Gå til innhold

Treningslogg for awkward (ab-split)

Anbefalte innlegg

Takker :) Klipte meg i går så det overgrodde håret slik som på begge bildene er borte :p

Dagens sporadiske økt:

hundredpushups - uke 3 dag 2:

20

25

15

15

25

Skulderpress

8 x 24 kg

6 x 24 kg + 2 kg

6 x 22 kg

Pull-ups

5 x bw + 6,75 kg i belte + 1,25 kg

Kabelroing, smalt grep

10 x 62,5 kg + 2,5 kg

10 x 62,5 kg + 2,5 kg

10 x 62,5 kg + 2,5 kg

Skulderrehab; liggende sidehev:

10 x 7 kg

12 x 6 kg

Sit-ups

25

20

Det var alt jeg fikk tid til før gymmet stengte. Prøvde meg også på litt markløft med 40 kg. Korsryggen begynner å bli bedre, men jeg venter enda litt før jeg begynner å trene tungt igjen.

Endret av awkward
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takker :) Klipte meg i går så det overgrodde håret slik som på begge bildene er borte :p

Dagens sporadiske økt:

hundredpushups - uke 3 dag 2:

20

25

15

15

25

Skulderpress

8 x 24 kg

6 x 24 kg + 2 kg

6 x 22 kg

Pull-ups

Kabelroing, smalt grep

10 x 62,5 kg + 2,5 kg

10 x 62,5 kg + 2,5 kg

10 x 62,5 kg + 2,5 kg

Skulderrehab; liggende sidehev:

10 x 7 kg

12 x 6 kg

Sit-ups

25

20

Det var alt jeg fikk tid til før gymmet stengte. Prøvde meg også på litt markløft med 40 kg. Korsryggen begynner å bli bedre, men jeg venter enda litt før jeg begynner å trene tungt igjen.

Bra pull-ups! Ikke mange som kjører dem med vekt! Lurt å være tolmodig i mark, skummel øvelse om man øker for fort og teknikken ikke sitter.

Lenke til kommentar

Takker :)

Teknikken min sitter fint synes jeg. Jeg har også fått flere til å følge med når jeg trener tungt, og de har sagt at alt ser bra ut. Smertene i korsryggen kom allerede etter at jeg begynte å varme opp forrige gang jeg trente tungt, så jeg tviler på at det skyldes bare markløften. Det at jeg jobbet meg gjennom den økta kan nok ha forverret saken, men jeg er temmelig sikker på at det ikke er kilden til smertene.

Lenke til kommentar

Trente hjemme på gulvet i dag! Dro ikke på gymmet grunnet tentamensforberedelser, men nå i ettertid tenker jeg at jeg like greit kunne ha dratt mtp. hvor lite tid jeg faktisk har brukt på å lese. Det er den evige prokrastineringen igjen...

hundredpushups uke 3 dag 3

22

30

20

20

30

120 sekunders pauser

Lenke til kommentar

Sporadisk trening i dag og. Alt stresset med tentamener spolerer øktene mine :angry:

hundredpushups uke 4 dag 1

21

25

21

21

19

60 sekunders pauser. Jeg skulle egentlig ta 32 reps på siste sett, men klarte bare 19 av en eller annen grunn. Får ta samme økt igjen overimorgen.

Pull-ups

6 x bw + 7,5 kg i belte + 1,25 kg

6 x bw + 7,5 kg i belte + 1,25 kg

6 x bw + 6,25 kg i belte

4 x bw + 6,25 kg i belte

Kabelroing smalt grep

8 x 65 kg + 2,5 kg

8 x 65 kg + 2,5 kg

8 x 65 kg + 2,5 kg

Hammercurl i skråbenk

16 kg

14 kg

14 kg

Kjørte veldig trege negative faser.

