Pastafarian Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Hei, nettet var litt ustabilt og jeg fant ut det ville være lurt å gå inn på router og endre på noe. Endret da fra telenor Dhcp til bridge connection. Nå kommer jeg ikke lengre inn på router (10.0.0.138) selv med kabel. To av maskinene som ikke har vært flyttet kommer da fortsatt uten problem inn på nettet, men selv ikke disse kommer inn på router. Har prøvd reset, men hjelper ikke. prøvd med kabel, men til ingen nytte. Hva kan jeg gjøre? Endret 15. oktober 2008 av Pastafarian Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Og da går det vel heller ikke an å logge inn på routeren fra nettleseren med: speedtouch.lan ? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Skal bare skrives inn i nettleser? Bør jeg da bruke kabel? Prøvde via trådløs på en av maskinen som fungerer, men til ingen nytte. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Kanskje ikke så lurt med andre ord Om du setter opp telenor boksen i brigdemodus må routeren din ta seg av det den gjorde tidligere Edit: Og hvis den boksen er den eneste du har må du gi maskinen du vil koble deg opp med fast IP. f.eks. 10.0.0.50, for å kunne koble deg opp igjen.. Endret 14. oktober 2008 av trn100 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Ok, men det forklarer vel ikke hvorfor jeg ikke kommer inn på selve boksen? Om jeg bare kommer inn burde det ikke være noe problem å endre til dhcp. Kan det være noe annet? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hvis du kommer inn på telenorboksen og har kontakt med den, følger du anvisningene som finnes på telenors sider... Hva er du ønsker å gjøre med den da? Om du setter telenorboksen i bridgemodus betyr det at den ikke lenger deler ut IP adresser og/eller fumnker som DHCP server. Dette betyr at at maskiner som ønsker å koble seg til ikke får automatiske IP adresser og må tildeles disse manuelt. For å kunne koble deg til boksen må du derfor gi maskinen du vil koble til den IP adresse i samme "range" som boksen har... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Skal prøve det! Takker for svar Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Glem det, trn 100 var ute før meg Endret 14. oktober 2008 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Han kan jo alltids resette boksen da, og starte fra scratch. Ellers tror jeg det var første gangen Rebel-Rider Edit: Alt du trenger å vite om 780 boksen finner du her Endret 14. oktober 2008 av trn100 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Fulgte oppskriften din og etter litt prøving og feiling fikk jeg til og med den bærbare med vista på nett! Takker så mye. Edit: Hva gjorde jeg; -Ga ene maskinen 10.0.0.15, -logget så på boksen 10.0.0.138, -endret til DHCP og det var bare tut og kjør. Endret 14. oktober 2008 av Pastafarian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå