Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

LG laptop vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Har ei veninne her på skolen jeg går med en liten laptop fra LG. I de siste dagene har det tydeligvis skjedd noe. Hun sier hun kun har installert AVG virus kontroll de siste dagene. Det kan være at hun hadde et annet virusprogram fra før av. Så at to brannmurer har rota seg litt sammen er ikke usannsynlig.

Men windows vil ikke boote i det hele tatt. Det kommer blåskjerm med en gang windows logoen kommer (den første prosessbaren som kommer med en gang), og pc'en restarter av seg selv. Jeg har forsøkt å starte i sikkermodus og "siste fungerende konfigurasjon" uten hell. Jeg kommer inn i systemgjenoppretting. Det ligger inne to gjennopprettingspunkter, et av dem før AVG blir installert. Noen ganger når jeg prøver å gjennopprette, får jeg blåskjerm. Andre ganger får jeg en feilmelding etter den er fullført "Systemgjenopprettingen mislyktes på grunn av en uspesifisert feil. Det er ikke nok plass til å fullføre denne operasjonen (0x8007000E)".

Jeg har prøvd "Windows Diagnoseverktøy for minne". Den kan fortelle meg at det er feil med maskinvare og at jeg må kontakte leverandør.

Det eneste jeg ikke har prøvd er noe som heter "Windows complete pc-gjenoppretting", noe som gjenoppretter hele maskinen fra en sikkerhetskopi. Tror (håper) denne ligger på en partisjon på pc'n, for hun har ikke noe cd.

Noen som vet hva som kan være feil, og evnt. hva som kan hjelpe? Vil helst prøve å løse problemet på en måte som ikke sletter filene. Men hvis det ikke er noen måte, prøver jeg å formatere. Men det vil jo ikke hjelpe dersom det er feil med maskinvaren?

Takker for all hjelp :)

Mojo ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan da bare ha hvert en net orm eller noe sånt også da, er mange av dem som branmurene ikke greier å ta.

Får dem veldig let via Mailen.

Hvis det er en teknisk feil og PCen ikke er 5 år gammel så kan man da ta og sende den inn igjen, har noe som heter Reklame Garanti, som vil si at hvis man ikke har vraka den selv eller noen andre men at det er en teknisk feil så skal de reparere PCen for folk.

Men du hvis du må betale kommer det nok opp til 3000-6000kr og da er det bedre å kjøpe en ny PC.

PCer varer ikke så lenge som de burde vet du.

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å reformatere pcen. Vis du vil ha noe ut av pcen kan du jo laste ned en ubuntu cd. Den kan du bruke som en livecd, altså det pcen booter fra cden og du kan hente alt du skal ha fra harddisken til en minnepenn eller en bærbar harddisk.

Så reformaterer du datan. Burde fikse det meste.

Ubuntu

Lenke til kommentar

Btw, rakk å ta bilde av en ny blåskjerm som dukket opp når jeg prøvde noe (blåskjermen er der bare i noen sek, før laptopen restarter).

"A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

pacer.sys

The driver unloaded without cancelling pending operations"

Kan det hele være en driverfeil?

Lenke til kommentar

pacer.sys security and file info

QoS Packet Scheduler - Microsoft® Windows® Operating System - Microsoft Corporation

Filetype : driver

A driver is used by windows to control your hardware. Each hardware component in your computer must have a driver, otherwise it cannot be used by windows

Så kan godt være hardwaren :p eller driveren... Men jeg ville prøvd å boote den med ubuntu cd'en, bare for å skjekke/ta backup før du begynner å rote med driverene i vista :p

Lenke til kommentar

Det virker som om det er noe feil med grafikken. Det kommer i allefall opp en lignende beskjed. Får ihvertfall ikke boota fra cd'en =/ Spørs om jeg ikke bare prøver å gjennopprette vista.. Er bare så dumt at jeg ikke har noe vista cd. Bare gjenopprettingsprogrammet på pc'n =/

Lenke til kommentar
Trur nok det er hardware feil da ja. Få den inn på service, det blir å ta tid, men jeg tror ikke du kan gjøre så særlig mye enn det su har gjort nå.

Men en hardware feil som kan ha kommet av f.eks. en trojan, går det på garantien? Laptopen er kjøpt for under et halvt år siden. Hun lurer på om hun kanskje har noe utvidet garanti også.

Lenke til kommentar

Altså vis hun har bare installert avg og maskinen ble som den er nå kan hun jo ikke noe får det. Så bare å levere inn, skal gå på garatien uansett om det er virus eller noe sånt. men det er jo hardware greier, så kanskje korrupt Bios eller. Vansklig å si egentlig, men som sagt er det beste å bare få den på service!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...