greiene.. Er det ikke B230E motor som er elektronisk innsprøytning så er det B230K motor som er mekanisk? Hva er egentlig best å bruke av de motorene? tenker på sprækhet, bensinbruk og sånn. Den B230E bilen jeg skal bruke, har automat kasse, så tenkte likegodt å bytte over hele motoren ifra delebilen jeg har stående.. Fordi delebilen har manuell kasse men motoren er en B230K motor.. Er det mye stress å bytte over ifra B230E til B230K?? Er det lurt av meg å bytte over sånn som jeg har tenkt? grunnen til at du får så høyt trykk på radiatoren, kan ha flere årsaker...1. luft i kjølesystemet. 2. dårlig kjøleveske at den koker fort da blir det oxo luft..prøv og luft først, og hjelper ikke det så prøv og bytt kjøleveske...det hadde jeg gjort....er det foresten kjøleveske eller vann som står på nå? Lenke til kommentar
torfinn91 Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Hei Jeg har en volvo 740 1987 modell som det står en B230E motor i.. Så har jeg en delebil (med B230K motor) som jeg lurer på å bytte over motoren ifra, fordi min bil har så sinnsykt trykk i radiatoren Noen som vet hva dette kan skyldes?? Jeg er ikke helt inne i det motor greiene.. Er det ikke B230E motor som er elektronisk innsprøytning så er det B230K motor som er mekanisk? Hva er egentlig best å bruke av de motorene? tenker på sprækhet, bensinbruk og sånn. Den B230E bilen jeg skal bruke, har automat kasse, så tenkte likegodt å bytte over hele motoren ifra delebilen jeg har stående.. Fordi delebilen har manuell kasse men motoren er en B230K motor.. Er det mye stress å bytte over ifra B230E til B230K?? Er det lurt av meg å bytte over sånn som jeg har tenkt? grunnen til at du får så høyt trykk på radiatoren, kan ha flere årsaker...1. luft i kjølesystemet. 2. dårlig kjøleveske at den koker fort da blir det oxo luft..prøv og luft først, og hjelper ikke det så prøv og bytt kjøleveske...det hadde jeg gjort....er det foresten kjøleveske eller vann som står på nå? Det er kjølevæske:) Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 kan være som jeg sier at den ikke har hvert bytta på en stund, sånn at den begyner og bli dårlig og koker fort Lenke til kommentar
torfinn91 Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 kan være som jeg sier at den ikke har hvert bytta på en stund, sånn at den begyner og bli dårlig og koker fort Ja det kan være det:P jeg kjøpte den just og han som hadde den sa at den hadde litt trykk i radiatoren. så det kan nokk stemme at den er gammel ja Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 kan være som jeg sier at den ikke har hvert bytta på en stund, sånn at den begyner og bli dårlig og koker fort Ja det kan være det:P jeg kjøpte den just og han som hadde den sa at den hadde litt trykk i radiatoren. så det kan nokk stemme at den er gammel ja Da ville jeg ambefale deg og bytte kjøleveske og få den fri for luft, så tror jeg problemet blir borte Lenke til kommentar
torfinn91 Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Ja må d:) Men jeg har jo flere spørsmål som jeg helst trenger noen svar på Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) nå er jeg langt fra noen Volvo ekspert, men mener B230E har mekanisk innsprøyting, B230K er vel forgasser.. så jeg hadde beholdt E motoren og heller fiksa problemet, enn å hive inn en forgasser motor. trykk i radiator kan også komme av defekt toppakning.. B230F har elektronisk (hatt denne selv) Endret 15. oktober 2008 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå