beserker Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hei. Har bygget meg en pc, den fungerer greit, vil gjerne oppgradere den litt med et nytt skjermkort. Men er redd for og kjøpe et som ikke Virker på pcen min dette er hovedkortet mitt http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=134355&model= har også 1 gb ram Og dette er cpuen NTEL CPU Core 2 Duo E4700 2.6GHz S-775 800MHz 2MB "Conroe" Boxed har lyst på dette skjermkortet, passer dette til det jeg har http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=139703 Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ja, det passer, jeg kjøpte det selv men måtte fjerne hardiskholderen i kabinettet mitt, dvs har ikke hdene der lenger men flyttet dem opp i 2 og 3 etasje så dem ligger rett under dvd-spilleren. Kortet har 2 stk pci-express lednings inntak fordi det bruker en del strøm, men bruker mindre strøm enn ati sin samstillte 4870 i tillegg så har det strømsparing utenom, for meg så virker det lydløst, men det er vel fordi kortet idler. Hvis du har et pci-x1 kort rett under pci-x16 hvor skjermkortet ligger så tar dette skjermkortet 2 plasser som i 2 etasjer. Jeg betalte totalt 2000kr for det levert på døren. Så ikke betal for mye bare fordi det har et annet klistermerke, det er absurd. Alle kortene er de samme. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...bc:36132%3br:pg http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2036108;c:36132 jeg har 480 watts psu amentio har god service, fått 2 ganger igjen på garantien derfra dvs 2 ødelagte skjermer. Lenke til kommentar
beserker Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 tusen takk:)..Akkurat nå har jeg bare 1 plass som er i bruk der og det er det gamle skjermkortet. Men åssen vil dette skjermkorte fungere på Aoc Eller call of duty 4. Burde jeg oppgrader det andre også da?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 det vil funke, MEN, for å si det sånn, resten av systemet vil være en flaskehals for skjermkortet og du vil faktisk ikke merke spesielt større forskjell fra ditt eldre grafikkort. en data er som regel ikke bedre enn det dårligste komponente i maskinen. lei for å si det, men du må nok spytte i en del penger på andre komponenter for at det skal være noe vits. da snakker jeg minst 2gb ram av typen DDR2 PC6400 eller PC8500(raskere) og i tilegg ville jeg hatt en ny CPU, Core Duo E8400. satt opp et forslag om et oppsett som kan være et altnerativ for det skjermkortet, med CPU, RAM og grafikkortet for en greiest mulig penge som vil oppgradere ytelsen din mer i et spill enn det gx260 kortet. oppsett her. noe mer ville jeg ikke lagt i den maskinen din uten å bytte hovedkort, og da blir lista fort lang. Kan jeg få spørre hvilke operativsystem du har? Vista/XP? 32/64 bit? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg betalte totalt 2000kr for det levert på døren. Så ikke betal for mye bare fordi det har et annet klistermerke, det er absurd. Alle kortene er de samme. Viftene variere faktisk veldig i kvalitet fra produsent til produsent, så alle kortene er ikke de samme selv om GPU, minne og hastigheter er akkuratt det samme Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 jeg har en 1.8 ghz 2mb cache at han har 2.6ghz så er det ikke så langt ifra 3ghz E8400, ram hadde nok hjulpet opp til 2. blir vel med den cachen då. tvile på at det har så mye å si i spill med mye cache. kan jo overklokke litt da. kjøp 1gb ram til , overklokk cpuen og kjøp et fetere kort. Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hmm... Det at CPU-en blir et flaskehals er ikke å utelukke. Ville kjøpt inn 2 GB rask minne og annet skjermkort. Det skjerkortet der er bortkastede penger, kjøp deg heller hd4850 eller hd4870 kjøp deg en e8200 eller e8300(om du skal overklokke) eller q6600(varmt) så har du litt å gå på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå