sindrejibb Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor menyen i IE blir litt forskjøvet til venstre. Noen som vet? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 VÆÆÆR så snill? Mange bruker IE, og dette er det eneste problemet, jeg må få løst det! Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Gjeld det både i IE6 og IE7? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Huff, det vet jeg faktisk ikke :S Jeg har den nyeste versjonen av IE, og der fungerer det ikke ihvertfall. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Sikkert IE7. Kan du ta screenshot? Eg har ikkje IE7 (sitt på Mac). Du kan laga ei seperat stilfil for IE7. Berre slapp av, dette ordner seg. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 http://bildr.no/view/280117 Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Prøv å skrive _margin-left:2px; på den DIVen det gjeld. Prøv eventuelt med høgare eller lavere verdi. _ er ein hack for IE. Alle andre browsere skal ignorere dette. Trur eg. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Nei, det fungerte ikke. Ingenting forandret seg. Jeg kan jo ta bort margin: auto; men da vil hele diven bli venstrestilt og den vil få 2px margin på venstresiden. Det som er rart er at det er kun denne diven som ikke vil midtstilles vha. margin: auto;. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hva med å legge alt inni en div du kaller content, som har width: 800px; margin: 0 auto; - så fjerner du margin auto på de andre divene? :-) Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Ja det burde du gjere. Eg kan ikkje sjå sida di - har du link? Er ikkje så lett å instruere deg når eg ikkje har CSS'en forann meg nemlig (dette var berre et skudd i blinde). Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 www.verticalprod.com Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Ah, flytta ut på rota no. Eg skal lese kjapt gjennom. Edit: Eg ville koda CSS'en heilt på nytt trur eg. Lag ein kontainer der alt innhold ligg. Altså, du sett bakgrunnen og begynner å lage ein kontainer: kontainer { width:800px; margin:0 auto; } Okei. I HTML'en gjer du berre slik no: ....... <body> <div id="kontainer"> ALT INNHOLDET DITT HER, ALLE DIVS OG ALT SOM SKAL VERE I MIDTEN AV SIDA </div> </body> </html> Forstår du korleis eg meiner? Og skal du no foreksempel plassere noko til høgre skal du berre kunne skrive float:right; Det går fort å kode CSS'en på ny. Berre la innholdet vere der. Mykje enklere når innholdet er der faktisk. Uansett - beheld no kopi av originalen! Edit2: Sender du ein zippa versjon av sia kan eg hjelpe deg ein smule og gjere det heilt grunnleggande. Berre zip og legg på server og send meg ein PM i tilfelle. Endret 1. november 2008 av steffenz Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Ok, har nå satt alt i en wrapper. Hvorfor mener du jeg må kode hele CSS'en på nytt, holder ikke dette? Men den bugen er fortsatt der. Kan det ha noe med at jeg har margin: -3px; på menyen? Det er jo for å få alle bildene til å ligge kant i kant med hverandre, men kanskje det også gjør at hele rekka med bilder går 3px til venstre? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Utan at dette er den beste måten å gjere det på - du kan ha ei eiga CSS for IE. Skriv inn dette mellom <head> og </head> (tek vekk den gamle linken til css). <!--[if IE]> <LINK href="css_for_ie.css" type=text/css rel=stylesheet> <![endif]--> <!--[if !IE]><!--> <LINK href="stilark.css" type=text/css rel=stylesheet> <!--<![endif]--> Nå kan du berre lage eit kopi av stilark.css og fikse margina. Prøv deg frem. Så har du eit eiga CSS for IE om noko anna skal gå galt. Dette er nok ikkje beste måten, men det fungerer no. Utan for mykje forklaring. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Poenget er at jeg klarer ikke å fikse det med marginer. Tar jeg margin: 0px; blir det 3 px mellom hvert bilde igjen. Og jeg har prøvd meg frem LENGE. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Hugs at du kan sette inn margin både på UL og LI. Du har det jo på LI. Prøv å gjere et på UL (det er heile menyen). Hugs at du kan ha negativ margin (-). Endret 2. november 2008 av steffenz Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Der fikk jeg fiksa det! Jeg måtte tydeligvis ha en margin-left: 3px; på hele menu-div'en i IE. Derfor laga jeg som du sa to forskjellige CSS-filer for IE og for resten. Så da er det endelig fikset! Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Godt å høyre Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Hei igjen! Graver opp denne tråden igjen fordi det viser seg at siden vises helt feil i IE 6. Dette er netteleseren som brukes på skolen min, og siden dette er et skoleprosjekt er det ganske viktig at den vises riktig der! Vet noen hvorfor siden er HELT ødelagt i IE 6? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå