Gå til innhold

Forslag til nye pckomponenter. Hva ville dere forandret?

Anbefalte innlegg

Har solgt min gamle maskin utenom hd diskene og Antec900 kabinett.

Så legger til noen ekstra tusen og har muligens funnet følgende. Er lenge siden jeg har lest å følgt med i nyeste og beste ting på hovedkort, cpu og lignende, men føler det er gode komponenter jeg har funnet. Hvis dere synes noe burde bli byttet ut, så er det fint hvis det er noenlunde innenfor denne prisklassen. På forhånd takk til alle som eventuelt svarer:)

-ACER G24 oid 24" Wide LCD, 50000:1, 2ms, HDMI, ACM Technology, Acer eDISPLAY (ET.LE904.005) 3528,-

-INTEL Core 2 Duo E8500 3.16GHz LGA775 FSB1333 6MB Cache Retail Boxed (BX80570E8500)

1562,-

-OCZ TECH OCZ NvidiaSLI XTC 2048MB DDR2 PC8500 KIT (OCZ2N1066SR2GK) 440,-

-ASUS P5E-VM HDMI, G35, Socket-775, DDR2, m-ATX, GbLAN, Firewire, HDMI/DVI, PCI-Ex16 (P5E-VM HDMI) 884,-

-ASUS Radeon HD 4870 X2 2048MB PCI-E (EAH4870X2/HTDI/2G) 3 653,-

-LOGITECH G51 Høyttaler, 5.1 155W RMS, Surround (980-000116) 1 014,-

-ANTEC Trio TP3 650w PSU, SLI, 4xSATA, 2xPCI-E, ATX/EPS, 20/24pin (0761345-07665-4)

Totalt (inkl. mva): 11 812,- Alt er funnet på multicom.no

Endret av bodhi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:) Der sier du noe ja, tror faktisk jeg skal gjøre det. Er det Radeon 4870 som er valget da, fremfor mitt gamle 8800gtx, eller er enkle Geforce kort bedre enda. Ser at 4870 enkelt kort scorer ikke så verst:)

Men ang skjermen, tror du ikke den er bra, den er jo billig til 24" å være, og har fått tildels glimrende kritikker !!?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

jeg ville ikke ha hørt på hva fyren over har sagt, 1 år er en LANG tid i datateknologien og resten av systemet ditt kan bli en flaskehals for det skjermkortet du kjøper den gang, har du penger til det kjøper du 4870x2 nå, blir for dumt og vente til neste år, for da kan du si akkuratt det samme igjen og vente enda et år. Jeg hadde foresten byttet hovedkortet til Asus P5Q Pro. Har du 32bit eller 64bit operativsystem? bytt minne uansett til noe som ikke er SLi godkjent etter som du skal ha ATi kort, tror ikke det skal ha mye å si, men det kan være smart forsikkerhetskyld. ellers ser det meste greit ut ! ;)

Lenke til kommentar

Ok, har byttet hovedkort til det du sa, ser det får mye bedre kritikker, ikke minst på stabilitet. Minne er også byttet til denne: OCZ DDR2-1000 ReaperX 4096 MB (2 x 2048).

Så nå ble jeg usikker på skjermkortet igjen, men jeg har penger til det, så da blir det 4870 x2 igjen, det jeg opprinnelig ville ha. Takk for hovedkort tips:)

Lenke til kommentar

Intel lanserer sine nye socket 1366-prosessorer i midten/slutten av november. De har en del bedre ytelse enn dagens quadder, men trenger et hovedkort med 1366-socket, og DDR3-ram altså.

Jeg skal gå for en sånn en når de kommer, men hvorvidt du vil bruke masse penger er opp til deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

de blir dyre, komplett hadde lagt de ut med pris tidligere idag for 3k og oppover(men de har fjerna de ijen nå), blir fort dyrt da når du skal ha HK, RAM osv...

Bodhi kjør 775, men vist du vil kan du jo vente til den nye sokkelen fra intel kommer (1 månedes tid) for da vil 775 synke noe i pris liker jeg å tro ;) AMD sin sokkel blir ikke noe å vurdere, ettersom at Intel ligger et par hoder foran akkuratt nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...