Gå til innhold

Hvordan feilsøker "proffene" minne med feil ?

loddebolten

Anbefalte innlegg

Driver og tester noen Corsair brikker for mulig feil og ønsker å få vite mest mulig om hvordan man tester rambrikker for feil.Hvilket program regnes for å være det mest pålitlige til ramtest? Jeg har kjennskap til Memtest86 som jeg kjørte noen timer på de og fikk 5 runder uten feil.Med programmet Burn in test feiler rammen med en gang.

3Dmark06 går så det suser og maskina ser ut til å virke greit.OS er Vista 32 bit ultimate.Kan det være Burn in test som ikke går bra på Vista ?Tar gjerne imot tips om bra programmer til testing.Hva foretrekker ekspertene ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

memtest86+ v2.01 regner jeg som den beste, vær oppmerksom på at du kan endre endel på hvilke tester den kjører. Men jeg har opplevd og at memtest ikke gir feil, men at maskinen alikevel er ustabil, i disse tilfellene er det vanligvis ikke minne det er noe direkte feil med, men kombinasjonen av brikkesett og minnebrikker. memtest har derfor korrekt ikke gitt feil på tester.

Lenke til kommentar

hvor lenge bør memtest86 gå ? bør det kjøres et visst antall runder eller ?Pussig med det greiene jeg "sliter" med her.får 5,9 på alt i ytelsemåling i vista.untatt cpu på 5,7.så langt er det altså kun burn in test som melder ramfeil.Takker for nyttig info om memtest86.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...