Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Valg av forsterker 600W. Kenwood KAC-6203?

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en 12"sub liggende på 600W 2ohm. 

Trenger en forsterker til denne. 

Jeg har sett litt på den rimelige Kenwood KAC-6203 bare med kabelsett.

i_149115-300x200.jpg

Link fra prisguiden

Fra Kenwoods produktside

Link fra pixmania

Noen her som har noe og si på den? Ut i fra prisen er jeg litt skeptisk. 

Jeg har foresten denne spilleren i bilen

-Kristian

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De heter POISON AUDIO CYANID D-12.

Har ikke eska her. Har lånt ut subben til en kompiss. Han sa bare på telefon at den var på 600W og på 2ohm, og at 600W forsterker burde holde. Skal sjekke det nermere i morgen.

1000 kroners spørsmålet er om det er snakk om rmw eller max watt...

Lenke til kommentar
1000 kroners spørsmålet er om det er snakk om rmw eller max watt...
Spiller da ingen rolle... det er 2ohm som skal kobles til en brokoblet 2-kanaler, og det er en dårlig kombinasjon i dette tilfellet; Kenwood'en tåler 4ohm brokoblet.

Skaff en identisk sub til eller skaff en monoblokk som takler 2ohm.

Lenke til kommentar
det er 2ohm som skal kobles til en brokoblet 2-kanaler,

Stemmer...la ikke merke til at han skrev 2ohm jeg :D

Hvis bassen er en enkeltspole 2ohm...så går det ikke ihop nei...

Den er tospolet. 

Jeg mener og huske at den var 600W ikke RMS.  

EDIT: Skal komme med nøyakti info. Har ikke fått tak på subben og eska riktig enda. (Folk som låner vekk ting de har lånt av andre, skulle vert piska)

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar
det er 2ohm som skal kobles til en brokoblet 2-kanaler,

Stemmer...la ikke merke til at han skrev 2ohm jeg :D

Hvis bassen er en enkeltspole 2ohm...så går det ikke ihop nei...

Den er tospolet. 

Jeg mener og huske at den var 600W RMS. 

2 x 2ohm eller 2 x 4ohm da?

Lenke til kommentar

Jeg klarte etter mange timers leting og finne litt informasjon på nettet. Mer info klarer jeg ikke og få før over helgen, da har jeg forhåpentlig fått den tilbake.

Bilde:

25_1026938024.jpg

Dette klarer jeg og se på bildet:

- 600W

- 50 oz Giga magnet

- 2" ASV-Dual Vaica Coil

- Quicj Connect Terminal

- 87dB Sensitivy

- Dual 4 ohms Impedans

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar

Da har den 2x4ohm spoler, og hvis du da paralellkobler spolene, og brokobler den forsterkeren, så går det dårlig.... Du må da i tilfelle seriekoble spolene, og brokoble forsterkeren... Men du kan nesten like gjerne koble suben på spilleren, for den forsterkeren gir ikke mye effekt ;)

Få tak i en monoforsterker som takkler 2ohm eller lavere du, feks en soundmagus x-1502 ;)

Lenke til kommentar
Da har den 2x4ohm spoler, og hvis du da paralellkobler spolene, og brokobler den forsterkeren, så går det dårlig.... Du må da i tilfelle seriekoble spolene, og brokoble forsterkeren... Men du kan nesten like gjerne koble suben på spilleren, for den forsterkeren gir ikke mye effekt ;)

Få tak i en monoforsterker som takkler 2ohm eller lavere du, feks en soundmagus x-1502 ;)

Hva annbefales lydmessig. Paralell eller seriekoblilng av spolene? 

Lenke til kommentar
Hva annbefales lydmessig. Paralell eller seriekoblilng av spolene?
Spiller ingen rolle lydmessig, det er kun for å tilpasse høyttalerbelastingen til forsterkeren, så man enten får mest mulig trykk ut av forsterkeren (lavest mulig impedans som forsterkeren kan takle),

eller et hakk eller to opp på impedansstigen for å la forsterkeren jobbe litt mer avslappet, og derav gjerne bedre lydkvalitet. Noen ganger må det paralellkobles for å få ønsket impedans, andre ganger seriekobles og noen ganger begge deler.

I ditt tilfelle får du som nevnt seriekoble spolene og paralellkoble på den Kenwood-forsterkeren, om det er den du må bruke.

Ut i fra prisen er jeg litt skeptisk.
Prisen er grei nok for den kvaliteten dette er, men når den Pix-sjappa bruker slike argumenter;
Forsterkeren har en total utgangseffekt på 600 W og er ment for de sterkeste konfigurasjoner.
...viser ihvertfall dét at kunnskapen om hva man selger. og respekten for kundene, er svært liten. :D Endret av transmedia.no
Lenke til kommentar
Ut i fra prisen er jeg litt skeptisk.
Prisen er grei nok for den kvaliteten dette er, men når den Pix-sjappa bruker slike argumenter;
Forsterkeren har en total utgangseffekt på 600 W og er ment for de sterkeste konfigurasjoner.
...viser ihvertfall dét at kunnskapen om hva man selger. og respekten for kundene, er svært liten. :D

ROTFLMAO....står det virkelig det?!! :D Ikke bra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...