Carl Sagan Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hva med å la PCMark tro at Vista er på I-RAM disken, og kun kopiere de nødvendige filene over? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Da må du nok være flink i registry hacking for å mekke det til på den måten, men ingenting er vel umulig. Uansett så er det beste å ha alt sammen på en lynkjapp disk. PCMark05 derimot. Der får du ganske grei ytelse bare ved å ha selve programmet på en egen disk. Er selvfølgelig best å ha OSet på samme disken da og, men det er ikke så drastiske forskjeller som i Vantage. Det jeg måtte slette var alt som lå i windows mail. Og så la jeg mappen for windows mail på en egen disk bare. Kan være det er noe å hente på å legge den mappen på ramdisk og. Skal teste det og når jeg får tid. Og så sletter jeg driverstore og alle windowsbakgrunnene. Da er det akuratt plass. Jeg slettet noen flere ting, men det har jeg glemt i farten. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Ang PCMark05: XP er vel litt lettere å stappe inn på 4gig I-RAM også Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Du kan bruke vLite (Vista Lite) for å kutte ut mange overflødige komponenter før installering av Vista, også. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Det er vlite jeg har brukt i utgangspunktet for å lage innstallasjonen. Men det var desverre ikke nok. PCmark05 må du og kjøre på Vista. Får en pent boost av Vista kontra XP i PCmark05. Men PCMark05 tar ikke rare plassen, så å få Vista og PCMark05 på samme disk er null stress Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Ah, ok ..jeg jobber med mitt eget lille PCMark prosjekt for tiden Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Fonts og drivere tar "masse" plass. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Ah, ok ..jeg jobber med mitt eget lille PCMark prosjekt for tiden Det gjør jeg også... Venter bare på Areca 1680ix SAS kontroller med 4gb ram Tenker SAS diskene mine 12 sasdisker skal få kjørt seg. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Stå på Aspstein Morsomt å se deg gjen med et prosjekt. Harddisk-nerder :!: Endret 18. oktober 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
r0lfi Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hvorfor ikke installere Tiny Vista? Den tar vel 700MB eller no.. Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hvorfor ikke installere Tiny Vista? Den tar vel 700MB eller no.. dette har blitt tatt opp tiligere i tråden, og greit ,, disken er på 700mb , men ferdig instalert tar den ca 3.3gig, så da funker det dårlig Lenke til kommentar
eggi Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg vekker denne tråden til livet da Acard sin DDR2 ramdisk er kommet ut Acard Ramdisk Evt. kan du få kjøpe mine 2 ramdisker billig, men har bare 2x1gb minne til dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå