Gå til innhold

[Løst]Speedtouch 780 bridge connection, kommer ikke inn på router/modem

Anbefalte innlegg

Hei, nettet var litt ustabilt og jeg fant ut det ville være lurt å gå inn på router og endre på noe. Endret da fra telenor Dhcp til bridge connection.

Nå kommer jeg ikke lengre inn på router (10.0.0.138) selv med kabel. To av maskinene som ikke har vært flyttet kommer da fortsatt uten problem inn på nettet, men selv ikke disse kommer inn på router.

Har prøvd reset, men hjelper ikke.

prøvd med kabel, men til ingen nytte.

Hva kan jeg gjøre?

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke så lurt med andre ord ;)

Om du setter opp telenor boksen i brigdemodus må routeren din ta seg av det den gjorde tidligere :)

Edit: Og hvis den boksen er den eneste du har må du gi maskinen du vil koble deg opp med fast IP. f.eks. 10.0.0.50, for å kunne koble deg opp igjen..

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Hvis du kommer inn på telenorboksen og har kontakt med den, følger du anvisningene som finnes på telenors sider...

Hva er du ønsker å gjøre med den da?

Om du setter telenorboksen i bridgemodus betyr det at den ikke lenger deler ut IP adresser og/eller fumnker som DHCP server. Dette betyr at at maskiner som ønsker å koble seg til ikke får automatiske IP adresser og må tildeles disse manuelt.

For å kunne koble deg til boksen må du derfor gi maskinen du vil koble til den IP adresse i samme "range" som boksen har...

Lenke til kommentar

Fulgte oppskriften din og etter litt prøving og feiling fikk jeg til og med den bærbare med vista på nett!

Takker så mye.

Edit:

Hva gjorde jeg;

-Ga ene maskinen 10.0.0.15,

-logget så på boksen 10.0.0.138,

-endret til DHCP og det var bare tut og kjør.

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...