Skulderpress

8 x 24 kg

5 x 24 kg

9 x 22 kg - 3 reps mer enn sist

Andresettet gikk dårlig. Det er litt plagsomt å få opp hantlene uten spotter, og det var der det gikk galt. Løftingen ble litt usynkron, så jeg klarte ikke mer enn 5 reps.

Avsluttet økta med skulderrehab.

Endret av awkward
Lenke til kommentar

Lurer på om det kanskje kan være lurere å kjøre push-ups 2xF eller 3xF (eventuelt varianter av push-ups) siden du kombinere med trening. F.eks. Annenhver gang tar du 2xF med BW, neste gang tar du 2xF med 5 kilo på ryggen, og øker med 1,25 kg hver økt. Ellers får du bare stå på fram mot jul, siste innspurt nå ;)

Lenke til kommentar

Mener du da at jeg også skal kombinere med andre brystøvelser?

Målet mitt er å øke antall push ups så mye som mulig, og da tror jeg at hundredpushups kan være en grei måte å gjøre det på siden programmet fokuserer på å ta flere reps hver økt, og flere sett med kortere pauser etterhvert. Dessuten finner jeg det litt demotiverende å prøve å perse hver trening fordi det ikke er til å unngå at man før eller senere får ei økt der formen er dårlig, og man klarer færre enn gangen før. Det er lettere å holde følge med programmet når antall reps for hver økt er satt opp. Klarer man ikke å fullføre den oppsatte økta er det bare å prøve på samme neste gang før man går videre.

Lenke til kommentar

Sporadisk økt i dag og...

Markløft

10 x 40 kg

Fikk vondt enda jeg hadde grei oppvarming, så jeg droppet bare å legge på mer vekt. På tide å gå til en fysioterapaut i stedet for å lese seg blind på nettet.

Pull-ups

6 x bw + 7,5 kg i belte

6 x bw + 7,5 kg i belte

6 x bw + 7,5 kg i belte +1,25 kg

5 x bw + 7,5 kg i belte +1,25 kg

Veldig fornøyd med økningen siden forrige gang :new_woot: Fikk nesten inn sjettereppen på siste sett, men jeg kom ikke helt opp så jeg lar være å telle den med. Skal legge på mer vekt neste gang.

Kabelroing smalt grep

10 x 67,5 + 2,5 kg

8 x 65 kg

8 x 65 kg

Bicepscurl i skråbenk

4 sett, 2 med vanlig grep og 2 med hammer. 16 og 14 kg's hantler

Liggende bakside skuldre med hantler

3 x 12 @ 6 kg

Endret av awkward
Lenke til kommentar

Flott pull-ups, bra økninger på deg der :) Hva trenker du ift benken din og push-ups? Blir ofte tyngre med maksing i benk siden du tilpasser musklene til ekstrem utholdenhet med 100 push-ups. Husker jeg tok 60-70 push-ups før og maksinga i benken gikk helt elendig, men så kutta jeg høyreps på push-ups og tok dem på ei arm istedet, da begynte benken å øke igjen, mens maks-pushupsen sank til 30-40.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

Hmmm... Ærlig talt så vet jeg ikke. Jeg har jo strengt tatt 6'eren i push-ups inne med 46 reps (kravet for 6 er 45, samme som i Forsvaret) men jeg vil gjerne vise til fremgang i egentreningsperioden i gymnastikken, samt briefe foran resten som bare klarer 10 - 20 :p Jeg planlegger å søke befalsskolen (Forsvarets Ingeniørhøyskole) til neste år, og jeg ønsker å stille så sterkt som mulig i de fysiske testene. Der er forøvrig kravet at man skal ta dem med smalt grep, og jeg vet at jeg ikke klarer 45 med den teknikken. Derfor tror jeg det kan være greit å trene opp utholdenheten i overkroppen på forhånd.

