Gå til innhold

Get leverer 10 % av lovet hastighet


Anbefalte innlegg

Linjemålingene mine har akkurat nådd et nytt lavmål med 1,2 megabit kl 2130. Jeg betaler for 12,5 megabit - så da lurer jeg litt på hvor de resterende 90 % av linja mi kan ha blitt av.

 

Flerfoldige telefoner til Get gir endelig svar, i form av en person som innrømmer at de har problemer på "peak hours" (les: har solgt flere abonnementer enn de har utstyr til) i mitt område, og har hatt det siden april!

 

Dette burde pokker ikke være mulig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, vurderer jo å bytte.

Men vanlig ADSL opplastingshastighet er en vits, og fiber får jeg ikke tak i.

 

Her er forresten nytt lavmål (ingen andre forbindelser):

338918853.png

 

Jeg har da Gets XL linje med ekstra opplasting, og skulle hatt 12500 kb/s og 3000 kb/s.

Endret av kevral
Lenke til kommentar

Hei. Har akkurat samme problem som deg! betaler tilogmed for ekstra hastighet opp, men får helt ræva hastighet både opp og ned!

 

Har sjekka alt utstyr + Get sa jeg skulle bytte modem så jeg gjorde det, men alt er fortsatt sirup! Bygget jeg bor i er 3-4 år gammelt og styret sier at alt er i tipp topp stand her. Naboen min som bor vegg i vegg med meg har også GET uten noen form for problemer!

 

Er mektig irritert over GET og har prøvd å ordne opp i dette i ca snart 4 mnd. GET gjør jo ingen ting for å tilfredsstille meg som kunde! betaler tross alt for en hastighet jeg ikke får!

 

Kan akseptere svinn på 5-10% men ikke noe mer.

 

Kan ikke anbefale GET til noen akkurat nå!

Lenke til kommentar
Linjemålingene mine har akkurat nådd et nytt lavmål med 1,2 megabit kl 2130. Jeg betaler for 12,5 megabit - så da lurer jeg litt på hvor de resterende 90 % av linja mi kan ha blitt av.

 

Flerfoldige telefoner til Get gir endelig svar, i form av en person som innrømmer at de har problemer på "peak hours" (les: har solgt flere abonnementer enn de har utstyr til) i mitt område, og har hatt det siden april!

 

Dette burde pokker ikke være mulig...

 

Kan du fortelle mere om dette! hold oss/meg gjerne oppdatert da jeg er i akkurat samme situasjon som deg! har klaget og klaget og klaget til GET om at jeg ikke har fått den hastigheten jeg har betalt for i over 4 Mnd nå. de tar seg ikke bryet med å informere kundene sine engang! Jeg kjemper nå for å få tilbake pengene mine eller lignende. Synes godt de kan gi meg gratis nett i et halvt år også pga sin arrogante holding og spydigheter jeg har hatt med de.

 

Har tømt flere kontantkort på deres tragiske support tlf.

Lenke til kommentar

Har vært i kontakt med dem igjen i dag. Nå skal de overvåke modemet mitt i tre dager.

 

Tatt i betraktning symptomene - full fart mellom ca 0100 og 1600, gradvis tregere fra folk slutter på jobb til ca kl 2200, og gradvis raskere igjen til folk legger seg - kan jeg ikke helt forestille meg at det skyldes noe annet enn at Get har for dårlig utstyr i forhold til antall kunder. I såfall er de klar over det, og driver bare uthalingstaktikk.

 

Får se hva de sier om tre dager. Gratis nett har jeg blitt lovet allerede.

Lenke til kommentar

Har nøyaktig samme problem som deg.

De har overvåket modem u ten å ha funnet noe, problemene oppstår etter arbeidstid og er vedvarige til rundt 1 på natten (da folk har lagt seg).

 

Har hatt besøk av teknikker (kostet meg en fridag fra jobb) uten noe nytte.

Han kom jo da selvfølgelig på et tidspunkt da problemene ikke oppstår.

 

Har blitt bedt om å bytte modem, men get sitt system var nede den dagen, så fikk "desverre" ikke byttet, snakket på nytt med kundeservice. Han sa å bytte modem IKKE ville hjelpe.

 

Han som overvåket linjene kunne faktisk etter litt om og men fortelle meg at de hadde noen tekniske problemer i området som kunne forutsake dette. Fikk beskjed om å smøre meg med tålmodighet da dette "skulle" bli fikset iløpet av høsten. Høsten for get varer helt til desember visstnok.

 

Betaler for 12,5mbit og 3mbit opp. Men får ikke dette, fått beskjed om at jeg skal få refundert penger NÅR (om?) problemet løses. Men problemet er jo at de ikke løser noen ting.

 

Spent på å høre hva de som overvåker forteller deg, og om du evt bor i samme område som meg.

Lenke til kommentar
Har nøyaktig samme problem som deg.

De har overvåket modem u ten å ha funnet noe, problemene oppstår etter arbeidstid og er vedvarige til rundt 1 på natten (da folk har lagt seg).

 

Har hatt besøk av teknikker (kostet meg en fridag fra jobb) uten noe nytte.

Han kom jo da selvfølgelig på et tidspunkt da problemene ikke oppstår.

