Gå til innhold

Macbook Pro og MP500 i nettverk - fargeproblemer

Anbefalte innlegg

Er litt usikker på hvor dette hører hjemme, men tror problemet ligger på laptopen, så jeg tar en sjans.

Problemet er altså at utskrifter fra Mac'en får helt fjerne farger. F.eks. blir rødt til gult 99,9 % prosent av tida, og tilsvarende forskyvning for de andre fargene. Det er nesten så man skulle tro at de opererer med vidt forskjellige fargerom, hadde det ikke vært for at enkelte ganger kan en linje her eller der bli i riktige farger. Utskriftene fungerer utmerket på både Windows og Linux fra de andre maskinene her i huset.

Skriveren er altså en Canon MP500, koblet til en gahahammel maskin som kjører Ubuntu Server 7.10. Driveren er en eller annen versjon av gutenprint.

Nå er vel regelen at man alltid skal passe på å ha siste versjon før man kommmer og ber om hjelp, men er litt nervøs for at en dist-upgrade skal ødebelegge noe, ettersom jeg knapt husker hva jeg har gjort med maskina for å få den dit den er nå.

Uansett, er det noen som har vært utsatt for noe lignende før, eller har en anelse om hva det kan være? All hjelp blir satt pris på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...