Styrke tar lengre tid å trene opp enn utholdenhet, men til gjengjeld sitter den lengre. Jeg har lest at dersom man slutter å trene så vil man ha 85% av styrken igjen etter ett års pause. Med utholdenhet er det jo omvendt. Det går raskere å trene den opp, men den forsvinner fort når du slutter. Kan det ha noe med at din maks sank til 30 - 40 reps? Med det jeg har av teoretisk kunnskap om hvordan musklene fungerer, så bør ikke økt utholdenhet ha negativ effekt på type 2-fibrene, i og med at forskjellige muskelfibre sørger for styrke og utholdenhet.

Endret av awkward
Lenke til kommentar

Joda, du er inne på noe der, men samtidig så er det vansklig å få mye styrke og utholdenhet samtidig, man må nesten prioritere den ene over den andre :) Da jeg jogga mer tidligere var økningene i knebøy langt dårligere enn de er nå, treningene kom litt i konflikt med hverandre, jeg prøvde nok for hardt på begge deler på en gang. Styrken sitter nok som du sier en god del lengre, og utholdenheten fåes\tapes fort.

Lenke til kommentar

To klassekamerater ble med og trente i dag, så det ble veldig sporadisk og rotete:

Pull-ups

6 x bw + 8,75 kg i belte + 1,25 kg

6 x bw + 7,5 kg i belte

6 x bw + 7,5 kg i belte

Lett lett lett! Var bare noen cm unna å få inn en syvende rep på siste sett, så her tok jeg nesten hele 2 reps mer enn sist. Planen har vært å variere mellom chin-ups og pull-ups, men stanga på senteret er ikke helt egnet til å ta skulderbredt grep siden den er festet til stativet akkurat der jeg ville ha plassert armene ved chin-ups. Jaja, forovervendt grep er uansett morsommere og tyngre.

Skulderpress

8 x 24 kg

8 x 24 kg

9 x 22 kg

3 reps mer på andre sett enn forrige gang. Fikk litt hjelp på de 3 siste, så sånn sett telles det ikke, men det var stort sett bare støtte til albuene slik at jeg kunne holde balansen.

Dips

3 x F

Bicepscurl med EZ-stang

10 x 27,5 kg

10 x 27,5 kg

10 x 27,5 kg

Merker at jeg har blitt litt sterkere siden sist. Kjørte veldig strikt med relativt korte pauser.

Liggende bakside skuldre med hantler

10 x 7 kg + 1 kg

10 x 7 kg + 1 kg

10 x 6 kg

Facepulls

3 sett med 35 kg

Svidde baksiden av skuldrene i dag. Får håpe at pull-upsen ikke lider av det på onsdag.

Lenke til kommentar

Ikke tren så sent ;) Btw angående ryggsmertene så kan det hjelpe å tøye godt og lenge (om du ikke gjør dette allerede). I tillegg vil jeg anbefale dynamisk hoftemobilitet før du begynner hver økt. Jeg bruker ca. 15 minutter på dette hver trening, og jeg merker at det hjelper på. Likevel bør jeg også selv bli flinkere til å tøye (en gang skal jeg helt ned i knebøy med perfekt form!)

Lenke til kommentar

Sovnet av igjen :p

Jeg er ikke så nøye med tøyingen som jeg bør være, men jeg bruker som oftest noen minutter på 2 - 3 hofteøvelser og 2 - 3 skulderøvelser før jeg begynner å trene. Jeg skal omsider se Magnificent Mobility nå, og i morgen implimenterer jeg det jeg har lært og prøver meg på litt lett mark og frontbøy. Min tidligere oppvarmingsrutine så slik ut (før jeg ble slurvete :p):