 

Har blitt bedt om å bytte modem, men get sitt system var nede den dagen, så fikk "desverre" ikke byttet, snakket på nytt med kundeservice. Han sa å bytte modem IKKE ville hjelpe.

 

Han som overvåket linjene kunne faktisk etter litt om og men fortelle meg at de hadde noen tekniske problemer i området som kunne forutsake dette. Fikk beskjed om å smøre meg med tålmodighet da dette "skulle" bli fikset iløpet av høsten. Høsten for get varer helt til desember visstnok.

 

Betaler for 12,5mbit og 3mbit opp. Men får ikke dette, fått beskjed om at jeg skal få refundert penger NÅR (om?) problemet løses. Men problemet er jo at de ikke løser noen ting.

 

Spent på å høre hva de som overvåker forteller deg, og om du evt bor i samme område som meg.

 

Har fått nesten akkurat samme svar som deg (har ikke hatt teknikker på besøk da)

Men har purra på GET lenge nok nå.

 

Mitt forslag er at vi samler oss og skriver et brev til Forbrukerrådet.

Jeg synes vi burde ta tak i det! om noen er interessert så skriv det her, evu pm meg!

Lenke til kommentar
Har fått nesten akkurat samme svar som deg (har ikke hatt teknikker på besøk da)

Men har purra på GET lenge nok nå.

 

Mitt forslag er at vi samler oss og skriver et brev til Forbrukerrådet.

Jeg synes vi burde ta tak i det! om noen er interessert så skriv det her, evu pm meg!

 

Hadde egentlig ikke vært noen dum idé.

Hvilket område bor du i forresten?

Lenke til kommentar

Da har jeg hørt tilbake fra Get.

 

Fakturaavdelingen ringte meg og trakk tilbake tilbudet om gratis nett, og gikk kun med på at jeg betalte for deres billigste linje. Har imidlertid fått bekreftet (igjen) at feilen ligger hos Get; at de har visst om det i månedsvis; og at "det jobbes med saken".

 

I dag har jeg snakket med Telenor, og lurer på om jeg skal ringe Get i morgen og tvinge dem til å løse meg fra bindingstiden.

 

Bor forsåvidt på Frogner/Briskeby, hvis noen i nærheten har samme problem så ljuger sannsynligvis teknikeren hvis han hevder det ikke er hos dem feilen ligger-

Lenke til kommentar
Da har jeg hørt tilbake fra Get.

 

Fakturaavdelingen ringte meg og trakk tilbake tilbudet om gratis nett, og gikk kun med på at jeg betalte for deres billigste linje. Har imidlertid fått bekreftet (igjen) at feilen ligger hos Get; at de har visst om det i månedsvis; og at "det jobbes med saken".

 

I dag har jeg snakket med Telenor, og lurer på om jeg skal ringe Get i morgen og tvinge dem til å løse meg fra bindingstiden.

 

Bor forsåvidt på Frogner/Briskeby, hvis noen i nærheten har samme problem så ljuger sannsynligvis teknikeren hvis han hevder det ikke er hos dem feilen ligger-

 

Min avtale går heldigvis ut neste måned, så kommer til å si den opp og vurderer å bytte til dataguard. de leverer jo 25mbit/2mbit.

 

Bor i grønlandsområdet, nettet fungerte helt fint inntil for ca 5-6uker siden.

Siden det har det bare vært elendig. Men det værste spør du meg er den elendige kundesupporten, for å ikke snakke om mangel på kompentanse.

Lenke til kommentar
5-6 uker? Var vel omtrent da det gikk åt skogen her også. Men nå er jeg snart ferdig med Get: har sagt opp og bestilt Telenor.

 

Sa opp i dag vi og. Orker ikke bruke mer energi på dette :)

Byttet til nextgentel, har vært fornøyde med dem før.

Siste telefonen min blir til Get's fakturaavdeling i håp om å få igjen noen penger for dårlig levert tjeneste de siste 5-6 uker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

sakser bare litt fra noe get har sagt selv til folk som har problemer med linjene dems på kveldstid:

 

"Get opplever dessverre kapasitetsproblemer på kveldstid i ditt område når

nettet vårt opplever stor pågang av internettbrukere. Dette jobbes med å

utbedre og vi regner med å ha det under kontroll i løpet av november."

 

 

regner med dette gjelder FLERE områder de har solgt for mange abbonnement.

Lenke til kommentar

Jaha? Sier de november, nå plutselig?

Jeg har spurt kanskje 8-10 forskjellige ansatte hos Get om en ide om når feilen kunne utbedres, og gjort det klart og tydelig at "vet ikke" ville føre til at jeg motvillig ville kreve å bli løst fra både abonnement og bindingstid. Likevel - "vet ikke".

Lenke til kommentar

november har dem sagt begge gangene til meg.

dvs ut "høsten" som varer helt til desember.

 

men kompensasjonen jeg fikk var helt elendig, en halv måneds fradrag på faktura. av de 2 månedene vi har slitt. så har jeg vel omtrent brukt mer penger på å ringe dem og tapt penger på jobb da jeg måtte være hjemme for å ta imot en tekniker jeg da tydligvis ikke hadde behov for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...