Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk Rapport- Trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skal skrive en bokrapport om Charlie and the choclate factory og trenger hjelp til å oversette noe:

Summary:

Charlie and the Chocolate Factory er en historie om en liten gutt med navn Charlie. Han bor sammen med sin fattige famile i et lite hus utenfor verdens beste sjokolodefabrikk, Willy Wonkas sjokoladefabrikk. Han bor sammen med sin mor, far og sine fire gamle besteforeldre som ligger sammen i en seng. Familien er så fattige at de må spise kålsuppe hver dag. Den eneste som jobber i familien er Charlies far og han jobber på en tankremfabrikk med dårlig betalt. Hver dag går Charlie forbi sjokoladefabrikken og sniffer inn lukten, den eneste dagen i året han får sjokolade er på bursdagen hans. Plutselig en dag står det i avisen at Willy Wonka, eieren av fabrikken inviterer fem barn til å komme inn i fabrikken og se hvordan det er der. Charlies bestefar forteller Charlie at det ikke har gått folk inn eller ut av fabrikken på mange år. I fem Willy Wonka sjokolader over hele verden ligger det en gullbillett, dem som får denne kan bli med inn på fabrikken. Dagene går og bilettene blir bare færre og færre. Til slutt er det bare en gullbillett igjen. Charlies bestefar har lurt av noen kroner så Charlie kan gå å kjøpe en sjokolade og kanskje vinne gullbiletten, men slik går det ikke. Charlie åpner Sjokoladen og det er ingen gullbilett der. Dagen etter går Charlie hjem fra skolen og finner ti pund på bakken, han går rett til den nærmeste butikken og kjøper en sjokolade. I sjokoladen ligger den siste gullbiletten, Charlie løper hjem og viser den til foreldrene sine som blir overlykkelige, spesielt bestefaren som reiser seg opp etter tjue år i sengen. Dagen etter at Charlie finner biletten skal han og bestefaren møte utenfor sjokoladefabrikken. Der venter også de fem andre barna som har vunnet gullbiletten. Inne på fabrikken viser Willy Wonka hva sjokoladen og resten av godteriet er laget av og hvordan de lager den, så begynner flere og flere av personene og forsvinne etter at dem har gjort ting dem ikke skal. Til slutt er det bare Charlie igjen. Da tar Willy Wonka med Charlie på en tur i glassheisen sin. Dette er det største øyebilkket Charlie har opplevd i sitt liv. På slutten av boken skjer det noe fantastisk. Willy Wonka gir fabrikken sin til Charlie siden han fant ut at han var en som kunne ta over etter seg selv. Charlie henter familien sin og dem flytter inn på fabrikken.

Hadde vært evig takknemlig hvisnoen tok seg tid til det, det er det enste jeg mangler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden jeg er hyggelig i dag så har jeg startet for deg, ikke det at jeg gadd å lage noe bra engelsk ut av det.

For det var jo egentlig din oppgave.... var det ikke?

Og ja, jeg lagret den i bildefil jeg, så kan du kanskje skrive litt selv også :p

post-116057-1224014720_thumb.jpg

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...