* warrior lunge stretch: 15sec/side

* supine bridges: 10 reps

* x-band walks: 8 reps/side

* ankle mobilization: 8 reps/side

* scapular push-ups: 10 reps

* scapular wall slides: 10 reps

* pnf diagonals: 8 reps/side

* reach roll & lift: 8 reps/side

* pull back butt kick: 8 reps/side

* cradle walk: 8 reps/side

* high-knee walks: 8 reps/side

* reverse lunge with twist: 8 reps/side

* Squat to stand: 10 reps

* walking spiderman: 8reps/side

Lenke til kommentar

Jeg sover som Trevor Reznik i Maskinisten for tiden. Spiste en neve popcorn til frokost på klasseavslutningen, og hev innpå 400 g kyllingkjøttdeig, grønnsaker og wraps rett før jeg dro på trening i totiden. Ikke særlig optimalt :nei:

Pull-ups

6 x bw + 8,75 kg i belte

6 x bw + 8,75 kg i belte

6 x bw + 7,5 kg i belte

Benkpress

6 x 70 kg + 5 kg

7 x 70 kg + 5 kg

8 x 70 kg + 5 kg

7 x 70 kg + 5 kg

Fornøyd :) Hadde noen reps igjen i tanken på alle settene, og merkelig nok virker det som at jeg har blitt sterkere i benken etter noen ukers pause. Skal bli moro å prøve å kjøre ordentlig tungt etter jul.

Smalbenk

10 x 40 kg

Tenkte å jobbe meg oppover til tyngre sett, men smalbenk etter vanlig benk kjentes helt rart, så jeg tok heller to sett med pushdowns etter det.

Facepulls

10 x 35 kg

10 x 35 kg

10 x 35 kg

Endret av awkward
Lenke til kommentar

Jeg har dratt hjem til jul så i dag trente jeg på det lokale senteret.

Benkpress

8 x 70 kg

8 x 70 kg

8 x 70 kg

Franskpress

10 x 27,5 kg

10 x 27,5 kg

8 x 27,5 kg

Fantastisk EZ-stang. Fikk ikke vondt i håndledd og albuer, og buen midt på var så stor at jeg kunne senke den over pannen, men likevel komme dypt.

Stangroing

10 x 50 kg

12 x 50 kg

Smal nedtrekk

8 x 65 kg

8 x 65 kg

Det var et tau i stedet for kabel i apparatet, så når jeg skulle trekke ned så strekte tauet seg ca. 10 cm før vekten begynte å flytte på seg. Grusomt.

Bicepscurl med EZ-stang

12 x 27,5 kg

12 x 27,5 kg

12 x 27,5 kg

Sidehev

12 x 7 kg

12 x 8 kg

12 x 8 kg

Avsluttet økta med litt tredemølling.

Lenke til kommentar

I går:

Pull-ups

8 x bw + 5 kg i sekk

8 x bw + 5 kg i sekk - 1 rep mer enn forrige gang

1-arms pull-ups med støtte

3 x høyre

3 x venstre

3 x høyre

3 x venstre

Festet beltet mitt i altanen, slik at jeg kunne ha den ene armen plassert lavere ned enn den andre, og på den måten fokusere på å trene en og en side.

Ala dette:

towel%20assist.jpg

I dag:

hundredpushups - uke 4 dag 1

21

25

21

21

33

Flyes for bakside skuldre (rehab)

10 x 7 kg

10 x 7 kg

10 x 7 kg

Sit-ups

3xF

Avsluttet med ca. 15 min på tredemølle.

Har faen meg gått ned til 81,5 kg i jula. Er det mulig!? :wallbash:

Endret av awkward
Lenke til kommentar

hundredpushups - dag 2 uke 4

25

29

25

25

22 F

90 sek pause mellom settene. Skulle egentlig makse til 36 på siste sett, men jeg var ikke i nærheten av å klare det. Får ta økta om igjen til neste år :tease:

Pull-ups

9 x bw + 5 kg i sekk

7 x bw + 5 kg i sekk

En rep mer på første sett, og en rep mindre på andre.

En-arms pull-ups med assistanse

3 x venstre

3 x høyre

3 x venstre

3 x høyre

Sit-ups

20

20

20

Endret av awkward
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...