Gå til innhold

Får ikke konfigurert WiFi

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp installert nyeste Ubuntu på min AAO med hjelp fra en annen tråd på forumet men får ikke koblet opp på nett. Har AAO versjonen som kom med Linpus som virka fint i ca. 12 timer så var det stopp. Ubuntu er feiende flott og bla, bla... men jeg begynner å bli drittlei alt som har med Unix/Linux å gjøre og netbooken som skulle være så flott og fin er snart på vei ut av vinduet. Burde heller valgt versjonen med HD/160gb og XP men siden jeg ikke driter penger...

Noen som har forslag?

AV/PÅ switchen til trådløst nettverk foran på AAO gjør ikkenoe, lyset tennes ikke, får ikke konfigurert manuell tilkobling i brukerstøtte, administrasjon eller ved å høyreklikke på nettverksikonet.

Jeg gir AAO 3 dager til i påvente av løsninger via brukerne her før jeg sender hele dritten i retur. Beklager den lite muntre tonen i innlegget men jeg er passe fed-up og håper på god hjelp fra dere!

Mvh,

Han Derre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reinstallere og oppdatere Linpus?

Du finner ingen distroer som støtter AAO like bra som Linpus, det er mulig å få en (tilnærmet) like god opplevelse i noen distroer, men det skjer ikke av seg selv (enda), med andre ord du må gjøre mye konfigurering selv.

Kjørte Linpus på min AAO lenge før jeg byttet, jeg byttet tilslutt pga "barnemenyen". Ellers fungerte den egentlig helt greit.

Det er vel heller ingenting som stopper deg fra å installere XP?

Lenke til kommentar
Har ikke AAO selv, men mener å ha lest her at du må manuelt sette Wifi på "on" i BIOS. Med Linpus så fungerer det av en eller annen grunn, selv om den er satt til "off" i BIOS.

Nope, wifi fungerer på AAO hvis man bruker rette drivere.

indietrash: 512 holder til XP.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei igjen!

Har på nytt innstallert Ubuntu 8.10 etter at jeg siden forrige tråd har fått tilbake AAO'en fra service. Det var en software-feil og BIOS er oppdatert, Linpus re-innstallert og alt er bra igjen.

Dvs, det VAR bra helt til jeg begynte å tøyse meg bort i xorg.conf for å kjøre dual-screen. Fulgte instruksjonene til punkt og prikke men fikk BSOD ved reboot. Dermed var det på'n igjen med hele recovery-prosessen (som ikke funka "Error 39, please report to Linux"), re-installere Ubuntu 8.10 på nytt og et fantastisk mareritt for å få WiFi opp å gå igjen. Men det virker selv om smurfen (Les: AAO) er ufattelig treig i oppstart og alle operasjoner. Dermed blir det mere lesing på nettsider for å prøve å få inn Linpus Lite igjen for dette går for sakte!!

:mad:

Den recovery-dvd'en som følger med er ubrukelig spør du meg. Jeg har en SanDisk Cruzer 4Gb som først hurtig-formateres (FAT32) via utforskeren i Vista dernest vanlig formatering med HP USB Recovery Tool men når jeg kommer til partisjonsvalget i recovery-prosessen får jeg altså "Error 39" og får ikke laget USB Recovery. Noen som har gode forslag til løsning på dette? Jeg har søkt både her og andre fora etter den feilkoden uten hell.

:hmm:

mvh,

Han Derre

Lenke til kommentar

Bruk xrandr eller en grafisk frontend til denne for dualscreen istedet for å herje med xorg. Og hvis du først skal herje med viktige systemfiler, ta backup! Dersom du kan litt basic kommandolinje så er det trivielt å gjennopprette xorg konfigurasjonen selv uten et grafisk system. Forøvrig er jeg nok enig i at Ubuntu er alt for treg på slik maskinvare.

HP recovery tool? Er det ikke en Acer? :s Uansett ville jeg spurt på et Acer/One forum dersom det er noe spesifikt for det. Større sannsynlighet for at de har peil der.

Lenke til kommentar
Bruk xrandr eller en grafisk frontend... / ...ta backup! Dersom du kan litt basic kommandolinje så er det trivielt å gjennopprette xorg konfigurasjonen selv uten et grafisk system.

Det hadde nok vært en stor fordel om jeg kunne kommandolinjene ja...

:whistle:

Forøvrig er jeg nok enig i at Ubuntu er alt for treg på slik maskinvare.

HP recovery tool? Er det ikke en Acer? :s Uansett ville jeg spurt på et Acer/One forum dersom det er noe spesifikt for det. Større sannsynlighet for at de har peil der.

Jeg har lett etter beste evne men så lenge jeg ikke vet helt hva jeg skal lete etter gjør ikke det saken særlig enklere

:blush:

Prøver å få installert Mandriva 2009 nå, blir sikkert bra det når jeg får det opp å stå...håper jeg!

Mvh,

Han Derre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...