Eriqo Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hei! Jeg har Epilepsi. Har jeg da lov til å ta scooter lappen? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hvis du har jevnlige anfall vil du ikke kunne gjøre dette. Så lenge det er overhengende fare for at man skal få et anfall under kjøring vil man normalt ikke få lappen. En slektning av meg mistet lappen på bil etter å ha havnet utenfor veien (i forbindelse med et anfall). Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) En jeg kjente sånn halvveis på hytten hadde epilepsi og kjørte moped. Han kjørte rett i en fjellvegg og måtte hentes med luftambulanse. Aldri i livet om jeg hadde tatt sjansen på å kjøre noe som helst dersom jeg hadde hatt sjanse for å få anfall. Når det er sagt kan jeg ikke å mye om sykdommen, det finnes vel gradsforskjeller. Snakk med legen din, det er nok det beste. Og foreldrene dine. Edit: Det ovenfor handler generelt om det å kjøre mopeden, lapp eller ei. Jeg glemte at en må ta et kurs for å få kjøre lovlig. Han jeg kjente hadde ikke noe lapp, men så var det jo på "landet". Politiet er der inne én gang i året, 17. mai. Endret 15. oktober 2008 av Olsenhower Lenke til kommentar
Eriqo Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg har IKKE jevnlige anfall.. Hatt 4 stk over 1,5 år. Dette skjer som regel om natten hvis jeg har inntatt store mengder med alkohol eller er VELDIG trøtt. På natten altså. Mildeste epilepsi-formen man kan ha. Husker ikke helt hva den heter, men den er veldig forutsigbar. Jeg trodde dette skulle stå når man oppgir navn osv, men hun dama sa ingenting når jeg skulle ta lappen. Gikk inn, gjorde meg ferdig og rett ut. Trodde kanskje jeg skulle bli stoppet, men neida.. Lenke til kommentar
Tor45000 Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hei!Jeg har Epilepsi. Har jeg da lov til å ta scooter lappen? naboen , faktisk 2 har epilepsi. den ene har kun lov til å kjøre på hjembyen sin . en liten plass. mens den andre kan ikke kjøre. ~tor45000 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Nei, du har etter veitrafikkloven ikke lov til å ta lappen uten at kvalifisert helsepersonell kan erklære deg å være kjøredyktig. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Så lenge du har vært anfallsfri i to år eller mer, kan du ta lappen. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå